Het zou nog kunnen liggen aan het kleurprofiel dat je hebt ingesteld in Lightroom : AdobeRGB, sRGB od Profoto.
Je moet hetzelfde profiel gebruiken dat ook door de centrale wordt gebruikt. Als ik me niet vergis is dit bij Webprint : sRGB. (inderdaad volgens de test van Didifotopro)
Lightroom staat ingesteld op AdobeRGB, ivm plaatsing op website. Mocht ik ervoor kiezen om een foto te laten afdrukken. Dan pas ik voor de gewenste afdruk aan. Dat kan het dus niet wezen.......... ik heb inmiddels een mail verzonden naar Adobe, misschien weten zij raad. Persoonlijk vind ik 0,5 stop toch best veel!
De test van Digifoto Pro (welke Bert bedoeld) is terug te vinden via
http://www.webprint.nl/producten/foto-afdrukken/20x30cm_in_DIGIFOTO_Pro_3.2011.pdf/. Of even googlen op kleurprofiel en webprint
Samenvatting Kleurprofielen test DigiPro nr3 2011
Naam Kleurprofiel mooiste resultaatWebprint.nl sRGB-profiel
Hema AdobeRGB-profiel
Henzo sRGB en AdobeRGB-profiel (Adobe word fletser afgedrukt in de test vonden ze deze afdruk mooier dan de sRGB)
Fotoquelle sRGB en AdobeRGB-profiel
Pixum sRGB-profiel
Smartphoto sRGB en AdobeRGB-profiel
Profotonet sRGB en AdobeRGB-profiel
Snapfish sRGB-profiel
Kruidvat sRGB-profiel
Eyes On Media sRGB en AdobeRGB-profiel (Adobe komt flets terug)
Let wel het betreft een test uit 2011. Een aantal printservices hebben op hun website het kleurprofiel staan, bij de overige staat niks. Kortom weet je het niet zeker, aanlevering in sRGB!