Auteur Topic: Tas advies  (gelezen 2880 keer)

Offline CyberJack

• Junior Member
  • Geslacht: Man
Re: Tas advies
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2012, 19:33:06 »
Vandaag in Maastricht en Aken een paar winkels bezocht en uiteindelijk toch voor de Flipside 400 AW gekozen.

Ik heb ook naar Think Tank en Kata gekeken, maar in de winkels waar ik geweest ben hadden ze daar alleen schoudertassen van.

Ook de Clik-Elite probody-sport heb ik bekeken, maar daar kon ik helaas niet alles in kwijt (ik wil namelijk de 70-200 ook los kunnen meenemen zonder dat deze altijd op body moet zitten).
Ook als ik hem op de camera liet zitten zou het tussenschot tussen de boven en onder gedeelte van de tas eruit moeten, en dan heb ik niets meer aan de rest van de tas.
Andere Clik-Elite tassen hadden ze niet (alleen de pro-sport en de compact-sport).

Dus van alles wat ik heb kunnen proberen bleek deze het best aan te sluiten.
Bedankt voor de tips zover.

Camera: K5
Objectieven: Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph | Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM | Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
Toebehoren: Metz 48 AF-1 digital
Flickr gallery

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2012, 19:33:06 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2012, 20:24:54 »
met twee keer twee dagen een trekking met overnachting in tent.
Is die daar niet te klein voor?
Tent, slaap zak, eten en drinken.

Andere model maar deze is wel een slagje groter dan waar jij naar zit te kijken
http://www.jberkompas.com/2011_07_01_archive.html
Citaat
In January, I bought an adventure-oriented camera backpack that I initially loved, the Clik Elite Contrejour 40. It seemed to have all the features I wanted in a bag. But over the past few months, I have grown increasingly disatisfied with it for a few reasons:

Weight: It weighs 5 pounds dry. Ridiculous for a day pack. As I attempt to change my mindset from ultra-heavy to somewhere on the reasonable side of the ultra-light spectrum, 5lbs of fabric is simply unacceptable.
Space management: Too much room for lenses. I only carry one or maybe two. Not enough room for other gear. With 40L of space, I should be able to pack enough to spend at least one night in the wilderness. Not so with this pack’s organization. I also don’t want my camera in my pack, I want to be using it all the time.
Mountaineering/skiing features: Awkward ski carry system. Only 1 ice axe loop, so impossible to strap on two tools. No crampon pouch or ability to carry both skis and avalanche shovel simultaneously.
Hydration pouch: Placed in an external pouch directly against the wearer’s back, the hydration pouch is uncomfortable until contents are consumed.

I have been trying to convince myself to hold onto the bag because conceptually it is a good fit. But in practice, it has only performed up to my expectations while snowshoeing which is a pretty mild activity.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2012, 20:30:22 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2012, 19:56:10 »
Met het oog op:
wandelingen, draagcomfort, een redelijk uitgebreide set die ook nogal aan het gewicht is, de behoefte aan een regenhoes en de mogelijkheid om eten/water mee te nemen

Plug ik hem gewoon nog maar eens een keer: Clik Elite. Beste fototassen van alle bovengenoemde merken, punt. Ze hebben meerder modellen die aan al je eisen voldoen, de probody-sport is wellicht interessant.  O.a. bij fotobooms en camerland op voorraad en te passen als ik me niet vergis

Helemaal mee eens. Draagcomfort is onovertroffen en er is over veel dingen nagedacht. De rugzak volgt je body-contouren en is volledig instelbaar op ieder postuur.

Zelf ga ik op zeer korte termijn de ClikElite Ventura 35 aanschaffen. Genoeg ruimte om foto spullen mee te nemen en daarnaast een zee aan ruimte voor overige spullen.
De bedoeling is deze rugzak te gaan gebruiken voor weekends wandelen en begin volgend jaar een vakantie naar Madagaskar met twee keer twee dagen een trekking met overnachting in tent.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2012, 20:08:20 door Edzo »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2012, 19:54:10 »

Plug ik hem gewoon nog maar eens een keer: Clik Elite. Beste fototassen van alle bovengenoemde merken, punt.
Dat is wel heel simpel hoor  :D
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

jjw

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2012, 18:17:53 »
De meeste van die punten ben ik wel uit.
- Het moet een allround tas zijn. Het kan dus goed zijn dat ik wel eens in de regen beland dus een regenhoes is wel handig.
- Voorlopig ben ik klaar met het aanschaffen van objectieven e.d., maar goed dat dacht ik ook toen ik mijn vorige tas kocht. En daarbij is wat extra ruimte nooit weg (flesje water, of een paar boterhammen). Dus wat extra ruimte is gewenst.
- Ik kom niet vaak op risico plekken, maar het is wel een goed punt om over na te denken.
- Draagcomfort is belangrijk. Met een wandeling van 5 a 6 uur moet hij wel mee kunnen.

