Auteur Topic: Altijd de nieuwste versie van Photoshop voor nog geen €25 pm  (gelezen 3811 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Altijd de nieuwste versie van Photoshop voor nog geen €25 pm
« Reactie #15 Gepost op: 13 april 2013, 15:05:49 »
ligt eraan wat de verbeteringen zijn.
CS6 bracht bijvoorbeeld content aware en een veel betere en uitgebreider GPU acceleratie waardoor het programma en sommige filters 10x zo snel waren.
Daarom dat ik van CS5 naar CS6 ben gegaan.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 13 april 2013, 15:05:49 »

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2013, 14:29:37 »
Complete nieuw is die €830 maar je kan per nieuwe versie een upgrade doen, die kosten maar €236.
Dus voor 4 jaar ben je voor €1066 rond met een nieuwe versie.
Voor een maandelijks plan ben je voor die 4 jaar €1062 je betaalt namelijk elk jaar €265,50.
Dus... na 4 jaar is de koop versie goedkoper want die is €236 om de 2 jaar.

En dan is de vraag, is het nodig om om de 2 jaar te updaten?
pPersoonlijk denk ik dat het niet nodig is

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2013, 14:14:18 »
tips via cloud. Werkt perfect! 24/7 downloaden, ook als bijvoorbeeld je pc kapot is kun je per direct downloaden voor een nieuwe pc, geen gedoe met cd's die je kwijt raakt en dergelijke.
Je kan ook zonder cloud legaal Adobe producten downloaden en installeren
Je moet juist extra betalen voor de DVD versie volgens mijn.  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2013, 14:11:12 »

Elke twee jaar komt de nieuwe CS uit ...  1000 euro ....   via cloud ..  600 ...  dus goedkoper en legit .... vandaar mijn interesse.
Complete nieuw is die €830 maar je kan per nieuwe versie een upgrade doen, die kosten maar €236.
Dus voor 4 jaar ben je voor €1066 rond met een nieuwe versie.
Voor een maandelijks plan ben je voor die 4 jaar €1062 je betaalt namelijk elk jaar €265,50.
Dus... na 4 jaar is de koop versie goedkoper want die is €236 om de 2 jaar.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 12 april 2013, 11:14:32 »
persoonlijk zou ik het niet doen via cloud. te duur, ja het is goedkoper dan kopen als je puur op jaarbasis kijkt. Maar de vraag is ook, je hebt CS6 die je nog makkelijk een paar jaar kan gebruiken zonder problemen, zeker met de DNG files van Pentax. Waarom zou je dan meer betalen om steeds updates te krijgen, waarvan de vraag is of je ze nodig hebt.

Men wordt nu gek gemaakt door verschillende bedrijven om maar op cloud over te gaan. Enige reden voor hun is, ze kunnen hierdoor veel meer geld verdienen. Veel mensen hadden nu nog CS4, en hebben heel CS5 overgeslagen, en deden de update pas bij CS6. Dus CS5 is helemaal overgeslagen, dus reken maar uit wat Adobe niet heeft verdient.

Dus ik zou zeggen, blijf bij CS6, er zijn meer dan genoeg goede turtorials op het net te vinden (scott kelby de bekenste).

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #10 Gepost op: 12 april 2013, 10:36:05 »
Ja ik wil met photoshop werken
Ja ik heb er het geld voor over
Ja ik weet dat er goedkopere alternatieven zijn

Ik zocht gebruikerservaringen en tips. ..

En dan uiteraard tips mbt photoshop via cloud. ..

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2013, 09:57:21 »
Omdat ik met Photoshop wil leren werken.

Ja, dan is het een open-deur vraag... Ben het met Bert eens.. Je wil het grote Photoshop en je hebt al uitgerekend dat via abo het 200 euro per jaar goedkoper is...

Als je vraag was: met welke software kan ik mijn foto's het best verbeteren hadden we misschien wat zinnigs kunnen zeggen.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2013, 09:40:19 »
Mijn eerste en enige legale versie van photoshop was versie 8.  Naar verhouding tot de huidige CS6 een zeer eenvoudig pakket waar alle professionele fotobewerkers toch hun werk goed konden doen. Ik heb me er ooit in verdiept en kwam er na een jaar achter dat ik ruim 90% van de mogelijkheden niet gebruikte of ooit zou gebruiken. Op mijn oude macje draait nu af en toe CS5 als ik iets van een foto wil verwijderen. Het staat erop en hindert me niet, op het moment dat ik de schijfruimte nodig heb gaat het eraf.   De enige software die veel wordt gebruikt  is Lightroom 3.7 en Nik-filters.  Ook hiervan niet de nieuwste versies want dan moet ik weer een andere computer kopen.
Misschien wordt het raadzaam om toch maar eens richting Linux over te stappen.
Maar eigenlijk heeft dit hele topic weinig zin, je had al besloten om CS6 te kopen/leasen/huren o.i.d en zocht alleen bevestiging van je keuze.

