Auteur Topic: Grondmist gisteravond in Egmond  (gelezen 900 keer)

newmikey2

• Gast
Grondmist gisteravond in Egmond
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2013, 11:20:03 »
Deze lens spendeert de meeste tijd in mijn fotolade in plaats van mijn fototas. Ik heb er vanaf het begin weinig mee gehad zullen we maar zeggen. Ik noem hem wel eens bij z'n bijnaam "mushy" en dat zou genoeg moeten zeggen ;)

Het bereik is ook niet wat ik normaliter gebruik, de DA*50-135mm is lang genoeg voor wat ik 99% van de tijd schiet. De uitdaging is dus: use it or lose it! De lens heeft me ook géén rib uit het lijf gekost dus verkopen levert nou niet echt veel op. Het wordt dus "use it"  8)

Gisteravond even op pad gegaan na een relatief zachte en vochtige dag om twee redenen: één om de lens gewoon maar weer eens in gebruik te nemen (zie boven) en twee, om de net uitgebrachte open source versie van Lightzone eens wat verder uit te proberen.

Of mijn ogen bedriegen me òf de lens is eigenlijk helemaal niet zo slecht als ik hem in m'n hoofd had, òf Lightzone heeft hier gewoon goed uitgewerkt maar ik ben zeker niet teleurgesteld over de resultaten. Misschien was het een combinatie van bovenstaande factoren, hoor graag jullie commentaar...

1. Op 70mm zou ik natuurlijk gewoon de DA*50-135mm of de Sigma 17-70mm kunnen hebben gebruikt natuurlijk...

Evening groundmist by newmikey, on Flickr

2. En wederom, waarom een 70-300mm zoom gebruiken als je alleen het lage bereik gebruikt?

3. Daarom dus: een detail in het landschap zien en daar snel op kunnen inzoomen (hier 200mm) om het van zijn omgeving te isoleren. Hier werkte het volgens mij gewoon goed.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Grondmist gisteravond in Egmond
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2013, 11:20:03 »