Het is of dit (en dus zo kort erop) of wat verder weg (lees: tribune) en de spelers alleen van achteren op de foto zetten. Ik heb ook met de Sigma 8-16 een poging gewaagd, maar de hoeveelheid licht valt nog behoorlijk tegen, dus hoe lichtsterker de lens, hoe beter. Op vrijdag waren alle lichtbakken aan, gisteren waren de lichtbakken boven de tribune uit en vandaag, omdat er op 2 courts gespeeld werd, waren alleen de middelste serie lichtbakken aan.
De AF zat er wel eens naast, en normaal gesproken kies ik zelf mijn focus punt wel uit, maar met het snelle spel hier is dat echt geen doen, dus de focus selectie stond op automatisch.
Kijken naar goede spelers is net als kijken naar goede foto's. Als je er oog voor hebt steek er er echt wel wat van op. Vraag is alleen in hoeverre je de opgedane kennis in de praktijk kan brengen omdat dan de eigen (lichamelijke) beperkingen ook een rol gaan spelen 
Gelukkig zitten de meeste van mijn tegenstanders/medespelers ongeveer op eenzelfde niveau (sommigen wat beter, anderen iets onder), dus we houden elkaar redelijk in evenwicht, dus de lichamelijke beperkingen zullen niet zo snel een rol gaan spelen. (Hoop ik).

Maar toch vielen een aantal dingen op die zelfs ik misschien wel in de praktijk kan brengen (als ik er tijdens het spelen aan denk tenminste).
Nog een voorbeeldje van de 8-16:
1/320 - f/4.5 - ..mm - ISO4000
_K5_18703-BW - 1200px by
Ghanzer, on Flickr