Auteur Topic: Mogelijk Bulk/OEM  (gelezen 785 keer)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Mogelijk Bulk/OEM
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2013, 10:45:32 »
Helder, ook weer wat geleerd. Al blijft het een wat wonderlijke benadering om de typering van wat je koopt te laten afhangen van de verpakking waarin het zit. Maar goed, als het voordeel oplevert voor de klant....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2013, 10:45:32 »

newmikey2

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2013, 09:31:00 »
Als je het mij vraagt zijn OEM producten per definitie gelegenheids-aanbiedingen. Ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten dergelijke producten onverpakt verschepen. Dat ze als OEM/Bulk worden aangeboden is volgens mij meer iets wat de reseller beslist, bijv. bij het los verkopen van bodies en kitlenzen, i.p.v. een complete set. Een dergelijke aanbieding moet je dus gewoon net treffen. Hoe groter een reseller, des te groter de kans dat 'ie altijd wel een losse lens heeft liggen en dus een OEM-aanbieding.

Het is een misverstand te denken dat OEM/Bulk artikelen "onverpakt" zouden zijn. Ze hebben wel degelijk een verpakking, zij het vaak een simpele kleurloze of witte kartonnen doos. Bulk artikelen heten zo omdat ze met tientallen tegelijk in een z.g. omdoos, de bulkverpakking, door de fabrikant worden verscheept en geleverd in plaats van de mooie glimmende en bedrukte doos die in de winkelschappen ligt.

Het is dan aan de importeur of de geselecteerde dealer om de beste keus te maken n.a.v. de vraag in de markt om de bulkartikelen los of als kit samen met een body te verkopen.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2013, 09:20:15 »
Als je het mij vraagt zijn OEM producten per definitie gelegenheids-aanbiedingen. Ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten dergelijke producten onverpakt verschepen. Dat ze als OEM/Bulk worden aangeboden is volgens mij meer iets wat de reseller beslist, bijv. bij het los verkopen van bodies en kitlenzen, i.p.v. een complete set. Een dergelijke aanbieding moet je dus gewoon net treffen. Hoe groter een reseller, des te groter de kans dat 'ie altijd wel een losse lens heeft liggen en dus een OEM-aanbieding.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2013, 18:30:14 »
Ze worden helaas maar zelden aangeboden dus je moet goed opletten. Cameranu had ze (pentax 18-55) bijvoorbeeld maar die zijn alweer op.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2013, 17:30:08 »
Ik zie het wel eens bij Digitalstreet voorbijkomen.
Ik heb er geen problemen mee, dozen gaan hier toch na een paar maanden altijd in de kachel  :)

Met vriendelijke groet,
Albert 
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Ger Jansen

• Senior Member
  • **
Mogelijk Bulk/OEM
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2013, 16:54:23 »
De kreet:Mogelijk Bulk/OEM, zie je vaak op vergelijkingssites zoals b.v. kieskeurig.nl.
Wat deze kreet in houd, weet ik inmiddels, maar waar kun je in hemelsnaam deze bulkproducten kopen?
Ik kom ze nergens tegen.

Ger :(