Heb gister foto's in het bos gemaakt met de 35mmLtd en tijdens het fotograferen zijn de foto's haarscherp op mijn beeldscherm van de K5 te zien.
Ik dus helemaal heppie-de-peppie naar huis en wat blijkt daar op mijn grote scherm......juist, bewegingsonscherpte! (althans daar ga ik dan maar vanuit)
Maar dat was dus deze keren NIET te zien op het scherm van mn camera. En ik zoom dan echt even in om te kijken naar de foto.
Heb het al eerder opgemerkt maar ben nu echt overtuigd omdat ik echt dacht hele mooie foto's te hebben! Niet dus!
Ik wil hier ook een nieuw topic van maken als het niet binnen onderwerp van pentaxje69 valt maar hoop dat e.e.a mij duidelijk kan worden.
Thanks!
Tja, ook het schermpje van de K5, ondanks zijn vele "pikkeltjes" is geen garantie Monique.
Ik heb het ook wel eens, dat ik denk een echt scherpe foto gemaakt te hebben, ook na inzoomen op het scherm.
Thuis valt het dan vies tegen........

Met de 35 mm verbaasd het me toch wel eigenlijk. De lens is retescherp en vanaf 1/35 zou je dus op zich niet veel beweging moeten zien..........
Wellicht thuis eens rustig proberen met veel licht en onderwerp waarop je scherpte goed kunt beoordelen.
Als die wel scherp zijn, ligt het aan de instellingen in het bos. Ik neem aan dat je in het bos alleen maar aan het fotograferen was?

:evil:
Zo ja, dan eens naar EXIF gegevens kijken en zien wat ISO, diafragma en met name sluitertijd stonden, of je AF op APS stond en bedenken of je zelf bewogen hebt.
Er zou niet veel mis moeten kunnen zijn gegaan lijkt me.
Anders eens een foto hier plaatsen?