Auteur Topic: Regionale/lokale fotogroep  (gelezen 3016 keer)

Offline zoran

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Regionale/lokale fotogroep
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2013, 20:53:57 »
Ik heb hier bij mij in België eens gezocht op fotoclubs. Er zitten verenigingen tussen met een interessante werking.
Helaas voor mij komen die allemaal door de week samen. Weliswaar 's avonds maar ondoenbaar met mijn beroep als vrachtwagenchauffeur.

Ik vind het wel goed van je om dit thema nog eens onder de aandacht te brengen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Regionale/lokale fotogroep
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2013, 20:53:57 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Regionale/lokale fotogroep
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2013, 12:59:39 »
Hierbij wil ik een lans breken voor het lidmaatschap van een lokale / regionale fotogroep, uiteraard *naast* het lidmaatschap van pentaxforum.nl!

Per fotogroep verschilt de invulling sterk. Bij de meeste is een twee-wekelijkse bijeenkomst om elkaar werk te tonen, af en toe een spreker en wedstrijden. Maar ik zit bijvoorbeeld bij www.fotogroepsoest.nl (FGS) en daar is de insteek veel meer om samen activiteiten te ondernemen. Ik noem wat voorbeelden:

- Meedoen met een stand op de Soester Cultuurroute (jaarlijks);
- GreenScreen fotografie bij Vaarderhoogt (tuincentrum), een kleine 300 mensen blij gemaakt met een gratis foto!
- FGS is gevraagd als huisfotograaf voor een openluchttheater
- Een lid heeft een shoot (drie dagen) bij het afvalbedrijf geregeld
- FGS gaat een lid ondersteunen bij zijn LARP fotografie
- Ca één maal per jaar gaan er wel mensen naar DSL, Landschaftparke
- Veel mensen die samen afspreken om te gaan fotograferen in de natuur. Soms maar twee mensen, soms tien

Daarbij hebben we ook nog af en toe leeravonden: 3D fotografie, Lightroom, Photoshop, enz

Kortom, voor wie wat actiever bezig wil zijn de manier! En omdat het allemaal vrijwilligerswerk is, zijn de kosten nihil.

Het is zeker niet de bedoeling om iedereen lid te laten worden van FGS (regionale binding!), maar wel om te laten zien dat er meer is dan alleen maar fora ;) En mocht er zoiets niet in jouw plaats/buurt zijn, niets let je om zelf wat te starten!

PS En we hebben ook een heel mooie websites, met filmpjes, boeken, een wiki enz...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink