Auteur Topic: Pentax broederschap  (gelezen 1270 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Pentax broederschap
« Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2014, 09:48:07 »
Ben ooit bij Pentax terecht gekomen op advies van de fotowinkel (ja echt, destijds adviseerden ze Pentax  8) ;C).
De MX is nog steeds de camera waar ik het meeste plezier aan heb beleeft. Een geweldige camera, ook in die tijd al.
Vandaar dat ik nu de MX-1 heb  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2014, 09:48:07 »

Offline nisuthai

• Full Member
  • *
  • Waar zouden wij zijn zonder Pentax?
« Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2014, 09:40:21 »
Edzo dat klopt, ik ben ook vanuit analoge tijd met een Pentax P30 en Pentax A3  begonnen en met diverse lensjes uit die tijd, die heb ik nu nog, gebruiken doe je ze niet direct meer, maar voor uit die tijd waren het al fijne camera's om mee te werken, je had in die tijd de keus of je een automatisch diafragma wilde of niet, met een automatische belichting, je hoefde in die tijd dan als je niet behendig was alleen nog maar scherp te stellen want autofocus was er niet. Je kon tenminste stap voor stap de fotografie beter leren kennen. Ze waren niet direct storingsgevoelig en dat maakt je dan merk trouw. ik heb wel tussendoor wat kleinbeeldcamera's gehad van een ander merk (Sony) waar regelmatig wat aan mankeerde dus dat werd duurkoop, dat DSLR van Pentax weer betaalbaar werd ben ik weer terug gekomen naar Pentax.
DSLR: Pent. K50, Pent. K5, Pent. DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR, Pent. DA 50-200mm f/4.0-5.6 ED WR, Pent. FA 28-200mm IF&AL f/3,8-5,6, Pent. 540fgz

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2014, 09:22:21 »
Feit schijnt wel te zijn dat Pentax van vroeger wel een hele trouwe groep van gebruikers heeft opgebouwd die het merk trouw blijven of er "iets mee hebben".
Ook vaak diegenen die bij digitale tijdperk zijn overgestapt naar Canon of Nikon.
Ik denk dat met name de groep die ik bedoel over het algemeen genomen wel een sterke(re) band heeft met het merk Pentax dan de groep nieuwe gebruikers.

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2014, 09:07:58 »
Dat kun je vinden, maar - en misschien kom ik hiermee wat bot over - daar weet je niets van. Je vult in voor een ander. Zelf kocht ik destijds tweedehands een Pentax omdat die toevallig op mijn pad kwam. Toen heb ik een paar reviews gekeken en de knoop doorgehakt. Ik heb er nooit voor gekozen bij een broederschap te horen. Ik wilde alleen een DSLR, om foto's mee te maken.

bot? nee hoor ieder zijn mening en ding daar gaat het toch om vind het juist mooi, de verhalen hoe men tot iets komt, een denk wijze bij mij was het zo dat ik eerst en nikon kocht om dat een aantal familie leden dat ook hadden
toen ik er wat dieper in ging en een collega zijn pentax in mijn handen duwde met een paar lensen,zo van en ga daar maar eens een weekend mee rond lopen ben ik mij steeds meer in het merk gaan interesseren en zo uiteindelijk ook tot het merk gekomen  :afro:
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2014, 23:50:21 »
Vind zo wie zo wel als je
een pentax hebt dat je er meer mee bezig bent geweest om voor dat merk te kiezen of van outs her dat merk kiest
anders dan de meeste media markt klanten die daar een canon kopen omdat de buurvrouw die toevallig ook heeft

Dat kun je vinden, maar - en misschien kom ik hiermee wat bot over - daar weet je niets van. Je vult in voor een ander. Zelf kocht ik destijds tweedehands een Pentax omdat die toevallig op mijn pad kwam. Toen heb ik een paar reviews gekeken en de knoop doorgehakt. Ik heb er nooit voor gekozen bij een broederschap te horen. Ik wilde alleen een DSLR, om foto's mee te maken.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2014, 00:06:22 door starbase218 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2014, 23:41:58 »
het is ook wel een opvallende verschijning en het is je merk dus als je er een ziet valt het ook op en is altijd goed voor een praatje, vind zo wie zo wel als je
een pentax hebt dat je er meer mee bezig bent geweest om voor dat merk te kiezen of van outs her dat merk kiest
anders dan de meeste media markt klanten die daar een canon kopen omdat de buurvrouw die toevallig ook heeft,niet dat daar wat mis mee is
maar heb daar persoonlijk een wat andere beleving bij.
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2014, 23:14:26 »
In Thailand vorig jaar kwam ik ook een Pentax fotograaf tegen. Hij kwam volgens mij uit Thailand zelf en schoot met een K-7 en manuele lens. Wel leuk. We hebben nog even staan praten.

Aan de andere kant heb ik ook wel eens staan praten met een Nikon fotograaf, en dat was minstens zo interessant. Dat was in London. Mocht zijn statief nog lenen om een foto op de tower bridge te maken. It's the person, not the camera brand. Wat mij betreft tenminste wel. Dat straalde hij ook uit trouwens. Hij was helemaal niet meer bezig met welke lens of body hij moest hebben. Nee, hij fotografeerde er gewoon mee. En dan maakt het merk dus helemaal niets uit.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2014, 23:18:59 door starbase218 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2014, 23:04:00 »
Grappig is dat, 2 weken terug in Kaapverdië alleen maar Nikon en Canon fotografen gezien, schenk ik dan ook weinig aandacht aan (inderdaad, die zie je al genoeg). Daar en tegen zag ik ze wel weer verdwaasd kijken waar ik in godsnaam mee fotografeerde tot de vraag: wat is dat voor merk? aan toe.  Lang leve m'n Pentax, ik denk dat ik hem ook maar een naam ga geven  :D :D

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2014, 10:18:53 »
 :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2014, 22:44:50 »
Zo ben ik vorig jaar in Madagaskar maar liefst drie Pentax fotografen tegengekomen. Je hebt direct iets gemeenschappelijks.
En dat in een land met relatief heel weinig toeristen. Eén met een K-r, één met een K-30 en één met een K-7.
Die meneer met de K-r nog geholpen om zijn Sigma lens van de macro begrenzer af te krijgen. Wat een ellende soms met die Sigma lenzen.
Die meneer met de K-7 en ik stonden naast elkaar in de regen lemuren te fotograferen, waar de Nikon en Canon fotografen hun spulletjes al opgeborgen hadden.
Dat was wel grappig  ;C

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2014, 21:15:53 »
Herkenbaar :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2014, 19:44:14 »
Ik zal ook nooit nalaten de beide Nederlandse fora's onder de aandacht te brengen!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2014, 18:56:23 »
 :D Dat zul je bij canon of nikon niet zo gauw zien, die heeft iedereen al.

Serpiente

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2014, 18:28:25 »
Soort motorgroet ;)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Pentax broederschap
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2014, 18:05:14 »
Ik liep vandaag in de Oostvaardersplassen rond om foto's te maken. Komt er een man me tegemoet met een K5.
Ik dus als groet: Hé Pentax! Die man grijnzen en zegt: Zekers! Ik weer lachen en roep nog even na dat dat natuurlijk erg goed is  :D
Toch leuk zo'n broederschap tussen de gebruikers  :D

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's