Auteur Topic: Gregory Crewdson  (gelezen 697 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Gregory Crewdson
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2013, 17:13:23 »
Hé die Albert!
Hoe is het met je trouwens (even buiten documentaire)......

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2013, 17:13:23 »

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2013, 15:03:06 »
Ik ken  'm. Vind wat hij doet meer lijken op film maken dan fotografie. Alles is geregisseerd.  Uiteindelijk zijn het wel gave fotoos, als schilderijen waarin heel veel te ontdekken valt.
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2013, 13:09:30 »
Ik heb de documentaire zonet ook even gekeken (zapte er toevallig even langs).
De foto's vind ik heel erg fraai maar al dat werk eromheen is des te indrukwekkender.
Er wordt een hele set (lees filmset) gemaakt voor die ene foto: alle items in het beeld moeten in een bepaalde richting staan, een hele straat wordt afgesloten, hier en daar worden er dingen weg gesloopt om het beeld niet te verstoren etc. etc.
Het is echt onvoorstelbaar hoe ver iemand kan gaan om die ene foto te maken om hem bijzonder vast te leggen

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Gregory Crewdson
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2013, 12:23:25 »
Net op tv een indrukwekkende documentaire liggen (ik moet iets) kijken over Gregory Crewdson.
Ik weet niet hoe je de man moet omschrijven, fotograaf, kunstenaar, momentenbedenker of zo iets.
Hij is met meerdere mensen soms dagen bezig om 1 foto te maken, volgens mij drukt hij niet eens zelf af.
Op zijn speurtochten naar locaties en/of situaties neemt hij niet eens een camera mee, maar ziet alles zich in zijn hoofd gebeuren en werkt dat later met zijn team uit. Het hele proces van idee, locatie en personen zoeken, uitwerken, voorbereidingen, belichting, de set-up, nabewerking werkt goed in beeld gebracht.

Voor een regenachtige zaterdagmorgen voor mij een hele prettige tijdsbesteding geweest.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters