Ik kijk altijd eerst naar de Algemene Voorwaarden vóór ik hebberig wordt:
"
-De inzender geeft Canon Nederland N.V. /NRC Media d.m.v. inzenden toestemming om de foto('s) in de inbeeld app, online of in de krant te publiceren.
-Zet uw netwerk aan het werk door op uw foto te laten stemmen.
-De tien hoogst gewaardeerde foto's worden uiteindelijk door een vakjury bestaande uit Canon en NRC beoordeeld.
-Deze tien hoogst gewaardeerde beelden zullen in NRC Handelsblad een publicatie krijgen inclusief naamsvermelding en jury commentaar. Tevens wordt ook de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt.
-Canon Nederland en NRC Media behouden zich het recht voor om de 10 foto's waarop het meest gestemd is te beoordelen op het gestelde thema 'weinig licht'. Wanneer de foto's niet aan dit thema voldoen vervalt het recht op plaatsing en zal automatisch de volgende met de meeste stemmen deze plaats innemen."
Kortom, géén wedstrijd op kwaliteit maar op populariteit, met volstrekte willekeur om de populairste alsnog te dumpen en een goedkope manier voor NRC om aan een compleet thema item voor het weekend magazine te komen.
Jakkiebah!
PS: ik wil helemaal géén Canon FF of welke andere FF dan ook!
De jury heeft denk ik nog de handjes vol om een selectie te maken want er staan zoveel foto's tussen die niets met het thema te maken hebben.
Eerlijk gezegd vind ik een foto die gemaakt is met een hoge isowaarde in daglicht ook niet voldoen maar goed dat is aan de jury om dat te bepalen

Ik doe niet zozeer mee om te winnen (zou wel leuk zijn) maar meer om te kijken of er ook mensen buiten mijn kleine kringetje om zijn die mijn werk interessant vinden.
Alleen hier op het forum heb ik een oproepje geplaatst om wat stemmen te krijgen en iedereen bedankt daarvoor.
Voor diegenen die mijn inzending nog niet gezien hebben:
http://canon.nrc.nl/Picture/view/5309Gelukkig zijn er nog genoeg andere wedstrijden waar iedere foto wel op kwaliteit beoordeeld wordt i.p.v. populariteit.
Gewoon blijven meedoen en eens zul je winnen