Allemaal mooi en wellicht zelfs waar Mharda. Maar de originele Black Rapid kost zo'n 55 euro, en die imitatie bij dx.com maar 8 euro.
Toch geen gering prijsverschil! Dan mag de imitatieband m.i. best ietsje minder praktisch zijn, maar nog altijd een grote verbetering t.o.v. de schouderband.
Na aanleiding van dit Topic had ik ook een besteld, een (Quick strap)hij is binnen en inderdaad stinkt het naar een autoband

dus meteen maar in de wasmachine gestopt.
Ik had de Black Rapid al in huis en wilde voor mijn EGA ook nog een erbij dus viel mijn keus op deze Goedkope versie.
In de praktijk is er geen verschil in draag komfoor,heb geen last van verschuivingen ,blijft mooi op zijn plaats.
Ik heb hem een dag om gehad met de DA*300 is zeer zeker de moeite waard tegenover een gewone draagriem.
De band is goed verstelbaar,en het bevestigings- plaatje is stevig genoeg, en het instellen gaat ook prima, korter of langer maken.
Tja ,het enige verschil met de Black-Rapid is dat de bandjes ietjes dunner zijn,maar dat maakt niks uit. heb er voor een test 25 kilo aangehangen, en hij houd het .
Dus conclusie,de Quick Strap is voor die paar Cent zeker de moeite waard :good:
Update , Ja ik kan deze Quick Strap zeker aanraden, vandaag weer een testrondje gedraaid in het Park.
Voldoet net zo goed als de duurdere Black-Rapid