Heb een beetje het topic van Zoom gevolgd (gestart door Albert). En dacht, laat ik maar melden welke bladen ik de moeite waard vind. (Zoom vind ik persoonlijk helemaal niks, kan hun tests enz niet serieus nemen, en zeker niet de foto's die ze gebruiken, vaak slechte lezers foto's).
Mijn favoriete blad is Black & white photography (engels blad). En zoals de naam al zegt, gaat het over zwart wit fotografie. Niet veel tests enz, wel veel portfolios en zwart wit techniek.
In Nederland heb ik abbonement op Camera magazine. Boordevol testen, en goede testen vind ik. (vind ze heel eerlijk tegenover alle merken)
Verder lees ik ook nog Shutr. Weinig techniek, wel vol met hele mooie foto's.
En soms koop ik Silvershotz, een foto mag die erg kunstig is. Dus soms mijn smaak qua foto's maar ook vaak niet (daarom koop ik hem maar ook soms.
Een andere aanrader is ook B&W magazine (amerikaans). Ook zwart wit, ook foto's, geen techniek.
En wil je goede tests lezen, dan zijn de Duitse bladen aan te raden (wel duits kennen natuurlijk). Komen vaak tot hele andere conclusies dan de andere bladen, verrassende conclusies.