Ik gebruik ze inmiddels beide, maar ben nog niet super blij. Misschien moet ik nog wennen

Ik zal de voor- en nadelen die ik tot nu toe ondervind even opsommen. Het enige positieve wat ik tot nu toe ervaar is de geringere afmetingen, dus makkelijker mee te nemen. Dat ie WR is zal ook een voordeel zijn, maar ik heb zelf een hekel aan regen

. Nadelen tot nu toe, ik heb nog geen passende omnibounce gevonden, foto`s die ik met gelijke camera instellingen maak met de verschillende flitsers geven bij de oude goede belichting en zijn bij de nieuwe overbelicht, dus ik zal het licht ergens moeten gaan knijpen. De kop is kantelbaar, maar bij de oude kon ik hem met 1 hand kantelen en bij de nieuwe heb ik 2 handen nodig omdat hij geborgd is, hierdoor heb ik een derde hand nodig om de camera vast te houden, dus snel even switchen tijdens fotograferen is onhandig, de degelijkheid verschilt voor mijn gevoel niet echt met de oude maar doordat hij compacter is, is hij misschien wat minder kwetsbaar, de tijd zal het leren. Kortweg, mijn advies zou zijn, als je nooit in de regen hoeft te fotograferen en het grotere formaat geen beletsel is kun je voor een aanzienlijk lager bedrag zeker de oude ook nog overwegen.
Ik realiseer me dat dit geen uitgebreide test is, maar alleen mijn eerste ervaringen.
_01 by
elshout1958, on Flickr