Effe voorstellen mijn luchtbonenzak.
Een zak vol rijst of bonen is echt een hulp voor macro- of telefoto's liggend op de grond.
Nu handig om te dragen is het niet, dus een andere oplossing. Je neemt een oude broek (mag ook nieuw) één pijp afsnijden en dichtnaaien. In de zoom laat je een lintje naaien (door een handige (buur)vrouw) zodat de zak open en dicht kan. Je haalt in de Aldi (of elders) een kartonnetje wijn (liefst een groot) en drinkt dat lekker leeg (als je hulp nodig hebt).
Uitspoelen en klaar is kees. En voila dit is het resultaat.
http://home.scarlet.be/geystersveld/forum/beanbag.jpgIk had gelukkig een legerbroek, dus de kleur viel mee en het lint zat er al in.
Praktijktest hebben uitgewezen dat het ding werkt en goed! Handige neveneffecten: De binnenzak is bruikbaar als reflectiescherm. Mits de lucht uit de zak kan is erg klein en draagbaar. Ik ben ik nog van plan aan de buitenkant een ringetje vast te naaien zodat dat ding over m'n schouder kan hangen. Dus kan het ook gebruikt worden als decompressiezak voor m'n poncholiner. Moest ik ook woestijnfoto's willen maken dan kan ik zelfs drie liter drinkwater vervoeren LOL. Zit je in je schuilhutje en komt er niks dan is het nog bruikbaar als hoofdkussen.
Kost niks (behalve de wijn) en is heel handig.
Fouten die ik gemaakt heb :
- wijn te snel uitgedronken en daardoor zoveel hoofdpijn dat ik echt niks stil kon houden.
- zak slecht uitgespoeld, dus terug dronken toen ik er de volgende keer lucht in wou blazen.
P.S. die ander pijp heb ik nog ergens!