Soms kan het ook heel positief
Een goede kennis van mij heeft de nieuwe Nikon D800 gekocht. Een dijk van een camera, daar lijkt mij weinig discussie over.
Hij gebruikte daarop zijn oude lezen van de zijn Nikon D300
Dat kan, maar dan ziet de sensor niet veel meer dan onze pentax camera's .
Nu was hij tijdens een mini theatervoorstelling (max 30 personen)aan het fotograferen met een nikon flitser en zag mij met de K-01 zonder flits werken.
Nou zei Fons, dat zal moeilijk gaan met zo'n cameraatje.. Ach zei ik; ik zit gewoon op iso 6400 en eventueel ga ik naar 12800... Hij keek mij lachend en meewarig aan maar toen ik hem de resultaten liet zien op het schermpje van de K-01 en ook nog eens fors uitvergrootte was hij totaal verrast.
Hij ging het ook maar eens uitproberen met zijn D800 (welleswaar met de apslenzen; ff had hij (nog) niet
Je gelooft het misschien niet, maar beiden moesten constateren, dat de K-01 eigenlijk bij 12800 beter presteerde.
Ik geef een paar voorbeeldjes
Let ook op de sluitertijden bij de 50-135 lens (eigenlijk kan dit natuurlijk niet). Het zijn maar plaatjes voor mijn kennis die zijn woonkamer terbeschiking stelde voor deze eenacter; dus let niet op artistieke kwaliteiten
cire
foto1 iso 12800 f3,2 1/13de sec

foto2 iso 6400 f2,8 1/40ste sec

foto3 iso 6400 f3,2 1/13 sec

foto 4 iso 12800 f3,2 1/50ste sec