Auteur Topic: Fotoboek met Lay Flat druktechniek  (gelezen 1686 keer)

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
Re: Fotoboek met Lay Flat druktechniek
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2013, 08:51:49 »
Graag gedaan!  :)

Het album van mij is trouwens de liggende variant van 30x20. Dus over de hele breedte 60 cm.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2013, 08:51:49 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2013, 23:14:18 »
Heb over 2011 een foto album gemaakt bij Profotonet (2012 staat nog steeds in de planning  :angel: ).

Maar het resultaat is prima![...]
Tnx Hans! Nu weet ik het zeker.....gewoon een staand-album (30x20) en de landcape-foto's over twee pagina's, allen pagina-vullend.

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2013, 21:12:39 »
Heb over 2011 een foto album gemaakt bij Profotonet (2012 staat nog steeds in de planning  :angel: ).

Maar het resultaat is prima!

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2013, 20:57:07 »
Interessant topic!

pixbook.nl
Ben ook bezig om een foto-album te maken bij profotonet....als de vlakliggende albums er zo uit zien, hoef ik niet moeilijk te doen over "landscape" foto's over twee pagina's....dan kan elke foto pagina-vullend (en op foto-papier)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2013, 20:05:51 »
De bladen voelen als karton en zijn mooi stevig.

Even naar gekeken en door dubbellaags papier te plakken krijg je 360 grams papier. Het boek dat ik hier heb is op 250 grams papier. Ook dat voelt al heerlijk stevig aan, is hetzelfde papierdikte als mijn fotopapier, maar dan dubbelzijdig gedrukt. Wel is er natuurlijk bij mijn boek een opening in de pagina, wat er niet is bij dat drukken op 1 blad.

Toch nog eens naar kijken dus. Zo leer je weer wat nieuws.

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 25 september 2013, 19:53:49 »
Omdat er 2 lagen papier op elkaar geplakt zijn voelt het heel erg stevig aan. De vouw zit in 1 laag dus het geheel blijft wel soepel.  Je kunt nog meer trucs uithalen met dit principe,  wat op elkaar gaat kan ook weer van elkaar af. Dus tweezijdig printen, op elkaar persen en door de eindgebruiker uit elkaar laten trekken.  Doen we beter niet met zo'n mooi fotoboek.
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 25 september 2013, 19:11:56 »
Ziet er ook goed uit henk. Heb ik njiet goed opgelet, want is me compleet ontgaan.
De bladen voelen als karton en zijn mooi stevig.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2013, 19:10:07 »
pixbook.nl

Ziet er ook goed uit henk. Heb ik njiet goed opgelet, want is me compleet ontgaan.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2013, 18:43:46 »

pixbook.nl

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2013, 17:55:11 »
Zo maken mijn ouders hun vakantie boeken ook altijd ...  is best mooi ..  en via albelli prima kwaliteit ..  vind ik

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2013, 17:44:02 »
www.profotonet.nl heeft ook vlakliggende albums, waarbij 2 bladzijden uit 1 stuk fotopapier bestaat (dus belicht papier, geen afdruk).
Laat m'n foto's daar altijd afdrukken, en vind ze erg goed (hebben ook echt ZW papier), albums heb ik niet bij ze gedaan, maar heb weleens een review gelezen dat ze wel wat duurder zijn als standaard, maar wel prachtig door gebruik van echt fotopapier.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2013, 17:25:30 »
er is nog een andere methode, waarbij twee lagen papier tegen elkaar aan"geplakt" worden onder druk zodat je echt een plat resultaat krijgt.
Al jaren geleden mij een keer aangeboden om te gebruiken voor het printen van brochures en boeken.
Het eindresultaat ziet er echt prachtig uit.
In feite is jouw boek vergelijkbaar met methodes die al langer bestaan, gebaseerd op normale bindwijzes. Vroeger was het spoorboekje bijvoorbeeld ook zo gebonden dat hij mooi plat kon liggen (rug zit los van het binnenwerk). Vooral met doorlopers is de bindwijze een probleem, je mist een deel van de foto. Kun je oplossen door extra freeswit toe te voegen maar fraai is anders.

zie:

Dat ziet er ook goed uit. Wie/wat/waar bied dat aan?

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2013, 17:20:19 »
er is nog een andere methode, waarbij twee lagen papier tegen elkaar aan"geplakt" worden onder druk zodat je echt een plat resultaat krijgt.
Al jaren geleden mij een keer aangeboden om te gebruiken voor het printen van brochures en boeken.
Het eindresultaat ziet er echt prachtig uit.
In feite is jouw boek vergelijkbaar met methodes die al langer bestaan, gebaseerd op normale bindwijzes. Vroeger was het spoorboekje bijvoorbeeld ook zo gebonden dat hij mooi plat kon liggen (rug zit los van het binnenwerk). Vooral met doorlopers is de bindwijze een probleem, je mist een deel van de foto. Kun je oplossen door extra freeswit toe te voegen maar fraai is anders.

zie: http://2.bp.blogspot.com/-Xv2eUmnDk78/TkBJFStce-I/AAAAAAAAAzw/ioJDVng3UKE/s1600/Cewe+Photo+book+review+1.jpg
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2013, 17:10:38 »
Het boek wordt 7,95 duurder, dus voor een klein boekje is het niet interessant. Ik heb nu een boek van 30x30cm als proef en daarmee enkele foto's van 30x60cm gedrukt. Ziet er echt wel heel mooi uit.

Momenteel in standaard en er is nog een upgrade naar hoogglans, en daar twijfel ik nog even over.

Je hebt nu wel twee pagina's, maar nog steeds geen uitvouwende flap als derde pagina. ???

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2013, 17:04:53 »
Dat ziet er goed uit inderdaad, was het veel prijziger dan normaal ?

Je zou ook kunnen denken dat het interessante mogelijkheden biedt voor naaktfoto's, maar dan heb je wel vaak dezelfde compo  :evil:  :D

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

RonHendriks

• Gast
Fotoboek met Lay Flat druktechniek
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2013, 16:54:43 »
Vandaag van de fotofabriek een boek binnen gekregen dat ik met Lay Flat techniek heb laten maken. Ik was wel benieuwd naar hoe dat er uit ziet. Dat is toch zeker wel heel bijzonder moet ik zeggen als je een foto over twee pagina's wil laten lopen. Er ontstaat een bijna naadloze foto over twee pagina's omdat de print doorloopt in de knik en die plat uitbladert.

Kost wel weer wat extra's, maar daarvoor is er ook iets bijzonders.