Nog een tip: als je (toch) tot aanschaf over gaat is het misschien raadzaam om het te laten bestellen via iemand uit het onderwijs via surfspot.nl. Dat scheelt je bij de aanschaf  meerdere honderden euro's.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2013, 09:02:00 »
Als je tegen de grenzen van Picasa aanloopt waarom overweeg je dan niet de aanschaf van PSE11?

Omdat ik met Photoshop wil leren werken.

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2013, 08:47:22 »
Als je tegen de grenzen van Picasa aanloopt waarom overweeg je dan niet de aanschaf van PSE11? Laatst voor nog geen 5 tientjes LEGAAL gekocht en is een mooie verruiming van Picasa!

Of zeg ik nu iets vies?

Ik vind het altijd verbijsterend te zien dat mensen zomaar bereid zijn om giga-bedragen uit te geven aan hun bewerkingssoftware, vaak nog wel meer dan een camerabody, om vervolgens maar een klein deel van de mogelijkheden van een pakket als CS6 te gebruiken.  CS6 op abo-basis over 3 jaar tijd staat gelijk aan een nagelnieuwe K-5!

Mijn idee!

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2013, 08:19:03 »
De meningen zijn duidelijk ...
Ik heb / ben nog altijd met Picasa bezig en loop daarin tegen grenzen aan.

Ik wil nu gewoon graag met Photoshop gaan werken en ben op zoek naar ervaringen van mensen die wel van de cloud mogelijkheid gebruik maken.

newmikey2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2013, 08:11:50 »
Dat geld kun je toch ook weer aan andere dingen besteden die ik het leven nodig zijn... 8)
Heb je Elements al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
+1 en:

Heb je Lightroom al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
Heb je Paint Shop Pro al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
Heb je GIMP al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
Heb je Corel Aftershot Pro al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
Heb je **** al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?

Ik vind het altijd verbijsterend te zien dat mensen zomaar bereid zijn om giga-bedragen uit te geven aan hun bewerkingssoftware, vaak nog wel meer dan een camerabody, om vervolgens maar een klein deel van de mogelijkheden van een pakket als CS6 te gebruiken. Ook de gewilligheid waarmee mensen zich door zowel Adobe als Microsoft (met het nieuwe Officepakket) een maandelijkse contributie in laten kletsen, verbijstert mij.

Het hoeft van mij heus niet altijd open source te zijn (zelf wèl voor gekozen) maar er zijn nog zoveel andere uitstekende pakketten. CS6 op abo-basis over 3 jaar tijd staat gelijk aan een nagelnieuwe K-5!
« Laatst bewerkt op: 12 april 2013, 08:21:55 door newmikey2 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2013, 23:56:20 »
Heel toevallig is er bij mijn baas iemand zo handig geweest om een examen van Adobe te doen, waarmee we dealer zijn geworden.
Daarmee hebben we het recht om alle versies van Adobe te installeren en te gebruiken.
Ik heb mezelf ook CS6 cadeau gedaan, om mee te spelen, maar ik geloof niet dat ik er voor zou betalen.
Ik zie me zelf niet direct meer gebruiken dan in Adobe Photoshop Elements zit, die ik ooit gekocht heb.
Voorlopig ontbreekt de tijd en de mogelijkheden om Adobe CS6 te leren gebruiken, daar hik ik tegenaan.

Dat geld kun je toch ook weer aan andere dingen besteden die ik het leven nodig zijn... 8)
Heb je Elements al eens gebruikt en wel zover gebruikt dat je tegen de grenzen bent aangelopen?
Dat is een belangrijke vraag, die voor mij duidelijk nee is en bij jou?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

newmikey2

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2013, 21:50:08 »
Legale diefstal en de bestolene juicht het toe? Nee, dank je vriendelijk, géén Adobe belasting gewenst hier.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
Altijd de nieuwste versie van Photoshop voor nog geen €25 pm
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2013, 21:11:48 »
Ik ben aan het kijken of dit iets voor mij zou zijn ...
Ik heb nu wel CS6 op mijn PC en Laptop staan maar kan geen enkele update DL-en of hulpvraag stellen .. en het ergste is nog ze zijn in het Nederlands .. dus zit alle tutorials te vertalen in mijn hoofd ... ( ja ik weet,  je zal het probleem maar hebben  :angel:  )

Wie heeft deze optie reeds in gebruik en wat zijn je ervaringen ermee ?
Is het aan te raden ?
(Behalve voor €300 per jaar een legit SC6 pakket kunnen gebruiken met full support en updates on the fly )

https://creative.adobe.com/plans?promoid=JUEEW

Elke twee jaar komt de nieuwe CS uit ...  1000 euro ....   via cloud ..  600 ...  dus goedkoper en legit .... vandaar mijn interesse.