Auteur Topic: gamma racing day  (gelezen 2574 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: gamma racing day
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:22:08 »
Lekkere gevarieerde serie. Persoonlijk houd ik niet zo van scheve horizonnen. Ik weet dat veel fotografen dit bewust toepassen, maar dit is niet mijn stijl. Ben je hier bewust mee bezig geweest?
ik ben eigenlijk alleen bewust bezig als er een echte horizon is, glooiingen en bochten laat ik het liefst intact maar mag ook graag creatief bezig zijn het hangt een beetje van het onderwerp af
als je het zo ziet, dan ben ik hier ook echt bewust mee bezig,en is foto 3 de enige foto die bewust scheef gemaakt is om dat ik persoonlijk de foto van de twee auto's mooier vind uit komen
vind het trouwens een leuke vraag  ;D

peter,
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:22:08 »

Offline DickL

• Pentaxian
  • **
    • Mijn Flickr albums
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2013, 22:24:00 »
Lekkere gevarieerde serie. Persoonlijk houd ik niet zo van scheve horizonnen. Ik weet dat veel fotografen dit bewust toepassen, maar dit is niet mijn stijl. Ben je hier bewust mee bezig geweest?
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2013, 21:32:51 »
Volgend jaar!? In september komen de British Superbikes nog naar Assen. ;) Ziet er goed uit met de 150-500! Zelf heb ik niks met de auto's. maar foto3 is de auto in de achtergrond mooi gevangen. Kunt het beste altijd 2 dagen heen gaan, kun je bij de vrije traingen een beetje rondlopen en dan een plekkie uitzoeken voor de race dag. Zodat je dan snel heen en weer kunt lopen.

grJohan

Ik hoop er in september toch ook echt bij te zijn.. Voor de prijs moet je het niet laten.. De vrijdag gratis en de zaterdag en zondag samen 35 euro.. Valt wel mee.. De trainingen bij de TT was al duurder.. Ik zal dan nog wel met de K10d en de 55-300 fotograferen.. Maar dat maakt niet uit.. Ga dan wel meerdere plekken op het circuit bezoeken.. Wie is er vorig jaar geweest..? Was het toen druk..?

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2013, 22:36:00 »
gamma racing day,altijd weer een leuke uitdaging al wil ik volgend jaar wel wat meer met de motoren gaan doen.

Volgend jaar!? In september komen de British Superbikes nog naar Assen. ;) Ziet er goed uit met de 150-500! Zelf heb ik niks met de auto's. maar foto3 is de auto in de achtergrond mooi gevangen. Kunt het beste altijd 2 dagen heen gaan, kun je bij de vrije traingen een beetje rondlopen en dan een plekkie uitzoeken voor de race dag. Zodat je dan snel heen en weer kunt lopen.

grJohan

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:42:49 »
Je gaat naar zo'n dag om veel races te zien.. Maar helaas gebeuren zulke dingen..
Bakkenist zijn heb ik ook diep respect voor.. Eigenlijk voor iedereen die daar op 2 of 4 wielen rijdt..
Dat is niet echt een zacht kussentje.. Dat is hard plastic..
Miss iets voor een meet.. Weet niet of er veel mensen zijn die zoiets leuk vinden..

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:26:21 »
Is ook een hele mooie serie.. Mooi om te zien hoe de bakkenist keihard moet werken om de zijspan op de baan te houden..
Nummer 3 is ook heel leuk om die andere auto te zien.. Nummer 5 mocht voor nog wel iets meer gecropt worden..

tja nummer vijf is een waar ik nog wel wat mee kan doen ,de bakkenist is een waar ik wel respect voor heb, ondanks het kussentje licht ie wel met zijn achterwerk op de grond  8)
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:20:40 »
Mooie serie Peter, vooral 1 en 3. Wat een risicovol beroep: bakkenist. Voor de kenners: zitten die nog op een of andere manier "vast"?

het antwoord is al gegeven maar ze ze zitten niet vast of ze moeten hangen of ze liggen er over heen zoals hier

ONK Dutch Sidecars by peter ijdema, on Flickr

het was jammer dat na een rontje de race was afgelopen,wel begrijpelijk naar het ongeluk
maar we hadden nog wel wat ideen daar waar wij stonden gingen ze van de ene kant naar de andere kant
maar goed volgend jaar weer.
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:14:16 »
Mooie serie Peter, vooral 1 en 3. Wat een risicovol beroep: bakkenist. Voor de kenners: zitten die nog op een of andere manier "vast"?

Voor zover ik weet niet.. Ze moeten van de ene kant naar de andere kant.. Dus als je vast zit zal je niet zo snel kunnen bewegen..

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:08:47 »

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:47:42 »
Is ook een hele mooie serie.. Mooi om te zien hoe de bakkenist keihard moet werken om de zijspan op de baan te houden..
Nummer 3 is ook heel leuk om die andere auto te zien.. Nummer 5 mocht voor nog wel iets meer gecropt worden..

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:43:01 »
Voor mij ook nummer 3, gaaf met die andere auto erbij ;D

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:39:03 »
Mooie serie, Peter! Ook op Flickr!
Vooral nummer drie vind ik erg geslaagd!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:11:24 »
Toch ook weer hier de zijspan waar ik iets mee heb en de auto's alleen niet. Er moet ook wat menselijke actie in de foto zitten voor mij.

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
gamma racing day
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:51:03 »
gamma racing day,altijd weer een leuke uitdaging al wil ik volgend jaar wel wat meer met de motoren gaan doen
maar goed hier een paar foto's van mij geschoten met de K5 en de sigma 150-500 os

1)

Gamma Racingday 2013 by peter ijdema, on Flickr

2)

3)

Gamma Racing day 2013 by peter ijdema, on Flickr

4)

Gamma Racing day 2013 by peter ijdema, on Flickr

5)

google before you tweet
www.psajfotos.nl