Auteur Topic: Ijshockey  (gelezen 1536 keer)

Offline Richard

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Ijshockey
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2013, 23:55:38 »
Dank je!  :)
Pentax K-5 - DA 18-55WR - DA 50-200 - Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM - Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG - Sigma mini-wide II 28mm 1:2.8 - Metz 48AF1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2013, 23:55:38 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2013, 18:07:10 »
Ik vind het een fraaie serie! Zeker de z/w vind ik erg mooi!

Offline Richard

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2013, 17:51:09 »
Dank voor de reacties!  ;)

Ik vind foto 2 ook de mooiste. Ruis en korrel is na de zwart wit omzetting toegevoegd. Dacht eerst dat het té was, maar bij nader inzien mag dat best zo!

M'n Sigma 24-70 2.8 was ten tijde van de shoot naar Sigma ivm flink frontfocus. Heb ik nog niet terug.

En ja, die 50-200 heeft zo z'n tekortkomingen. Bij gebrek aan iets anders moest ik het daar mee doen. Snelheid is dan je vijand met deze lens.

Ja leuk, maar je had ook je sigmalens op 70mm/f2.8 kunnen gebruiken. Zo te zien mocht je het ijs op, dus dat is nog iets overzichtelijker dan met een wedstrijd. IJshockey is ook echt niet heel makkelijk, zelf maar een paar keer bij de ijsbaan geweest. Een leuke bezigheid zo te zien. Welk team is het?

Het is in Geleen, 't zijn de Eaters.

Pentax K-5 - DA 18-55WR - DA 50-200 - Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM - Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG - Sigma mini-wide II 28mm 1:2.8 - Metz 48AF1

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2013, 19:48:53 »
foto nr 2 is mooi, lekker korrelig, hoort er wel bij vind ik

de ander foto's ogen niet echt scherp. Maar inderdaad, de 50-200 is niet echt een lens voor dit soort fotografie, wat niet wel zeggen dat het niet kan. Is alleen wel wat moeilijker.

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2013, 19:07:52 »
Ijshockey is lastig, je hebt hier zeker 2.8 nodig en hoge ISO waardes, gezien het slechte licht in de meeste hallen.
Komt nog bij, dat het (in een wedstrijd) zeer snel gaat, zeker als je aan de boarding staat.
Maar ook hier geld oefenen,oefenen, oefenen, en laat je zeer zeker niet ontmoedigen als het wat minder gaat, persoonlijk zet ik bij deze constante lichtomstandigheden de camera op de M stand, na eerst een paar proeffotos gemaakt te hebben in de Tav stand  ;)

op mijn website staat ook een ijshockeyfoto onder recente foto's www.rdkfoto.smugmug.com
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2013, 16:46:58 »
Ja leuk, maar je had ook je sigmalens op 70mm/f2.8 kunnen gebruiken. Zo te zien mocht je het ijs op, dus dat is nog iets overzichtelijker dan met een wedstrijd. IJshockey is ook echt niet heel makkelijk, zelf maar een paar keer bij de ijsbaan geweest. Een leuke bezigheid zo te zien. Welk team is het?

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2013, 16:31:19 »
Leuke impressie van de training, met een paar leuke platen.
De zwart-wit versies zijn lekker om te zien, sfeervol.
De kleurenversie bij 3 is voor mij minder dan de zwart-wit uitsnede als 4e foto...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Richard

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2013, 15:22:35 »
ik vind deze zelf ook wel geslaagd:

4. (een bewerking van de 3e foto).

en

5.

Offline Richard

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2013, 15:12:23 »
In een topic mag je maximaal 5  foto's plaatsen en daar kunnen dan nog eventueel speciale bewerkingen van die foto's door jou of medeforum leden bijgezet worden.
De regels voor plaatsing staan hier : http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11419.0

Tja, de 55-200 kitlens is niet de meest geschikte lens voor het fotograferen van binnensporten en zeker niet voor zo'n snelle sport.
Voor het fotograferen van sporten wil je meestal de actie vastleggen en dat betekent een snelle sluitertijd. Die wil je dus zelf controleren en dan is de Tv of TAv stand de voor de hand liggende keuze omdat je daar zelf de sluitertijd bepaalt.

Dat portret van#2 is in deze serie de mooiste.

grtz, Andre

Ah dank je André, dat is helemaal duidelijk zo.  :)

Ben ik absoluut met je eens wat het objectief betreft. M'n Canikon broeders hadden allemaal snellere en lichtsterkere lenzen. Autofocus snelheid is eigenlijk het enige wat van mij sneller mocht bij de K-5. Voor de rest hoor je me niet klagen. En ik had dit soort van fotografie nog nooit gedaan. Ik heb de Av stand gebruikt, eigenlijk niet bij stil gestaan. Stom van me. Wel de ISO opgepompt, ze zijn met ISO 1600 en ISO 3200 gemaakt.

Dank je!

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2013, 14:33:51 »
In een topic mag je maximaal 5  foto's plaatsen en daar kunnen dan nog eventueel speciale bewerkingen van die foto's door jou of medeforum leden bijgezet worden.
De regels voor plaatsing staan hier : http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11419.0
Tja, de 55-200 kitlens is niet de meest geschikte lens voor het fotograferen van binnensporten en zeker niet voor zo'n snelle sport.
Voor het fotograferen van sporten wil je meestal de actie vastleggen en dat betekent een snelle sluitertijd. Die wil je dus zelf controleren en dan is de Tv of TAv stand de voor de hand liggende keuze omdat je daar zelf de sluitertijd bepaalt.
Dat portret van#2 is in deze serie de mooiste.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Richard

• Senior Member
  • **
Ijshockey
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2013, 19:22:10 »
Met de fotoclub laatst een ijshockey training bijgewoond en foto's mogen maken. Dat is nog niet eenvoudig dan! Wat gaat dat razendsnel en hard zeg!

Wat indrukken:

1.

2.

3.

Gemaakt met de K-5 en 50-200DA kitlens. Opbouwende kritiek welkom.

Vraagje, hoeveel foto's mag ik plaatsen per post? Ik vind dat niet een twee drie terug in de forumregels maar dat ligt geheid aan mij  :schaam:. Ik meen zelf drie foto's.