Blijkbaar is de jury nog verdeeld

Ik weet ook niet hoe het nu juist zit, ga dus meelezen!
Zal het artikel dat Jos gepost heeft eens proberen te doorgronden. En dat grote Engelstalige internetartikel over Pentax-flash
http://knol.google.com/k/matthew-miller/pentax-p-ttl-hot-shoe-flash-comparison/3jwk7bitq8i8/1#Waar jullie in elk geval wel mee moeten opletten is de manual van de K10D te gebruiken als referentie (K20 en misschien recentere K10 zou wel compleet moeten zijn, die van mijn GX-10 in elk geval niet)
Ik herinner me nog goed dat Chasseur d'Images, één van de grootste bladen van Europa laaiend enthousiast waren over de preserie van de K10 en de uiteindelijke versie van 5 naar 4 sterren gedegradeerd hebben omdat in de eerste versie van de firmware wireless flash er terug uitgehaald was!
Edit: wireless flash gestuurd door de interne flash bedoel ik natuurlijk, met twee AF360 of 540 kon het sowisoZe hebben die ster "teruggegeven" toen de firmware (weet nummer niet meer) uitkwam die alles weer activeerde.
Ik ga ervan uit dat camera's die met firmware 1.0 uitgeleverd zijn ook een oorspronkelijke versie van de manual hebben die dit niet per sé juist of compleet vermeldt.
Bij de firmware 1.3 download van mijn GX10 zat een tekstdocumentje met de manual-wijzigingen, maar dat vind ik niet direct meer terug...
Is vermoed ik ook de reden dat sommige mensen op Franse forum die aan Sigma gevraagd hebben of een 530 ST of Super draadloos werkt met een K10 neen als antwoord terugkregen (niet met originele firmware is dus juiste antwoord)
Ik hoop dat ik hiermee de verwarring niet groter gemaakt heb