Auteur Topic: Karina  (gelezen 1995 keer)

Offline ReneM

• Super Pentaxian
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: Karina
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2013, 13:54:16 »
Yep, mooi licht.

Als een foto er bij mij niet zo scherp uitkomt als ik had gehoopt voeg ik vaak ruis toe. Heb jij volgens mij ook gedaan.
Ik vind hem wel kunnen hoor, maar zou hem wel verkleinen toto 800 pix hoogte.

Vriendelijke groet, René

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2013, 13:54:16 »

Offline mocca

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2013, 13:48:37 »
qua scherpte zit hij er inderdaad net naast, maar dat gezegd. Het stoort helemaal niet bij deze foto, vind hem gewoon erg goed

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2013, 11:29:21 »
Ken zelf ook niks van dergelijke kuren, en zie geen reden om dat voorlopig te veranderen :-)

zou wel graag nog jullie mening hebben van volgende prent, was een foto waar ik niet echt ten volle tevreden over was qua scherpte

thnx
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2013, 13:08:52 »
Overigens heb ik even gedacht (foto 1) dat zij een caroteenkuur gedaan had.
Dat betekend zowat de gehele dag wortels eten. Dit zou heel goed voor de huid zijn (zeggen sommige natuurgenezers). Wanneer je daarna in de zon gaat liggen, krijg je inderdaad zo'n huidkleur. Het zou bescherming tegen huidkanker geven (zeggen die natuurgenezers).
Aan de wijze hoe ik het schrijf moet je kunnen opmaken dat ik daar dus geen sodemieter van geloof...
Maar geloof me die kleur krijg je werkelijk
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 5 juni 2013, 12:23:30 »
foto 1 Ik vind 'm net wat te contrastrijk en te veel verzadigd. Dit komt niet natuurlijk over. Haar huid is nu bijna oranje .
Foto 2 Hier ben ik het met Rene eens, de ruimte rechts voegt niets toe en doet eerder afbreuk. Pose is best leuk, maar ik zie ook spanning in haar houding.

Al met al een model om meer mee te gaan werken en dus ben ik benieuwd naar de volgende serie
Cire

kritiek neem ik meestal opbouwend op, zeker wanneer er een woordje bijstaat waarom iemand opmerkingen heeft,
en deze kan ik zeker waarderen

foto 1,  moet ik gewoonweg aannemen, bij deze is de verzadiging idd een stapje hoger gezet.
foto 2, kan ik ook inkomen, maar de bedoeling hier was een stuk van het bedlinnen mee op de foto te krijgen, niet volledig geslaagd dus  :dash1:

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2013, 16:44:20 »
Goede foto's
Ik heb niet direct een voorkeur voor een van beiden.
Toch wat kritiek, opbouwend bedoeld
foto 1 Ik vind 'm net wat te contrastrijk en te veel verzadigd. Dit komt niet natuurlijk over. Haar huid is nu bijna oranje .
Foto 2 Hier ben ik het met Rene eens, de ruimte rechts voegt niets toe en doet eerder afbreuk. Pose is best leuk, maar ik zie ook spanning in haar houding.

Al met al een model om meer mee te gaan werken en dus ben ik benieuwd naar de volgende serie
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2013, 14:47:53 »
heb een soortgelijke foto genomen met iets minder ruimte aan de linkerzijde, persoonlijk vond ik deze minder aangenaam.
is natuurlijk persoonlijhke smaak

pentax K-x.

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2013, 14:26:44 »
Je zou ook kunnen denken bij nr 2 om links eraf te halen to aan haar ketting, en het rechter gedeelte dan behouden. Dan zou het zomaar een rclame foto kunnen zijn, kan je rechts nog mooi tekst kwijt

Offline Richard

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 4 juni 2013, 14:24:50 »
Ik vind de tweede ook qua pose prettiger om naar te kijken. De eerste had naar mijn smaak wat scherper gemogen.

Heel knap gedaan! :)
Pentax K-5 - DA 18-55WR - DA 50-200 - Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM - Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG - Sigma mini-wide II 28mm 1:2.8 - Metz 48AF1

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2013, 12:22:44 »
Dank voor de reacties,

Kan jullie mening wel volgen dat dit een mooie dame is, (toevallig leren kennen en allebij een passie voor fotografie, zij voor, en ik achter de lens  :) )
normaal was het de bedoeling om naar een locatie te gaan, maar met de fantastische lente is het dan maar binnen doorgegaan)
de bedoeling was oorspronkelijk van gewoonweg enkele portretten.

@ René,
ik kan je wel volgen met je opmerking over de belichting, idd geeft dit een beetje reflectie op de neus, denk ook dat de maquillage hier een kleine rol in speelde.
weet niet of dit echt storend is, dan hoor ik dat graag
PS, de eventuele impressie van de blik is toch enkel maar op de foto hoor  :)

pentax K-x.

Offline ReneM

• Super Pentaxian
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2013, 19:42:21 »
Interessant en gewaagd project.

Ik heb er nu een paar keer naar gekeken en vind ze wel mooi.  :good:

De eerste spreekt me het meeste aan door de pose die ik vind passen bij het model.
Goed gebruik van de stola of wat het dan ook is: helemaal prima.
De dame lijkt helemaal te passen in het interieur. Mooie sfeer.
Als ik moet zeiken: in verhouding heb je het model een beetje te hard belicht en de reflectie op de neus had je een beetje kunnen wegwerken (niet helemaal, dat ziet er niet natuurlijk uit).

Ik begrijp dat de anderen de tweede pose mooier vinden, maar...
De ruimte rechts voegt niets toe. Croppen geeft een evenwichtiger beeld, framing meer naar links ook.
Horloge vind ik hier wat minder, past ook minder bij de verleidelijke pose die het zou kunnen zijn.
De blik van het model had je mogelijk een beetje kunnen sturen, maar ik weet natuurlijk niet wat ze wilde uitdrukken.
Zoals het nu is komt ze wat verveeld/afstandelijk over.

Kun je nog wat kwijt over de achtergrond van deze shoot? Je hebt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.  ;)

Vriendelijke groet, René

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2013, 16:49:40 »
Ik ga ook voor 2, omdat de pose prettiger kijkt.

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2013, 09:49:51 »
nr2 vind ik zeer geslaagd

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2013, 00:28:56 »
Een mooie dame mooi vastgelegd. De tweede heeft nu mijn voorkeur.

Offline klompken

• Senior Member
  • **
Karina
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2013, 23:15:09 »
alvast eentje kleur en eentje zw/w uit een heel leuke opdracht
1

2

pentax K-x.