Auteur Topic: Castlefest 2 t/m 4 augustus 2013  (gelezen 1989 keer)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Castlefest 2 t/m 4 augustus 2013
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2013, 19:41:34 »
Op zich zelf begrijpelijke regels behalve:
"Vana Events behoudt zich het recht voor om alle foto's die op haar evenementen worden gemaakt zonder naamsvermelding te gebruiken voor promotionele doeleinden. Hiervoor zal in geen geval een vergoeding worden uitgekeerd aan de houder van het auteurs- en/of portretrecht."....die is strijdig met de Auteurswet. Dit beding is mogelijk nietig of in elk geval vernietigbaar....... :police:

Ik maakte me ook al geen zorgen  ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2013, 19:41:34 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2013, 18:41:34 »
Al enkele jaren probeer ik eens naar CastleFest of Elf te gaan.....en steeds komt er wat tussen. Mss lukt het deze keer..... :angel: :angel:
In elk geval niet 4 aug. want dan ga ik naar Assen  ;D

[....]
Fotografen

Veel bezoekers van onze evenementen doen erg hun best om zich zo mooi, extravagant en speciaal mogelijk te kleden. De meeste bezoekers vinden het dan ook erg leuk als fotografen dit werk belonen door er een mooi plaatje van te schieten. Er zijn echter wel een aantal regels, om ervoor te zorgen dat zowel het model als de fotograaf achteraf niet voor verrassingen komen te staan:

- Het staat iedereen vrij om foto's te maken op de evenementen van Vana Events, ook als er gebruik wordt gemaakt van professionele aparatuur.

- Bij het maken van een foto is het wel zo netjes als het model om toestemming wordt gevraagd.

- De fotograaf heeft het recht om de gemaakte foto zonder uitdrukkelijke toestemming te publiceren, zolang er geen redelijk belang van het model of Vana Events wordt geschaad.

- We waarderen het als het model gratis een digitale versie van de foto kan opvragen voor eigen non-commercieel gebruik. Als deze foto met vrienden of familie wordt gedeeld (bijvoorbeeld via Facebook), dan is het wel zo vriendelijk om hierbij de naam van de fotograaf te vermelden.

- Links naar webgaleries en andere foto-websites zijn erg welkom en zullen met naamsvermelding worden gepubliceerd op onze eigen website. Op deze manier kunnen alle bezoekers nog lang nagenieten van het festival en alle mooie foto's die er zijn gemaakt!

Het is een fotograaf echter niet toegestaan:
- Foto's voor, tijdens of na het evenement tegen betaling aan te bieden, in welke vorm of aan wie dan ook. *
- Kaartjes uit te delen die verwijzen naar een website met betaal-functie. **
- Foto's te uploaden naar een website met betaal-functie. **

De bovenstaande regels gelden ook voor eventuele video- en geluidsopnamen. Van deze regels kan alleen worden afgeweken bij vooraf verkregen schriftelijke toestemming van de organisatie.

Op de evenementen van Vana Events kunnen opnamen gemaakt worden. Vana Events behoudt zich het recht voor om alle foto's die op haar evenementen worden gemaakt zonder naamsvermelding te gebruiken voor promotionele doeleinden. Hiervoor zal in geen geval een vergoeding worden uitgekeerd aan de houder van het auteurs- en/of portretrecht.

* Fotografen mogen zonder tussenkomst van Vana Events hun materiaal aanbieden bij pers- en nieuwsbureaus die tegen betaling opnames overnemen.

** Hiermee wordt bedoeld: een functie waarmee een website-bezoeker tegen betaling een foto kan opvragen. Hierbij maakt het niet uit of de foto digitaal of als afdruk kan worden opgevraagd.

Op zich zelf begrijpelijke regels behalve:
"Vana Events behoudt zich het recht voor om alle foto's die op haar evenementen worden gemaakt zonder naamsvermelding te gebruiken voor promotionele doeleinden. Hiervoor zal in geen geval een vergoeding worden uitgekeerd aan de houder van het auteurs- en/of portretrecht."....die is strijdig met de Auteurswet. Dit beding is mogelijk nietig of in elk geval vernietigbaar....... :police:

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2013, 11:42:28 »
Als ik de regels even snel lees, twijfel ik een beetje - het is duidelijk, dat is prima.
De sfeer zit wel goed, daar twijfel ik niet aan, maar dat je foto's zomaar gebruikt mogen worden.
Dat wil ik dan altijd nog wel zelf bepalen.
Niet dat ik er aan kan of wil verdienen, maar gewoon uit principe....

