Op mijn K200 had ik heel handig een protectie filter op mijn lcd scherm. Helaas had ik de camera al een jaar of 2 voor ik dit ging gebruiken.
Voor de K5 heb ik het nog niet, gelukkig zitten er nog geen echte krassen op. Maar ben eigenlijk op zoek naar iets wat er op lijkt, maar toch iets meer bescherming geeft. Eigenlijk meer als dit:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1397298/nikon-bm-9-afdekkapje-lcd-d700.html. Kom ze eigenlijk dus voornamelijk tegen voor de Canon of Nikon, vraag me dus af of zoiets wel bestaat voor Pentax. Aangezien ik vrij veel met mensen met een beperking(van psychisch tot zwaardere handicappen) werk en onvoorspelbaar zijn vind ik het dus wel een fijn idee als in ieder geval het lcd scherm ook wat beter beschermd is. Ook als er door eigen fout wat mee gebeurt vind ik het wel fijn als het in ieder geval beter beschermd is tegen (diepere) krassen. Echt volle 100% bescherming heb je natuurlijk niet met zoiets, wel tegen (diepere) krassen. Je moet natuurlijk veel doen om het kapot te krijgen, en zelfs als het dan kapot gaat helpt het niet, maar hier gaat het mij dus niet om.
Mensen ervaringen&tips voor bescherming van het lcd scherm van de K5? Een standaard protectie filter vind ik zelf erg dun en voor gevoel geeft dat ook wat te weinig bescherming.