Auteur Topic: nut verzameltopics  (gelezen 851 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: nut verzameltopics
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2013, 21:48:06 »
Een verzameltopic weggestopt in het bord Xtra! Meetings en Specials levert volgens mij weinig andere bezoekers op dan de deelnemers aan de meet.

Op zich lijkt me dat toch niet erg? Zoals Ron ook al zegt, zo een topic "Meeting" geeft voor mij op een forum twee dingen weer:
- Hoe gezellig het is geweest en "ja" dat zal voornamelijk een "gesprek" zijn tussen degenen die er geweest zijn. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee, ook niet als ik zelf niet mee ben geweest.
- Voor nieuwe leden en leden die niet geweest zijn geeft het een indruk van de "sociale activiteit" op het forum. Dat lijkt me juist promotie voor het forum.

Ook al hebben 15 malloten foto's gemaakt van dezelfde brug  ;) :). Maar.......wel allemaal anders en daar leer je denk ik als buitenstaander die niet mee is geweest ook weer van.
Wat zijn de verschillen waarom de ene mooier is dan de ander?

Aan de andere kant, als alle deelnemers van de meet een eigen topic beginnen in bijvoorbeeld het board Stedelijke omgeving, Architectuur en Urbex, dan verwacht ik ook niet veel reacties....vijftien topics doorscrollen is ook niet alles......Ik weet niet of dat nu een oplossing biedt.

Mee eens, gaat m.i. ook niet verschil geven.

Op zich zelf is een verzameltopic niet verkeerd, maar dan wel graag in een board dat het meest van toepassing is......dus van de afgelopen meet zou dat Stedelijke omgeving, Architectuur en Urbex zijn......

M.i. zie je dan niet welke foto's op een meet zijn gemaakt, zie mijn opmerkingen hiervoor.

Jeez....hoe moeilijk kan het zijn.....gewoon je gebruikers vertrouwen en een verzameltopic laten beginnen met [verzameltopic].....Op andere fora werkt dat prima, waarom zou dat hier niet kunnen?

Hier ben ik het 200% mee eens. Ik zie ook niet een reden waarom je niet zelf een verzameltopic aan kunt maken, ben het met het argument van Erik volkomen eens.
Misbruik is toch zo gecorrigeerd mocht zich dat überhaupt voordoen. Wel een regel dat een verzameltopic pas aangemaakt kan worden bij een bijeenkomst van bepaald minimum aantal leden lijkt me.
Verder dan wel zelf aan te maken.

Conclusie:
- Een verzameltopic geeft mooi de sfeer weer en geeft ook op forum de sociale activiteit weer.
- Wellicht wel gedragsregels, dat je bij plaatsen ook reactie geeft op foto's van anderen.
- Als je zelf een foto wil plaatsen en daar commentaar op wenst te hebben, staat het je toch vrij om zelf (zoals Erik heeft gedaan) deze in een eigen topic te plaatsen!?
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2013, 21:51:19 door Edzo »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2013, 21:48:06 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2013, 18:55:19 »
Niet gekeken, want niet mijn grootste interesse voor dit onderwerp.

Mijn kijk op zo'n verzameltopic:
  • Een meerwaarde voor de verzameling van foto's gemaakt bij zo'n evenement.
  • Dat er weinig inhoudelijke commentaren zijn lijkt me geen bezwaar, want het moet de sfeer brengen van het gebeurde.
  • Een ieder kan ook nog een apart topic openen om een bijzondere foto een plek te geven. (moet die wel bijzonder zijn, gezien de hele stapel in het verzameltopic)
  • Als 15 deelnemers een eigen topic openen kan ik je de zekerheid geven dat ik daar niet te vinden ben, want dat gaat mij toch echt wel te ver. Zeker als er 15 malloten een foto gaan maken van dezelfde brug.

