Auteur Topic: sigma 70 mm macro  (gelezen 1280 keer)

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: sigma 70 mm macro
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:05:12 »
Ik weet  ook niet hoe het werkt, ik denk met de oude analoge lenzen niet te kunnen filmen maar heb het nog niet uitgeprobeerd.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:05:12 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:47:35 »
Kun je met de sigma wel de videofunctie gebruiken?

De videofunctie zit toch in je camera? Ik bedoel het niet flauw, maar dan maakt het toch niet zoveel uit welke lens je erop hebt. Of bedoel je de AF functie tijdens het filmen. Ik film eigenlijk nooit met mijn spiegelreflex dus ik zou dat niet weten, maar (en ik zeg het heel voorzichtig omdat anderen dat wellicht beter weten) volgens mij is dat één van de minpunten van Pentax dat de AF niet werkt tijdens het filmen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:39:02 »
Dank je Jaap, ik ben ook gewon nog maar aan het denken. Nodig heb ik hem niet en hij zou echt iets moeten toevoegen.

Kun je met de sigma wel de videofunctie gebruiken?

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:08:09 »
Ik heb de Sigma 70mm uitgebreid getest toen ik mijn macro ging aanschaffen. Een geweldige lens, de 105mm was me toen net wat te duur. Uiteindelijk werd het de Tamron 90 die het qua scherpte en kleuren voor mij toch net wat beter deed. En voor het macrowerk dat ik het liefst doe (insecten) waren die 20mm extra ook wel prettig. Jij hebt daar al de 100mm voor, ook een prima bereik. Ik heb ook de Sigma 50mm marco gehad, ook een toplens, heerlijk scherp, snelle AF, maar wel voor een andere toepassing (portretten (soms), of bloemen). Vanwege budgettaire overwegingen heb ik die weer weggedaan. Maar een extra lens daartussen voegt denk ik niet zo heel erg veel toe. 70mm is wel een mooie afstand voor portretten, daar gebruik ik de 90mm nogal eens voor maar die vind ik net een tikje aan de lange kant en 50mm weer net wat te kort. Persoonlijk zou ik niet voor een 70mm AF gaan dus. De AF gebruik je, zoals je zelf al opmerkt, nog niet bij het echte macrowerk. Dus al met al denk ik dat je niet zo heel veel extra krijgt. Maar uiteindelijk is de keuze uiteraard aan jou.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Pentax rules!
sigma 70 mm macro
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2013, 11:44:30 »
Heeft er iemand ervaring met de sigma 70 mm macro?
Ik ben nog op zoek naar iets tussen mijn 55 mm macro en 100 / 105 mm macro in.
Vraag me af of het wat oplevert of dat het eigenlijk niets toevoegt?
Ik heb nu alleen oude analoge lenzen waar ik overigens uiterst tevreden over ben.
Wat zou het voordeel van een digitaal lensje erbij zijn als ik de autofocus toch niet gebruik voor macrowerk?

Alvast bedankt voor de reacties

Marlies