Een LaCie Rugged SSD van 256 Gb, waarop nu mijn Lightroom catalogus staat. Nu dus zowel op de laptop als op de desktop te gebruiken.
[...]
Ik heb nu mijn workflow uitgewerkt en dat scheelt echt een heleboel tijd. Ook terugvinden van foto's ga ik nu "inrichten", alsmede het "opschonen" van mijn foto bibliotheek.
[...]
Interessant. Moet ook eens gaan kijken naar de mogelijkheid om een catalogus te hebben en op meerdere pjoeters de foto's te kunnen bewerken. Toch maar eens vaker het boek "Lightroom 5 Ontmaskerd" van Piet van den Eynde openslaan :angel:
Ben ook bezig de trefwoorden beter (naar mijn smaak) in te richten. Had ook van bridge nog de trefwoorden in de foto's staan (en daar twee keer de hiërarchie gewijzigd) en dat werd ook overgenomen door LR...eigen een puinhoop geworden. Ik heb nu wel een aardige hiërarchie gevonden, maar elke keuze heeft ook zijn nadelen

En ben ook bezig om de foto's te "geotaggen" met LR...best nog lastig met foto's van meer dan 10 jaar oud. Met veel foto's lukt het nog wel maar niet met alle :afro: :angel: ;C
Maar goed, ben een beetje off topic geraakt......