Auteur Topic: toch heb ik ook wel eens geluk  (gelezen 898 keer)

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: toch heb ik ook wel eens geluk
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2014, 11:58:31 »
mensen bedankt voor jullie reactie,s , ben ook erg blij met mijn k5ii

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2014, 11:58:31 »

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2014, 20:22:50 »
leuk stukje positief nieuws, gefeliciteerd met de nieuwe aankoop
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2014, 12:37:46 »
Heb met deze verzekeraar ook goede ervaringen, maar niet met een bedrag in die orde van grootte. Vast minder gunstig profiel als verzekeringsnemer :D
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2014, 12:33:40 »
Tjee geweldig zeg! Temeer daar de prijzen van toen niet meer de prijzen van nu zijn. (camera's zijn goedkoper geworden)
Maar top en veel plezier met je K5II, dat is een hele grote stap vooruit t.o.v. je K10D!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2014, 10:26:36 »
Heel netjes afgehandeld, kan ook als mensen geen misbruik maken.
Fijn voor je. :clap2:

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2014, 23:25:51 »
Thats nice, mooie actie! Uit ervaring kan ik je vertellen dat de K5II een heerlijke camera is waar je veel plezier van gaat beleven  ;D Vr Gr Sander

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2014, 21:42:22 »
Mooi om te lezen. Als je netjes bent en weinig aanvraagt (zeker risico dingen als smartphones waar veel fraude mee gepleegd word)
willen ze je vaak wel erg goed helpen. Jij liet zien dat je er moeite voor wilde doen (winkel en bank bellen enz) dat is vaak al het halve werk.

Mijn broertje liet ooit zijn compactcamera vallen op het strand. Na het doorgeven van locatie en een printje van de rekening kreeg hij de nieuwwaarde terug (was een jaartje oud).

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2014, 21:09:34 »
Dank je wel Els

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2014, 21:03:36 »
Toch mooi dat het uiteindelijk nog goed afgelopen is, heel goed zelfs, dat je het volledige bedrag vergoed krijgt. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
toch heb ik ook wel eens geluk
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 20:55:15 »
Verleden jaar op advies van mijn zoon mijn verzekeringsmaatschappij maar eens gebeld.
Ik had dat jaar ervoor 2012 namelijk mijn k10d laten vallen met daarop mijn sigma 70-200mm f2.8 lens , de lens plus het fototoestel een opdonder gekregen , autofocus werkte niet meer , balen.
Nu heeft mijn vrouw ook een pentax camera en mijn lens daar maar eens opgedraaid ging wat zwaar maar werkte perfect , nu heb ik ook een converter die eens op mijn k10d geplaatst ging ook wat zwaar lens aangebracht en alles werkte perfect.
Ik heb zowat een jaar lang gefotografeerd met de converter tussen de camera en de lens , maar ik verloor natuurlijk veel licht , laten repareren zou een kostbaar geintje worden.
Mijn zoon hoorde mij weer eens mopperen om de hele situatie en hij zij , waarom bel je de verzekering niet op , ik ben al zo, n 25 verzekerd voor ongelukjes maar nog nooit iets opgegeven , er gebeurd natuurlijk nog wel eens wat maar dat vergoeden we altijd zelf, gelukkig nooit geen grote schades
Ik ben verzekerd bij Aegon en contact gaat via een tussenpersoon,  schade doorgegeven en er werd aan mij gevraagd of ik nog een bon of een bankafschrift had , helaas had ik niet meer maar ik wist nog wel dat ik ongeveer 1900euro betaald had
Ik dacht laat ik foto konijnenberg eensbellen met de vraag of mijn aanschaf nog bij hun in het systeem stond, helaas na 5 jaar niet meer , wel een andere camera die ik ooit heb aangeschaft voor mijn schoondochter voor een bedrag van 200 euro.
Via de computer kon ik ook geen bankafschrift terug zien van mijn aanschaf.
Mijn tussenpersoon vertelde dat het wel goed zou komen , maar toen kreeg ik van Aegon een mailtje dat ik bij foto konijnenberg ooit alleen maar een toestel had gekocht met een waarde van 200 euro, verdorie het fototoestel van mijn schoondochter.
Zolang verzekerd zonder er ooit gebruik van te maken  , ik was aardig pissig dat ik niet geloofd werd , toen maar eens mijn bank gebeld , afschriften kon ik nog opvragen nu had ik de camera gekregen voor mijn 50 ste verjaardag maar wist niet meer precies welke maand ik het gekocht had , wel voordat ik jarig werd , 3 afschriften opgevraagd A 10 euro per stuk , en ja hoor foto konijnenberg stond ertussen 1835 euro .
Ik heb het afschrift opgestuurd naar mijn tussenpersoon , paar dagen later nog niets gehoord waardoor mijn vrouw zij , je moet gewoon bellen , maar ik dacht ik wacht wel af.
Dag later belde mijn vrouw mij op mijn werk dat zij zelf hadgebeld naar de tussenpersoon en ze kreeg te horen dat de mail nog niet verwerkt was i.v.m. zieken en vakantietijd , hij werd meteen doorgestuurd naar Aegon.
Paar uur later kwam ik thuis en werd gebeld door mijn tussenpersoon met de mededeling dat ik het aankoopbedrag plus 30 euro per bankafschrift terug zou krijgen, ik vertelde gelijk dat ik mijn camera plus lens al zo, n 6 jaar gebruikte , maar omdat ik nog nooit mijnverzekeringhad ingeschakeld en omdat Aegon het heel jammer vond dat ik in eerste instantie niet geloofd werd ik het totale bedrag vergoed kreeg, blij , blij
Ik heb nu de k5ii aangeschaft en mijn sigma lens werkt weer prima zonder de converter.