Auteur Topic: K5 release button objectief van camera af  (gelezen 1410 keer)

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
Re: K5 release button objectief van camera af
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2013, 22:22:11 »
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Maar, dit is de eerste keer dat ik support nodig heb, dus vooralsnog hebben ze het voordeel van de twijfel.  ::)

@Lennart:
Heb mijn K-5 gewoon nog in de tas zitten hoor. Als ik hem al op stuur, dan zal het pas in november zijn (na een aantal evenementen waar hij nog mee naar toe moet). En pas als alle andere opties uitgeput zijn.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2013, 22:22:11 »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2013, 21:46:59 »
Is zo'n knopje dan niet gewoon uit de VS te krijgen?  Het is dan niet de "officiele weg" maar daar krijg ik langzaam genoeg van.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2013, 21:45:04 »
Hopelijk heb je hem snel weer terug. Toch vervelend om je camera kwijt te zijn voor een tijdje. (moet er niet aan denken en dan heb ik nog een back-up)

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2013, 21:26:13 »
Tja, als ze zelfs in de VS het knopje gewoon opsturen (in het land van de onbegrensde claims  :evil: ), dan zou dat hier ook niet zo'n probleem moeten zijn lijkt me, desnoods met een mailtje naar het service center in Frankrijk.

Maar goed, garantie of geen garantie, men heeft nog steeds een deugdelijk product te leveren volgens de wet. En, ondanks de wegwerp cultuur, mag je (vind ik) toch aannemen dat een DSLR langer mee gaat dan de 2 jaar garantie. Flink langer zelfs. Zonder dat er onderdelen afvallen die er niet af zouden moeten vallen bij normaal gebruik. Dat geld dus ook voor een Kr, of zelfs een K10d wat mij betreft.

In ieder geval, we gaan zien waar het eindigt. In ieder geval bedankt voor de support hier!  :dankk2:

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2013, 19:18:40 »
Succes, Hans!
Hoop dat het snel opgelost wordt...zonder dat je je camera lang kwijt bent  :)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2013, 17:19:17 »
ZoonEricOudjes heeft hetzelfde euvel met een Kr en neemt nu een veiligheidsspeld mee, wat werkt.
Zit niet meer in de garantie, dus dat is nu al wat weken/maanden het geval.

Lastig en vervelend, zou wel fijn zijn als Pentax dit soort zaken wat vriendelijker = sneller zou aanpakken.
Zo iets simpels, wat zo eenvoudig op te lossen is, moet op bijpassende wijze opgepakt moeten worden.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2013, 16:28:40 »
Thanks Edzo!

Moet zeggen dat de reactie snelheid van de helpdesk prima is in dit geval. Het 1e antwoord mailtje was er op de eerste werkdag na mijn verzoek. En de telefoon werd daarstraks ook binnen 30 seconden opgenomen (zowel bij de helpdesk als het reparatiecentrum). Dus op dat vlak niets dan goeds in dit geval. Nu alleen weer afwachten of ze bereid zijn mee te denken en mee te werken aan een antwoord dat afwijkt van het standaard: "Stuur maar op" verhaal.  :-\

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2013, 16:22:55 »
Sterkte Hans.....
Nu eens zien of de klantgerichtheid van Pentax er beter op is geworden :-)

Knopje kost circa € 0,01, postzegel € 0,41 (of zoiets), dus daar kom je met uurloon van een reparateur als het garantie is niet onder denk ik :-)

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2013, 15:46:15 »
Tijd om een oud(-er) topic weer eens op te halen.  :evil:

Het ontgrendelknopje van mijn K-5 is dus foetsie. Afgelopen zaterdag gebeurd. Zondag dus via de pentax.nl website een formulier ingevuld en de oplossing van het internationale forum gevraagd. Oftewel: stuur even zo'n nieuw knopje op. Lijm ik deze zelf wel vast.

Dat.... heeft dus wat meer voeten in de aarde dan gedacht. Maandag een antwoordt dat het "probleem" niet bekend was, maar dat het intern doorgezet zou worden.  ???

Vandaag bericht dat Pentax NL geen losse onderdelen uitstuurt, maar dat ik maar contact moet opnemen met het reparatie centrum. Meteen maar gebeld, antwoord kwam er op neer dat er eigenlijk niet aan verkoop (verkoop? garantie!) van losse onderdelen gedaan wordt. Oftewel: stuur maar op. Ben je dus mooi je body 4-6 weken kwijt.  :no:

Het nu net eerst nog maar eens een keer telefonisch via de Helpdesk geprobeerd. Ben benieuwd.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2012, 17:25:08 »
Lastig.
Is het een probleem dat bij een bepaalde serie / leeftijd voorkomt of bij alle K5's kan gebeuren?

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2012, 21:30:14 »
Op het int. forum zie ik er nog wel eens van deze gevalletjes voorbij komen, het schijnt dus vaker voor te komen. Klote, geen idee van de kosten.

Hai Jacco, heb het US forum nog wat verder gecheckt, probleem blijkt meer voor te komen en heeft kennelijk te maken met de matige kwaliteit van de button/constructie. Is zo goed als zeker een garantiegeval, betekent wel dat je de camera enkele weken kwijt bent. Er zijn erbij die met secondenlijm aan de gang gaan (als je het knopje nog hebt tenminste - ik dus niet), maar dat is niet zonder risico...

Zodra mijn leverancier Foto Looman terug is van vakantie ga ik hem maar eens bellen of hij navraag wil doen bij de Beukelaar. Tot die tijd gaat er een setje tandenstokers mee in de fototas.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2012, 17:19:49 »
Op het int. forum zie ik er nog wel eens van deze gevalletjes voorbij komen, het schijnt dus vaker voor te komen. Klote, geen idee van de kosten.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
K5 release button objectief van camera af
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2012, 12:07:19 »
Het ontgrendelknopje voor het objectief op mijn K5 is foetsie. Gezien de leeftijd van deze posting maar een nieuw bericht geplaatst.

Een tandenstoker biedt tijdelijk uitkomst.

Wie heeft dit ook al gehad en wat zijn de ervaringen m.b.t. de reparatie (garantie, aantal dagen weg etc.)