Auteur Topic: k20d in water gevallen  (gelezen 1094 keer)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: k20d in water gevallen
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2013, 19:49:06 »

Offline knikpower

• Newbie
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2013, 18:44:25 »
Hi
Ik woon in zwolle
Dacht goed verzekerd te zijn , blijkt dat ik na de extra audio foto video clausule ook een speciale clausule dien te hebben voor buitenshuis ( nooit eerder geweten)

Mvg

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2013, 12:16:17 »
Ai dat is wel pech, misschien is het handig om je apparatuur de volgende keer te verzekeren?
Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje....................

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2013, 23:23:15 »
Waar woon je ergens? Handig ivm met eventueel checken op een andere body!

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2013, 17:27:01 »

bij opladen van accu gaat het lampje van lader slechts een seconde branden(lader zat oook in de tas die in water viel met camera en toebehoren)

Dat betekent dus dat de batterij al opgeladen is!
Dus lader doet het nog, camera niet.
in zo'n grip gaan ook penlite's laat de camera dan het zelfde zien op de display? zo ja dan doet je grip het waarschijnlijk nog wel.
Ik zou eerst even bij een kennis / forum genoot een k10 / K20 body lenen om te zien wat er allemaal nog wel werkt.
Goede kans dat je alleen een andere body nodig hebt.
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline knikpower

• Newbie
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2013, 15:35:42 »
hi

ja met de k3 op komst zal idd het aanbod k5 wel toenemen
is het feit ik nu al bijna 7weken geen camera heb (oude ist-d ook de geest gegeven dit door kortsluiting in batterijvak)
met mijn finaciele middelen kan ik een k5 ,ook tweedehands niet echt veroorloven  mede door dat ik na de k20d de grip niet meer wil missen , de grip voor een k5 zal ook al gauw 100 zijn

dus of ik ga tijdelijk voor een k10d (150-175 met grip ) of een k20d(250-300 met grip)
helaas ben ik beperkt door het ontbreken van eigen vervoer waardoor ik of dichtbij huis moet zoeken of kosten van het reizen er boven op krijg
des al niet te min is het zoeken en speuren ook wel leuk

mvg

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2013, 15:29:03 »
is err voor de body , grip en lens nog een markt gezien deze defect zijn?

Als je er een taart bij doet wil vast wel iemand dat hebben.

Tsja dat is jammer, maar electronica en een duik in water is geen goede combinatie.

Offline knikpower

• Newbie
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2013, 15:16:25 »
hallo

de camera is inmiddels al helemaal droog , hij heeft meer dan 1mnd helemaal los  met alles eruit in de kast gelegen
als ik nu de batterij erin druk geeft hij alleen maar een knipperend leeg batterij icoon op display bovenop

bij opladen van accu gaat het lampje van lader slechts een seconde branden(lader zat oook in de tas die in water viel met camera en toebehoren)

had al wel vermoeden dat reparen geen optie zou zijn i.v.m. de prijs

ga idd maar eens goed zoeken naar occasion k20d of op de kortere termijn (ivm financien) k10d

is err voor de body , grip en lens nog een markt gezien deze defect zijn?

mvg

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2013, 15:05:26 »
Hoi Nick,

Aj dat is pech :(

Er van uitgaande dat je camera in zoet water kopje onderging, zou ik hem eerst onder de kraan afspoelen en dan mooi laten drogen, grote kans dat hij het gewoon nog doet  ;)...  in zeewater, is het hopeloos, het zout tast de elektronica aan en na van loop van tijd valt hij als nog uit... :(

Ik ben benieuwd, of hij het nog doet, anders heb je een mooi excuses om een K5 te kopen!
Binnen kort komt er een nieuwe K-3 body uit, ik verwacht dat er dan veel gebruike K5's voor niet te veel kunt aangeboden gaan worden.

Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2013, 15:04:21 »
Als de camera aan stond bij te water gaan, is de kans groot dat er kortsluiting is opgetreden en de elektronica beschadigd is.
Stond de camera uit, dan zou je geluk kunnen hebben als het geen zout of brak water is. Lang laten drogen en hopen dat het goed gaat komen.
De kans is echter zeer klein. Ook de elektronica van de lens zal zelfde euvel vertonen.
Laten repareren heeft geen zin, dan kost in ieder geval meer dan het maximale tarief bij Pentax, dus vele malen meer dan de dagwaarde van de camera.
En dan is het maar net zien wat er vervolgens kapot gaat door deze tewaterlating. Advies: niet aan beginnen dus.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2013, 14:54:47 »
Wat je kunt proberen is alles eruit halen ,batterij, geheugenkaartje.
Dan een emmer met rijst vullen, de Camera en de Lens er een paar weken in laten zitten.
Of van die vochtvreters gebruiken, gaat alleen werken als je veel geduld hebt,  en de Camera niet meer hebt aangezet.
anders is het einde verhaal en zul je alles moeten vervangen.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2013, 14:05:25 »
Reparatie was niks opleveren vrees ik. Gaat duurder worden dan een nieuwe set.
Hier op het forum is een K20D te koop: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=33993.0

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline knikpower

• Newbie
k20d in water gevallen
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2013, 13:48:50 »
hoi
mijn k20d is tijdens kanotocht toen peddel brak en ik kantelde helemaal in het water gevalllen
body kon ik leeg gieten grip snel los gemaakt, lens ook helemaal vol water water
nu mijn vraag is dit te maken ?
zoja weet iemand wat het iongeveer gaat kosten

is het of te duur of is het niet mogelijk is er dan iemand die de body (orginele) pentax grip + 2 orginele accus en evt 18-55 da objectief
wil overnemen ,ruilen(istd-l/-2)?

is er iemand met een k10d +grip voor een schappelijke prijs heeft , wil de k20d ook bij een deal mee doen

mvg
nick knikkenberg