Auteur Topic: Wereldprimeur: SIGMA Mount Conversion Service  (gelezen 1745 keer)

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Wereldprimeur: SIGMA Mount Conversion Service
« Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:02:21 »
is die 50-150mm-F-2-8   ooit voor Pentax leverbaar geweest ?  :angel:

Jawel hoor, toen ik destijds een 50-135 heb aangeschaft was ie nog in z'n nadagen, ik was alleen net te laat. Hij/zij schijnt qua scherpte gelijkwaardig aan de 50-135 (en wat scherper aan het lange eind) te zijn, daar is de 135 een tikkie soft inderdaad. Kostte de helft (!) maar geen WR natuurlijk.
Ik vind de 50-135 echter een fantastische lens en vraag me wel af in hoeverre die sigma aan de kleuren/kleurverloop+rendering en microcontrast ervan kan tippen (maar dat valt uiteraard niet zo makkelijk aan een 'tabelletje' af te lezen.

K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:02:21 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:56:51 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2013, 10:21:51 »
Kan aan mij liggen, maar is dit een tijd terug niet ook al voorbij gekomen, met eenzelfde discussie?

Klopt. Sigma heeft duidelijk aangegeven dat ombouw alleen mogelijk is naar een reeds bestaande bajonet vatting voor die lens.
Dus als je een Nikon vatting koopt van een lens die niet in Pentax vatting verkrijgbaar is, kun je hem niet om laten bouwen.
Lijkt me ook logisch, voor die specifieke lens hebben ze immers geen K-bajonet liggen en zouden ze opnieuw moeten gaan ontwikkelen.
Dat zal dus zoals Harry terecht stelt, eerst door Sigma besloten dienen te worden, al dan niet gesponsord door Ricoh.
Dat zie ik eerlijk gezegd nog niet zo snel gebeuren gezien de slagkracht van Ricoh op het moment.

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2013, 22:20:24 »
Kan aan mij liggen, maar is dit een tijd terug niet ook al voorbij gekomen, met eenzelfde discussie?

Ligt niet aan jouw!   Een tijdje terug al geplaatst.  http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=33745.0

grJohan

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2013, 22:11:18 »
Leuke optie. Eigenlijk vrij logisch ook. Qua bouw zit er geen verschil tussen de lenzen. Enkel de mount en chip zijn anders

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2013, 19:08:38 »
Begrijp mij niet verkeerd ... mocht dit waar zijn gaat de reservepot open maar ik had het wel zo begrepen ...

Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM 'S' Lens staat toch echt wel op mijn wensen lijstje :)
« Laatst bewerkt op: 18 september 2013, 21:39:46 door Thoran »

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2013, 16:43:43 »
Ik weet het niet Thoran.... De bouw van de lens is nu losgekoppeld van de mount. Dat zou kunnen betekenen (pure speculatie van mijn kant) dat SIGMA en RICOH afspraken kunnen maken over welke mounts er ontwikkeld gaan worden...

Aan de ene kant zijn SIGMA lenzen concurenten, maar aan de andere kant is het (a) een snelle manier om aan een grotere lenskeuze te komen en (b) CANON  en NIKON hebben ook SIGMA lenzen (beetje flauw argument, maar mi wel waar).
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2013, 16:07:49 »

k neem aan dat dit ook geldt voor Sigmalenzen die nog geen Pentaxvatting hebben?

Nope .. alleen als de lens OOK ooit is uitgevoerd met een Pentax mount is een verbouwing mogelijk.
Dus voor de meeste lensen is het een swap tussen Nikon en Canon mounts als de eigfenaar van het ene naar het andere merk wil over gaan

Offline Gonzo

• Full Member
  • *
Wereldprimeur: SIGMA Mount Conversion Service
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2013, 13:38:14 »
Gelezen op de Sigma Benelux website:
"SIGMA heeft opnieuw een wereldprimeur door een revolutionaire dienst aan te bieden: de SIGMA Mount Conversion Service (MCS). Fotografen die in het bezit zijn van een objectief uit de Contemporary (C)- Art (A) of Sports (S)-lijn, die willen overstappen naar een body van een ander merk, kunnen vanaf september tegen betaling hun vatting laten aanpassen door SIGMA. Hiermee vormt de keuze van het objectief voortaan het centrum van de fotograaf, niet de body.
SIGMA plaatst met haar Rethinking Lenses filosofie het objectief in het absolute middelpunt van de fotograaf.
Objectieven vormen de basis voor fotografische expressie en vergen een belangrijke investering voor de fotograaf. SIGMA’s grensverleggende objectieven zijn gebouwd om jarenlang mee te gaan, maar SIGMA wil fotografen nog beter van dienst zijn. Daarom biedt SIGMA met de Mount Conversion Service fotografen maximale vrijheid in hun keuze van het cameramerk.
Objectieven uit de C A S- lijn kunnen afhankelijk van de cameraspecificatie vanaf 2 september worden aangeboden bij SIGMA Benelux voor de MCS. De aanpassing van de vatting wordt uitgevoerd door SIGMA Corporation in Aizu, Japan. "
k neem aan dat dit ook geldt voor Sigmalenzen die nog geen Pentaxvatting hebben?

http://www.sigmabenelux.com/nieuws/2013/08/wereldprimeur-sigma-mount-conversion-service