ja elke voordeel heeft zijn nadeel  ;) maar het mooie is dat je op zo'n festival wel vrij uit kan fotograferen en zodoende een hoop ervaring kan op doen.
het is aan mij verders niet zo besteed,te weinig ervaring mee om het echt leuk te vinden  :afro:
maar begrijp je punt wel.
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2013, 16:14:18 »
Als ik de regels even snel lees, twijfel ik een beetje - het is duidelijk, dat is prima.
De sfeer zit wel goed, daar twijfel ik niet aan, maar dat je foto's zomaar gebruikt mogen worden.
Dat wil ik dan altijd nog wel zelf bepalen.
Niet dat ik er aan kan of wil verdienen, maar gewoon uit principe....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2013, 15:31:17 »
Castlefest is van 2 t/m 4 augustus 2013
Kasteel Keukenhof
Keukenhof 1
2161 AN Lisse

http://www.castlefest.com/page/nl/2013/nieuws/nieuws.php

Fotografen

Veel bezoekers van onze evenementen doen erg hun best om zich zo mooi, extravagant en speciaal mogelijk te kleden. De meeste bezoekers vinden het dan ook erg leuk als fotografen dit werk belonen door er een mooi plaatje van te schieten. Er zijn echter wel een aantal regels, om ervoor te zorgen dat zowel het model als de fotograaf achteraf niet voor verrassingen komen te staan:

- Het staat iedereen vrij om foto's te maken op de evenementen van Vana Events, ook als er gebruik wordt gemaakt van professionele aparatuur.

- Bij het maken van een foto is het wel zo netjes als het model om toestemming wordt gevraagd.

- De fotograaf heeft het recht om de gemaakte foto zonder uitdrukkelijke toestemming te publiceren, zolang er geen redelijk belang van het model of Vana Events wordt geschaad.

- We waarderen het als het model gratis een digitale versie van de foto kan opvragen voor eigen non-commercieel gebruik. Als deze foto met vrienden of familie wordt gedeeld (bijvoorbeeld via Facebook), dan is het wel zo vriendelijk om hierbij de naam van de fotograaf te vermelden.

- Links naar webgaleries en andere foto-websites zijn erg welkom en zullen met naamsvermelding worden gepubliceerd op onze eigen website. Op deze manier kunnen alle bezoekers nog lang nagenieten van het festival en alle mooie foto's die er zijn gemaakt!

Het is een fotograaf echter niet toegestaan:
- Foto's voor, tijdens of na het evenement tegen betaling aan te bieden, in welke vorm of aan wie dan ook. *
- Kaartjes uit te delen die verwijzen naar een website met betaal-functie. **
- Foto's te uploaden naar een website met betaal-functie. **

De bovenstaande regels gelden ook voor eventuele video- en geluidsopnamen. Van deze regels kan alleen worden afgeweken bij vooraf verkregen schriftelijke toestemming van de organisatie.

Op de evenementen van Vana Events kunnen opnamen gemaakt worden. Vana Events behoudt zich het recht voor om alle foto's die op haar evenementen worden gemaakt zonder naamsvermelding te gebruiken voor promotionele doeleinden. Hiervoor zal in geen geval een vergoeding worden uitgekeerd aan de houder van het auteurs- en/of portretrecht.

* Fotografen mogen zonder tussenkomst van Vana Events hun materiaal aanbieden bij pers- en nieuwsbureaus die tegen betaling opnames overnemen.

** Hiermee wordt bedoeld: een functie waarmee een website-bezoeker tegen betaling een foto kan opvragen. Hierbij maakt het niet uit of de foto digitaal of als afdruk kan worden opgevraagd.

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2013, 19:43:31 »
SCHOP !!

Mensen ...  Let op ... Nog maar een paar weekjes !!

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2013, 07:02:45 »
En ook maar even een schopje :)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2013, 19:05:54 »
Datum aangepast

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
Re: Castlefest 2013
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2013, 09:32:11 »
Ik ben er waarschijnlijk wel.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 13:21:24 »
Ook hier gaan vele foto mogelijkheden plaats vinden ...

( ps ja een schopje :) )

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2012, 09:43:04 »
Ter herinnering een schopje...  ja het is nog ver weg ...  maar toch :)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
Castlefest 2 t/m 4 augustus 2013
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2012, 10:57:59 »
Hier alvast wat linkjes die betrekking hebben op dit jaarlijks terug kerende festijn

http://www.castlefest.com/page/nl/2013/nieuws/nieuws.php
« Laatst bewerkt op: 19 april 2013, 06:50:44 door Thoran »