Alhoewel ik de bedragen voor lidmaatschap van een fotoclub *persoonlijk* niet echt schokkend vind, is mij het inmiddels wel duidelijk dat er een groep in Nederland is die daar anders over denkt. Als ik kijk naar het oude 'fotogroep soest" zaten daar veel mensen bij die én wat ouder waren (>50) en wat meer tijd hadden. Vroeg pensioen, afgekeurd enz. Die groep let wat meer geld en wss terecht.
Daarom hebben wij nu besloten géén lidmaatschap bij de fotobond aan te vragen. Leden die daar prijs op stellen kunnen dat altijd individueel doen. Verder doen wij alles met vrijwilligers. Pas sinds vorig jaar bestaat de mogelijkheid om te doneren.
Uiteraard, als we naar een dierentuin gaan, ben je wat geld kwijt aan toegang, vervoer en eten/drinken. Maar dat proberen we te minimaliseren: samen reizen scheelt benzine en parkeren, aanbiedingen voor kaartjes op het internet afspeuren scheelt ook gauw 5 tot 10 euro per kaartje en eten/drinken maakt iedereen zo gek als hij/zij dat zelf wil. Een kop koffie met brood uit het trommeltje zit dan ook broederlijk naast de soep met kroket

En veel uitjes kosten ook bijna niets: wandelen bij Slot Zeist, Natuurpark Lelystad enz...