Auteur Topic: Foutje..  (gelezen 921 keer)

Offline KDJ-FOTOGRAFIE

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Foutje..
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2014, 12:51:32 »
Ha! Nu zien jullie eens wat ik voor de kost doe. De Oorsprongsregels van de EU (http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/customs_duties/rules_origin/non-preferential/article_410_en.htm) worden vaak niet of nauwelijks gerespecteerd door Amerikaanse bedrijven maar ook Europese expediteurs hebben er een handje van om op de douaneaangifte voor het gemak het land van verzending als land van oorsprong aan te houden. Dat is uiteraard incorrect maar dit betekent ook dat de Nederlandse verkoper waarschijnlijk weinig blaam treft.

Bij twijfel kan er altijd een niet-preferentieel certificaat van oorsprong aangevraagd worden bij de Amerikaanse KvK maar aangezien er géén financieel (lees Douane-) voordeel aan hangt laten veel importeurs dit achterwege en zo komen de fouten en misverstanden in de wereld.

Voor de volledigheid: het land van oorsprong is dàt land waar de laatste, economisch verantwoorde, substantiele transformatie plaats heeft gevonden. In dit geval is het doek geweven in India, geimporteerd naar Amerika en vervolgens naar Nederland verkocht. Er heeft in Amerika géén bewerking plaatsgevonden en daarmee is, en blijft, het land van oorsprong dus gewoon India. Dat is dan hier ook nog eens op het label te zien.

Bedankt voor deze info,  leuk om eens te weten  :good:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2014, 12:51:32 »

newmikey2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2014, 21:20:56 »
Ha! Nu zien jullie eens wat ik voor de kost doe. De Oorsprongsregels van de EU (http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/customs_duties/rules_origin/non-preferential/article_410_en.htm) worden vaak niet of nauwelijks gerespecteerd door Amerikaanse bedrijven maar ook Europese expediteurs hebben er een handje van om op de douaneaangifte voor het gemak het land van verzending als land van oorsprong aan te houden. Dat is uiteraard incorrect maar dit betekent ook dat de Nederlandse verkoper waarschijnlijk weinig blaam treft.

Bij twijfel kan er altijd een niet-preferentieel certificaat van oorsprong aangevraagd worden bij de Amerikaanse KvK maar aangezien er géén financieel (lees Douane-) voordeel aan hangt laten veel importeurs dit achterwege en zo komen de fouten en misverstanden in de wereld.

Voor de volledigheid: het land van oorsprong is dàt land waar de laatste, economisch verantwoorde, substantiele transformatie plaats heeft gevonden. In dit geval is het doek geweven in India, geimporteerd naar Amerika en vervolgens naar Nederland verkocht. Er heeft in Amerika géén bewerking plaatsgevonden en daarmee is, en blijft, het land van oorsprong dus gewoon India. Dat is dan hier ook nog eens op het label te zien.

Offline Hanv

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2014, 20:30:32 »
Onze docent bloemschikken gaat een keer per jaar de markt op. Hij komt dan met een kist lappen thuis en heeft 50 euro uitgegeven voor achtergronddoek.
Jullie professionals halen daar misschien je neus voor op, maar toch.. je kunt het maar 1 x uitgeven....
K5, DA17-70, DA18-55wr, DA50-200wr, DA50 1:1.8, M50 1:2, Sigma 30mm 1:1.4, Tamron 28-200 1:3.8-5.6, Soligor 80-200 1:4, Tamrom 90 mm 1:2.8 Macro

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2014, 17:40:44 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline KDJ-FOTOGRAFIE

• Senior Member
  • **
Foutje..
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2014, 16:57:23 »
Deze week heb ik besteld dit doek

http://www.cameranu.nl/nl/studio-accessoires/achtergrond-doeken/savage-muslin/savage-handgeschilderd-muslin-achtergronddoek-3-04-x-6-09-meter-milano/h5104_22894_183974

Bij de informatie stond duidelijk dat het doek was gemaakt in USA.
Haal het doek uit de verpakking en bij toeval zie ik een klein labeltje met 'made in India'  :-\

Helmaal geen ramp natuurlijk en het doek is er ook niet minder om, toch even gemeld bij Cameranu dat op de website niet de juiste info staat.
Mail terug gekregen met dit als antwoord

Beste Kees,

hier hebben de schrijvers van de informatie op de website voetstoots aangenomen dat het product geproduceerd is in het land waaruit wij het importeren. We kunnen nu natuurlijk niet anders dan aannemen dat de informatie op het label aan het doek correct is, en zullen de informatie op de website hierop aanpassen.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

Met vriendelijke groet,
CameraNU.nl

Richard Simmelink | Klantenservice

Zo zie je maar weer dat we niet alles moeten geloven wat we lezen  ;)
Inmiddels staat op hun website nu ook niet meer dat het uit de USA komt.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2014, 17:01:03 door KDJ-FOTOGRAFIE »