Met het oog op:
wandelingen, draagcomfort, een redelijk uitgebreide set die ook nogal aan het gewicht is, de behoefte aan een regenhoes en de mogelijkheid om eten/water mee te nemen

Plug ik hem gewoon nog maar eens een keer: Clik Elite. Beste fototassen van alle bovengenoemde merken, punt. Ze hebben meerder modellen die aan al je eisen voldoen, de probody-sport is wellicht interessant.  O.a. bij fotobooms en camerland op voorraad en te passen als ik me niet vergis

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2012, 13:40:02 »
Altijd rot als er niks dichtbij in de buurt zit.

Gewoon even op hun website kijken en dan reviews opzoeken naar tassen die je wat lijken.
Kijk uit met crumpler en hun website, volgens hun past er altijd meer in als in de praktijk ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline CyberJack

• Junior Member
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2012, 13:24:26 »
Dacht dat is zeker mini totdat ik wat verder scrollde  :D

dat dacht ik ook :), maar het is een tas waar ik zeker over na zal denken.
Objectieven: Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph | Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM | Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
Flickr gallery

Offline CyberJack

• Junior Member
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2012, 13:23:13 »
Tassen is altijd lastig. Eigenlijk voor alle voorkeuren is er wel een tas, belangrijkste is denk ik weten wat je echt een must vind aan een tas, dan al je foto spul meenemen naar een grotere foto zaak, en gewoon uitproberen of het past, en of het dan fijn zit.

Belangrijke zaken:
- waar gebruik je hem(waterdicht of niet?)
- Verwachte aankopen/gemis in line-up of ben je "klaar" (ruimte)
- loop je op risico plekken om spullen gejat te hebben (opening aan de achterkant, makkelijke manier om de tas af te sluiten met een slotje oid)
- Draagcomfort, van plan om er heel veel mee te lopen, of meer als tas om alles bij elkaar te hebben, en met de auto van locatie naar locatie te gaan?

Als je bovenstaande punten weet van jezelf kun je al een groot deel van de tassen links laten liggen en sneller/makkelijker tot een keus komen.

De meeste van die punten ben ik wel uit.
- Het moet een allround tas zijn. Het kan dus goed zijn dat ik wel eens in de regen beland dus een regenhoes is wel handig.
- Voorlopig ben ik klaar met het aanschaffen van objectieven e.d., maar goed dat dacht ik ook toen ik mijn vorige tas kocht. En daarbij is wat extra ruimte nooit weg (flesje water, of een paar boterhammen). Dus wat extra ruimte is gewenst.
- Ik kom niet vaak op risico plekken, maar het is wel een goed punt om over na te denken.
- Draagcomfort is belangrijk. Met een wandeling van 5 a 6 uur moet hij wel mee kunnen.
Flickr gallery

Offline CyberJack

• Junior Member
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2012, 13:15:52 »
Zal zeggen om even naar een andere winkel te gaan als je dat kan doen.
Tassen moet je toch vaak in het echt zien.

De betere merken zijn.
Think Tank, goeie kwaliteit tassen en slim doordacht in het algemeen.
Kata, slimme tassen die heel licht zijn
Lowe-Pro is een beetje hetzelfde als Think Tank maar vindt persoonlijk de kwaliteit net iets minder
Clik-elite schijnt ook heel goed te wezen en word aangeprezen door verschillende mensen hier voor het hoge draag comfort
Crumpler, zware tassen vaak door de materiaal keuze maar ze zijn oersterk en zien er hip uit
Tamrac, budget merk in het bij zijn van deze namen, nog nooit een tas van hun gehad en heb er weinig over te zeggen

Je zal wel lezen dat ik persoonlijk niet zo voor lowe-pro ben, de lowe-alpine tassen zijn echt geweldig maar de fotolijn heeft mij nooit kunnen bekoren.

