Auteur Topic: fotobladen  (gelezen 1292 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: fotobladen
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:14:24 »
Ik heb sinds kort een tweejarig abonnement op Focus.

Zoom vind ik niks. Buiten het feit dat ze wel erg volgens het "de adverteerder betaald, dus de adverteerder bepaald" principe werken, inhoudelijk op beginners niveau. Weinig diepgang.
Foto Video Digitaal koop ik zo nu en dan wel eens, of de specials van Photo Digitaal.

Verder veel nuttige info (gerichte tips) van "Digitale fotrogafie tips" op internet waar ik op de tips geabonneerd ben (gratis).

EDIT:
Ik DACHT een abonnement van twee jaar te hebben op FOCUS.
http://www.nu.nl/media/3559628/ict-uitgeverij-hub-vraagt-faillissement-aan.html
Helaas, dus geld kwijt naar grote waarschijnlijkheid.
Net één exemplaar ontvangen. Het was al zo een weggeefprijs, nu weet ik waarom.
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2013, 22:49:33 door Edzo »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:14:24 »

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2013, 01:30:26 »
Ik lees helemaal geen fotobladen, ik vind ze vaak erg duur en ik ben dan de enige die ze leest. Op internet is tegenwoordig ook alles te vinden, sneller, gemakkelijker en goedkoper. Maarja, soms zou een blad ook wel eens leuk zijn... Wie weet.

Offline MZ-S

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2013, 01:07:47 »
Abonnement op Camera Magazine, FotoVisie en FotoMarkt, verder koop ik los wat ik interessant vind.
Pentax MZ-S & Sekonic L-358 opvallend lichtmeter.

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2013, 18:42:49 »
Ik heb sinds kort een abo op focus en verder neem ik inderdaad af en toe wat mee uit een kleine bladenzaak. Geef de bladen weer door aan mijn schoonzoon.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2013, 11:53:57 »
Als ik weer eens wat leesvoer wil hebben kijk ik meestal eerst of er een nieuwe "Defotograaf" ligt.
Focus is een no brainer ...  en denk ook dat ik daar binnenkort een abbo op ga nemen .. hoewel ...  het vanuit een boekenwinkel meenemen ook weer de kleine middenstander helpt .....
PHOTOdigitaal is 1 van de verschillende uitgave door F&L Life Publications BV die zo nu en dan mee gaan met mij naar huis ... tegenwoordig is dat steeds vaker een uitgave van photoshopmagazine.

Digifoto, shoot (Het enige Belgische fotoblad wat ik ken) en shutr zijn de "zo nu en dan" bladen en bij het doorkijken van de inmiddels behoorlijk gegroeide stapel fotobladen kom ik ook 1 keer een cameramag tegen ..
Maar hoewel ik dat echt een heel leuk blad vind .. en ik nr140 voor me heb liggen ben ik het blad verder niet meer tegen gekomen.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:04:28 »

Ik heb een abonnement op Shutr.
Heel soms lees ik Digifoto pro en Focus. Vaak alleen vanwege de praktische info m.b.t. de techniek van fotograferen.   
Tests en previews lees ik nooit, die vind ik niet interessant genoeg om mijn tijd aan te verdoen. Als ik iets nieuws wil kopen is er nog tijd genoeg....

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:57:07 »
National Geographic.. Alleen de mooie foto's

newmikey2

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:19:51 »
Ik heb een abo op C!T Photography (Engelstalig) en deze kan ik van harte aanraden. Het is een kwartaal uitgave en we hebben het wel in z'n Duitse versie bij de AKO zien liggen als "Special". Zeer veel diepte en techniek, veel tekst en diagrammen.

Offline mocca

• Super Pentaxian
fotobladen
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2013, 10:10:55 »
Heb een beetje het topic van Zoom gevolgd (gestart door Albert). En dacht, laat ik maar melden welke bladen ik de moeite waard vind. (Zoom vind ik persoonlijk helemaal niks, kan hun tests enz niet serieus nemen, en zeker niet de foto's die ze gebruiken, vaak slechte lezers foto's).

Mijn favoriete blad is Black & white photography (engels blad). En zoals de naam al zegt, gaat het over zwart wit fotografie. Niet veel tests enz, wel veel portfolios en zwart wit techniek.

In Nederland heb ik abbonement op Camera magazine. Boordevol testen, en goede testen vind ik. (vind ze heel eerlijk tegenover alle merken)
Verder lees ik ook nog Shutr. Weinig techniek, wel vol met hele mooie foto's.
En soms koop ik Silvershotz, een foto mag die erg kunstig is. Dus soms mijn smaak qua foto's maar ook vaak niet (daarom koop ik hem maar ook soms.

Een andere aanrader is ook B&W magazine (amerikaans). Ook zwart wit, ook foto's, geen techniek.

En wil je goede tests lezen, dan zijn de Duitse bladen aan te raden (wel duits kennen natuurlijk). Komen vaak tot hele andere conclusies dan de andere bladen, verrassende conclusies.