Auteur Topic: flickr,copyright ??  (gelezen 971 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: flickr,copyright ??
« Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2013, 11:06:48 »
goed heb email contact gehad en dit was de text

Hi Peter,

I am Andrew, account manager here at Chupamobile.
Chupamobile is a marketplace where mobile developers sell and buy mobile app components.
Can you provide me the link of the product using the your image and a link to your flickr account?
Once received these info I could investigate and contact the author of the product on sale to ask him to remove the image mentioned.

I am at your disposal,
Andrew

mailtje terug gestuurd maar voor als nog niks meer gehoord,al schijnt de link zo nu en dan nog steeds gebruikt te worden maar goed ik heb wel even geduld,

weer even de stats bekeken op flickr.com zie ik dat er foto's gelinkt zijn aan een duits forum waar een discussie gaande is over een pentax k5 een nikon en een canon het is een discussie van vorig jaar juli maar het word nog steeds bekeken deze persoon was trouwens wel blij wat de pentax k5 presteerde, voor dit soort doeleinden kan het me niet zo veel schelen als er foto's gebruikt worden

duitsforum by peter ijdema, on Flickr
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2013, 11:06:48 »

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2013, 21:39:18 »
Beste Peter,

Ik ben zelf vanaf 2007 actief op Flickr en een aantal keer zijn foto's van mij door anderen gebruikt: voor een reclamecampagne van Subaru in Australië, voor reisfolders in Tunesië, Californië en Frankrijk, voor een website over het Amerikaanse landleven (jaja...), een kattensite, een anti rook campagne in Afrika, etc. Over het algemeen zijn mijn ervaringen positief. Meestal wordt er keurig middels een mailtje om toestemming gevraagd. Eén keer heb ik geweigerd omdat ik vermoedde dat de foto voor politieke doeleinden gebruikt zou gaan worden. Ook een keer ging het mis. Ik zag idd op mijn stats dat een bepaalde foto een paar honderd keer op één dag was bekeken. Het ging om een Spaanstalige site waar het syndroom van Down het centrale thema was. Ik heb de site een aantal keer aangeschreven maar geen reactie. Vorig jaar zag ik dat de foto, wel voorzien van mijn naam, nog steeds op de site te bewonderen viel. Ik ben dus benieuwd naar jouw verdere handel en wandel!

Groet,

Wytze

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2013, 20:04:45 »
Ik heb ook gekeken naar de andere foto’s en die mogen wel gebruikt worden (meeste hebben deze licentie) dus ik denk haast dat dit een vergissing is. Want het kan geen toeval zijn dat 10 van de 11 foto’s wel gebruikt mogen worden, die zijn dus met zorg uitgezocht.

dat had ik ook gezien,ik zet er ook wel eens foto's bij die de andere licensie hebben, gewoon nieuwsgierig wat er dan verder gebeurd
heb inmiddels contact met de accountmanager van de software maker die gaat nu contact zoeken met de mensen die de app hebben gemaakt,omslachtig maar goed.
het gaat mij er ook niet zo zeer om dat er een foto van mij gebruikt word maar er is nog altijd zo iets van even vragen (dan kan er eventueel wel dan niet over een financieel bod gesproken worden)  of melden (als der een andere licentie op zit)
maar het zal er wel op neer komen dat ie gewoon verwijderd word  :afro: ach hebben we dat ook weer meegemaakt  ;D en voor de toekomst regelmatig mijn flickr stat controleren

houd jullie op de hoogte en bedankt voor de reactie's

peter,
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2013, 19:44:46 »
Ik heb ook gekeken naar de andere foto’s en die mogen wel gebruikt worden (meeste hebben deze licentie) dus ik denk haast dat dit een vergissing is. Want het kan geen toeval zijn dat 10 van de 11 foto’s wel gebruikt mogen worden, die zijn dus met zorg uitgezocht.
Verliefd op de K-1

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2013, 19:40:40 »
Onder credits zie je hele lijst met links naar flickr photostreams waar ze content hebben weggehaald. Zo te zien verkopen ze de source code van een toerisme app.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2013, 19:22:29 »
Dat is een rotstreek in de categorie de brutalen hebben de halve wereld.
Toeval dat je er achter komt, het is te hopen dat je je recht krijgt.
Dat je het hebt, lijkt me duidelijk, maar zie het maar eens te krijgen....
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2013, 19:33:20 door OudjesEric »
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2013, 18:49:49 »
heb ondertussen een mailtje gestuurd naar de mensen van chupa even afwachten wat zij te melden hebben, zal ook nog even horen bij flickr
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2013, 18:26:45 »
Lijkt er op dat ze je foto in de app gebruiken.

Als ik je instellingen bij de foto zo zie, staat deze op "all rights reserved" met een mogelijkheid tot het verkrijgen van een licentie via Getty Images.

Wat ik zo lees hebben zij je niet gecontacteerd met een verzoek om gebruik (rechtstreeks of via Getty), wat volgens mij neerkomt op inbreuk op je copyright.

Ik zou eens beginnen met een mailtje te sturen naar Chupa met een rekening. En, als dat niet werkt contact opnemen met Flickr, misschien kunnen zij de betreffende app blokken (om maar wat te noemen).

Offline Guus74

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2013, 18:20:07 »
Edzo heeft er ervaring mee dacht ik.

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
flickr,copyright ??
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2013, 18:12:05 »
zat ik gisteren voor het eerst mijn flickr stats te bewonderen (had ik nog niet eerder gedaan  :afro: ) kom ik er achter dat een app maker voor android en andere mobiele systemen
een foto van mij heeft gebruikt op deze site
ik kan niet echt ontdekken waarin ze het gebruiken of dat het alleen op die site staat hij staat onder credits bij zoo antwerpen
weet nu eigenlijk niet echt wat ik hier mee moet, ik bedoel ik heb toch copyrights op mijn flickr tenzij anders gemeld of geld dat voor zo iets niet,niet dat ik het erg vind dat ze een
foto gebruiken maar het is niet eens gevraagd, dat zint me niet los van het feit dat er ook nog eens geld word verdiend met de software  :afro:
is er iemand op het forum bekend met dit soort dingen ??

groet,peter.
google before you tweet
www.psajfotos.nl