Voor mijn foto expositie heb ik een bedrijfspagina aangemaakt op Face Book om promotie te maken en bezoekers te trekken.
https://www.facebook.com/#!/fotoexpositieBeNeLeagueContent had ik meer dan genoeg, want ik begon met de pagina op 19 december, terwijl ik al sinds begin juli foto's aan het maken ben. Eigenlijk moet ik nog een dagje wachten, want ik verwacht dat de piek in bezoekers ligt op zaterdag 2 februari, een dag voor de opening.
Ik denk dat ik alles bij elkaar ruim over de 10.000 bezoekers heb gehad. Wat moeilijk uit de statistieken te halen die FaceBook beschikbaar heeft, want het gaat op basis van 7 dagen. Gekeken naar de periodes van kijkers die 1 ding bekeken hadden kwam ik op bijna 8.000. Dat wil zeggen dat als iemand twee dingen bekijkt die niet terug komty in dat rijtje van 1 ding.
Het kan dus echt wel heel goed werken. Je moet wel weten hoe te promoten. Het taggen van mensen is er een die uitstekend kan werken, maar je moet mensen ook niet op de zenuwen werken. Het vragen van mensen om de pagina liken kan een prima bijdrage leveren. Ook het inzetten van een promotie, mits juist gekozen kan uitstekend werken, maar kost wel geld. Het doen van een Like+Share aktie waarbij iets te winnen is werkt ook wel, maar alleen als hetgeen in de aanbieding is interessant is om te winnen en duidelijk is wat er wordt aangeboden.
Een leuk en leerzaam project!