Auteur Topic: Afvalbrengstation De Schans  (gelezen 1549 keer)

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Afvalbrengstation De Schans
« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2013, 18:11:34 »
Met zwart/wit ga ik stoeien, maar omdat ik dat bijna nooit gebruik, moet ik daar echt voor gaan zitten. Ik weet er genoeg van om te beseffen dat kleur weghalen niet voldoende is :)
......(leve lightroom! drie kliks en klaar)

Weet je dat ik na een tijd met Silver Efex werken in sommige gevallen de (oh zo gewoon lijkende ) zwart wit omzetting in Lightroom ook z'n charmes vind hebben, even een beetje stoeien met welke mix je de kleuren wil geven, indien gewenst split toning voor een kleurtje en hopsakee, heb je een mooie en (vooral ook belangerijk soms) ruisvrije omzetting.  Silver Efex heeft zeker z'n waarde want je kunt er soms letterlijk in 30 seconden een supersterke zw/w omzetting mee tevoorschijn toveren, maar het voegt ook de nodige ruis toe vind ik. Silver Efex heeft gewoon een aantal superfunctionele schuiven (Topaz ook overigens) waarmee je effecten bereikt die in Lightroom meer verschillende handelingen vergen, maar nu een tijdje stoeien weet je meestal wel hoe je die effecten in Lightroom kunt bereiken en de algorithmes van LR generen zoals bekend fantastisch weinig ruis. Ergo: lekker stoeien  ;C

Het volgende zag ik net ook in een ander licht: (off topic, een beetje)

Een van de leden van Fotogroep Soest heeft connecties bij het afvalbedrijf...........

Dus als er Hells Angels naast jullie clubhuis komen te zitten zijn die bang voor jullie ipv andersom ?  :D :D
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2013, 18:11:34 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2013, 13:36:08 »
Vind het niet helemaal een serie, maar zeker een leuk setje  ;)

De kleuren zijn me in een paar foto's een beetje teveel van het goede:

#1 : iets teveel verzadiging voor mij, de schaduwen lijken ook blauw te zijn geworden, maar dat laatste is hier niet storend.
#2 : hier vind ik de schaduwen echt storend blauw, verder prachtige plaat, Cire's voorstel klinkt goed, vorm&licht  hier belangerijker dan kleur  ;C
#3 : stoere plaat, +1 vwb uitsnede onderkant reepje eraf, maar ook hier stoort mij de blauwzweem nogal, (dan ook maar Zw-W zou je zeggen en dat doe ik dan ook.
#4 : hier vind ik de kleuren mooi, stevige kleuren, maar mooi detail zo.
#5 : wederom stoere plaat en +1 vwb uitsnede, het is hier een stuk minder, maar ik zie teveel blauw, althans teveel gesatureerd blauw voor mij, hier zou echter Zw-W minder werken denk ik, als ie een tikje minder blauw is wordt ie voor mij super.

Gr. Sander

Hallo Sander, bedankt voor je commentaar.

De verzadiging is idd expres sterk opgetrokken. Met zwart/wit ga ik stoeien, maar omdat ik dat bijna nooit gebruik, moet ik daar echt voor gaan zitten. Ik weet er genoeg van om te beseffen dat kleur weghalen niet voldoende is :)

Re #3 nu zo veel mensen het zeggen, ga ik mee. Ik hak van onder wat weg... Bye, Bye oude LP...

Ik zal een aantal toch nog eens in de 'natuurgetrouwe' versie naast mijn blauwe versies zetten! (leve lightroom! drie kliks en klaar)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2013, 13:31:35 »
Als serie best wel aardig, maar toch ook weer niet samenhangend. Maar misschien niet als serie bedoeld.
Ik vind vooral 2 een prima prent, waarbij ik nog meer het detail van haken en ogen zou benadrukken.. ja zw/wt, stevig vigneteren en forse korrel meegeven.
Heb je in lightroom de verzadiging fors opgevoerd ?, voor mij is dit te veel van het goede.
Cire

Cire, bedankt de opmerkingen.

Nee, het zijn losse shots, geen samenhangende serie... Moet ik ooit toch eens aan gaan wagen!

Zwart/wit staat op de nominatie als weekend werk. Ik ben daar wat minder bedreven in, dus gaat me wat tijd kosten... Ik heb wel ooit de Topaz plugins gekocht, daar maar eens mee stoeien..