Gewoon mijn gedachte......niks van aantrekken ;)

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2013, 18:48:11 »
Sorry, maar ik had niet eens door dat er foto's geplaatst werden. Ging ervan uit dat dit over zo'n meeting gaat. En aangezien ik niet naar Rotterdam rij voor zoiets kijk ik dus niet in dit item.
Ik denk dat je voorstellen/afspraken onder deze tab kunt plaatsen, maar voor de foto's een nieuw item moet openen. Nieuwe naam en dus hernieuwde aandacht.
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2013, 18:38:43 »
Hoe ik denk over verzameltopic, althans de wijze waarop dat op dit forum is geïmplementeerd, hoeft geen toelichting  :angel:

Een verzameltopic weggestopt in het bord Xtra! Meetings en Specials levert volgens mij weinig andere bezoekers op dan de deelnemers aan de meet. Ik ben het met de constateringen van Henk eens.
Evenwel heb ik toch ook mijn foto's toch maar in het verzameltopic geplaatst, maar het is ook niet voor niets dat ik ook een tweetal foto's in het board Stedelijke omgeving, Architectuur en Urbex geplaatst  :angel:

Aan de andere kant, als alle deelnemers van de meet een eigen topic beginnen in bijvoorbeeld het board Stedelijke omgeving, Architectuur en Urbex, dan verwacht ik ook niet veel reacties....vijftien topics doorscrollen is ook niet alles......Ik weet niet of dat nu een oplossing biedt.

Op zich zelf is een verzameltopic niet verkeerd, maar dan wel graag in een board dat het meest van toepassing is......dus van de afgelopen meet zou dat Stedelijke omgeving, Architectuur en Urbex zijn......
Denk wel dat juist in een verzameltopic er een maximum gesteld moet worden aan het aantal foto's dat per keer door een poster geplaatst wordt (5 of 3) en de beleefdheidsregel dat als je foto's plaatst in een verzameltopic je minstens reageert op je voorganger (en het liefst op meerdere)......Het max. aantal foto's in niet verzameltopics mag wat mij betreft losgelaten worden  :police:

Dit onderwerp leeft al geruime tijd op dit forum. Als mod kan ik meedelen dat er op dit moment actief gekeken wordt naar de technische mogelijkheden om verzameltopics mogelijk te maken. Met de standaardsoftware is dat niet mogelijk, maar op dit moment zijn we als crew een add-on aan het testen. Bij gebleken geschiktheid wordt deze gebruikt, juist voor topics zoals de meetings.[...]
Jeez....hoe moeilijk kan het zijn.....gewoon je gebruikers vertrouwen en een verzameltopic laten beginnen met [verzameltopic].....Op andere fora werkt dat prima, waarom zou dat hier niet kunnen?

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2013, 16:31:09 »
In hoeverre zal een verzameltopic met die Add-on dan gaan verschilleen van de huidige aanpak ? Ben het met Henk eens dat de boel een beetje verloren gaat op deze wijze en zal zelf een aantal foto's ook apart nog eens plaatsen.

Wellicht is het verzameltopic in z'n huidige vorm beter om de kiekjes van elkaar en 'over' de meet alsmede foto's met een verhaal dat direct aan de meet gerelateerd is in te plaatsen en de uiteindelijke 'oogst' van iedereen in een aprat draadje zodat daar gericht commentaar/tipe/verbeterpunten etc. etc. kunnen worden aangegeven ?

Groeten Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2013, 15:23:15 »
Dit onderwerp leeft al geruime tijd op dit forum. Als mod kan ik meedelen dat er op dit moment actief gekeken wordt naar de technische mogelijkheden om verzameltopics mogelijk te maken. Met de standaardsoftware is dat niet mogelijk, maar op dit moment zijn we als crew een add-on aan het testen. Bij gebleken geschiktheid wordt deze gebruikt, juist voor topics zoals de meetings.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2013, 15:18:09 »
Mee eens. Het is leuk om de kiekjes te laten zien, of foto's van elkaar, maar bij meetings worden toch geregeld echt goede foto's gemaakt. Zonde om deze te laten verdwijnen in een verzameltopic.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
nut verzameltopics
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2013, 14:51:23 »
Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe er over verzamel topics gedacht word.
Als voorbeeld  ga ik even naar het laatste verzamel topic, " Meeting Avondfotografie Rotterdam" .
Mijn mening is dat het erg onoverzichtelijk is, dat veel foto`s niet echt beoordeeld worden, inmiddels zijn er al 5 pagina`s maar ik heb het idee dat er alleen nog mensen kijken die er zelf iets in hebben staan, en dat is best jammer want er staan best goede foto`s in.
Een kort rekensommetje, in Rotterdam waren we met 15 personen, als iedereen 5 foto`s in het topic plaatst (waren er soms veel meer) zitten we op 75 foto`s. Daarbij de commentaren (veel te weinig naar mijn idee) dan word het draadje veel te lang en haken mensen na pagina 2 al af.
Persoonlijk overweeg ik een volgende keer mijn foto`s in een eigen topic te plaatsen, hoe denken anderen hier over?