Ik zou graag bij een andere winkel gaan kijken, alleen weet ik er maar 1 hier in de buurt (zuid-limburg).
Misschien moet ik maar eens net over de grens (omgeving Aken) gaan kijken wat daar nog voor winkels liggen.

Ik heb nu in ieder geval nog wat merken waar ik wat onderzoek naar kan doen.
Flickr gallery

X-Ray

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2012, 12:43:40 »
Kelly Moore. Ziet er uit als een officebag maar is toch een echte fototas. Als je van apart houdt.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2012, 12:23:06 »
Ik heb ooit eens een minireview gemaakt van mij tas: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=121.0
Dacht dat is zeker mini totdat ik wat verder scrollde  :D
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2012, 12:14:24 »
Zal zeggen om even naar een andere winkel te gaan als je dat kan doen.
Tassen moet je toch vaak in het echt zien.

De betere merken zijn.
Think Tank, goeie kwaliteit tassen en slim doordacht in het algemeen.
Kata, slimme tassen die heel licht zijn
Lowe-Pro is een beetje hetzelfde als Think Tank maar vindt persoonlijk de kwaliteit net iets minder
Clik-elite schijnt ook heel goed te wezen en word aangeprezen door verschillende mensen hier voor het hoge draag comfort
Crumpler, zware tassen vaak door de materiaal keuze maar ze zijn oersterk en zien er hip uit
Tamrac, budget merk in het bij zijn van deze namen, nog nooit een tas van hun gehad en heb er weinig over te zeggen

Je zal wel lezen dat ik persoonlijk niet zo voor lowe-pro ben, de lowe-alpine tassen zijn echt geweldig maar de fotolijn heeft mij nooit kunnen bekoren.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2012, 12:22:12 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2012, 09:29:53 »
Ik heb ooit eens een minireview gemaakt van mij tas: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=121.0

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

newmikey2

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2012, 01:26:55 »

In de tas moet het volgende passen:
  • K-5
  • Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph
  • Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM
  • Sigma 10-20
  • Metz 48 AF-1 flitser

• Flipside 400 AW
  • Flipside Sport 15L AW
De eerste tas zou meer dan voldoende moeten zijn en je kan dan ook nog wat andere dingen meenemen.
Deze heeft ook een bredere heup band wat het dragen wat makkelijker moet maken.

Niet echt. Ik heb de door jou genoemde Flipside 400AW sinds een maand en deze bevalt uitstekend. Je kan er zeker alles in kwijt. Ik moet wel heel erg wennen aan het openen van de tas van de achterkant waarbij de schouderriemen nog wel eens in de weg zitten. Wat vooral prettig is zijn de vele vakverdelingen met klittenband en de ruimte voor camera+grip+lange lens in het midden. Draagt erg comfortabel, trouwens, zelfs als hij afgeladen vol is.

Offline CyberJack

• Junior Member
Tas advies
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2012, 01:11:05 »
Na het aanschaffen van een nieuwe lens ben ik op zoek naar een nieuwe tas.
Momenteel heb ik een Lowepro SlingShot 200 AW, maar deze is te klein geworden.

In de tas moet het volgende passen:
  • K-5
  • Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph
  • Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM
  • Sigma 10-20
  • Metz 48 AF-1 flitser

Met wat aanpassing krijg ik alles in mijn huidige tas, buiten de sigma 10-20 lens.
Ook moet de 70-200 altijd op de camera zitten wat het opbergen wat lastig maakt.

Ik ben vandaag bij een foto winkel gaan kijken maar daar hadden ze 2 merken, waarvan alleen Lowepro overbleef.
Mij zijn de volgende 2 tassen aangeraden:
  • Flipside 400 AW
  • Flipside Sport 15L AW
De eerste tas zou meer dan voldoende moeten zijn en je kan dan ook nog wat andere dingen meenemen.
Deze heeft ook een bredere heup band wat het dragen wat makkelijker moet maken.

De 2de tas zou met het juist zetten van de vakje moeten passen, maar er is dan geen ruimte meer over.

Kan iemand mij nog een andere tas aanbevelen?
Flickr gallery