De verzadering van geel en blauw is idd flink opgetrokken ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2013, 13:04:52 »
Vind het niet helemaal een serie, maar zeker een leuk setje  ;)

De kleuren zijn me in een paar foto's een beetje teveel van het goede:

#1 : iets teveel verzadiging voor mij, de schaduwen lijken ook blauw te zijn geworden, maar dat laatste is hier niet storend.
#2 : hier vind ik de schaduwen echt storend blauw, verder prachtige plaat, Cire's voorstel klinkt goed, vorm&licht  hier belangerijker dan kleur  ;C
#3 : stoere plaat, +1 vwb uitsnede onderkant reepje eraf, maar ook hier stoort mij de blauwzweem nogal, (dan ook maar Zw-W zou je zeggen en dat doe ik dan ook.
#4 : hier vind ik de kleuren mooi, stevige kleuren, maar mooi detail zo.
#5 : wederom stoere plaat en +1 vwb uitsnede, het is hier een stuk minder, maar ik zie teveel blauw, althans teveel gesatureerd blauw voor mij, hier zou echter Zw-W minder werken denk ik, als ie een tikje minder blauw is wordt ie voor mij super.

Gr. Sander

K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2013, 12:36:33 »
Als serie best wel aardig, maar toch ook weer niet samenhangend. Maar misschien niet als serie bedoeld.
Ik vind vooral 2 een prima prent, waarbij ik nog meer het detail van haken en ogen zou benadrukken.. ja zw/wt, stevig vigneteren en forse korrel meegeven.
Heb je in lightroom de verzadiging fors opgevoerd ?, voor mij is dit te veel van het goede.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2013, 12:15:49 »
Het blauw is inderdaad erg aanwezig, maar ik vind het wel prettig.
Foto 1 had je wat mij betreft een lager standpunt mogen kiezen.
Foto 2 onder een beetje eraf en naar zwart wit maakt hem denk ik sterker
Foto 3 Dit is de topper, maar onder misschien een heel klein richeltje weg
Foto 4 doet mij niet veel, misschien 90 graden hoek de volgende keer
Foto 5 ik ben net een zeur, misschien ook onder wat weg, die ene schaduw, maar verder lekker blauw

Albert, dank voor je opmerkingen...
Foto 1 ben ik met je eens, gemiste kans, was wel op mijn knie, maar had nog lager moeten gaan...
Foto 2 het randje ga ik even proberen, voor zwart/wit ga ik een aparte selectie maken...
Foto 3 vind ikzelf ook het leukst. Ook hier zal ik je suggestie uitproberen. Ik twijfel alleen omdat ik die grammefoonplaat wel een leuk detail vind...
Foto 4 had idd wat spannender gemoeten...
Foto 5 ja, zal ik aanpassen!

Bedankt voor de tips!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2013, 11:51:16 »
Deze serie spreekt mij aan, deels omdat Ik jaren in afval en milieu management gewerkt heb en de vele aspecten gezien heb, zowel brengstations voor particulieren tot chemische en zelfs medisch bioafval depots. Logo van foto 1 is mij erg vertrouwd  :)
Ook gecertificeerde vernietigingen van douane en bv hartkleppen wel eens mogen aanschouwen, toen wel achter glas.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar hele leuke fotografische dingen kan zien.
Als je de kans hebt vaker mee gaan, je ziet alijd iets nieuws op die plekken. Het is ook altijd heerlijk vertoeven bij ijzerslopers, ik breng altijd wel iets mee naar huis  :D

Het blauw is inderdaad erg aanwezig, maar ik vind het wel prettig.
Foto 1 had je wat mij betreft een lager standpunt mogen kiezen.
Foto 2 onder een beetje eraf en naar zwart wit maakt hem denk ik sterker
Foto 3 Dit is de topper, maar onder misschien een heel klein richeltje weg
Foto 4 doet mij niet veel, misschien 90 graden hoek de volgende keer
Foto 5 ik ben net een zeur, misschien ook onder wat weg, die ene schaduw, maar verder lekker blauw

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Afvalbrengstation De Schans
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2013, 10:18:30 »
Een van de leden van Fotogroep Soest heeft connecties bij het afvalbedrijf. Dus een projectje gemaakt: drie dagen gaan ca vier fotografen per dag fotograferen bij dit afvalstation. Foto's komen ter beschikking van hun website...

Voor mij een compleet nieuwe tak van sport, ik ben meer van de mensen en dieren, dus zeker een leermoment! Om de gele en blauwe tinten er extra uit te laten spingen heb ik wat aan de schuifjes getrokken. Dus het over-done effect is opzettelijk!

Foto 1: het contrast van een lieflijk roze speelgoedje in deze omgeving sprak mij aan..

Foto 2: de glasbak werd opgehaald, prachtig mikwerk

Foto 3: imposant!

Foto 4: detail opname...

Foto 5: big truck, altijd +1
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda