Sinds een week heb ik deze lens in huis en nu was er eindelijk tijd om er eens goed naar te kijken.
Eerst 3 voorbeelden van geschoten foto's om een indruk te krijgen van de kwaliteit, lichte crops gemaakt van de originele opnames:
1. Er zwemt voldoende jong spul in de sloten, deze was op F5.6 of een half stopje kleiner
IMGP8527 bewerkt by
OudjesEric, on Flickr
2. Deze vond ik zelf goed laten zien wat voor kwaliteit de lens heeft, ook op f5.6 of een half stopje dicht
IMGP8536 bewerkt by
OudjesEric, on Flickr
3. Nog eentje vanaf 5 meter, dichterbij kan de lens niet, bokeh is erg prettig, ook weer f5.6 of een half stopje dicht gedraaid (focus ligt net niet lekker)
IMGP8564 bewerkt by
OudjesEric, on Flickr
Ik ben zelf zeer content wat deze lens in zijn mars heeft, dat is prima te noemen.
Ook het scherpstellen gaat prettig, een prettige weerstand, waarbij je goed en trefzeker kunt scherpstellen.
Is de lens dan perfect, nou nee, wat tegen een heldere lucht wordt geschoten krijgy een mooi paars randje.
4. Flinke uitsnede, diafragma helaas niet onthouden, purple fringing duidelijk zichtbaar
IMGP8404 uitsnede by
OudjesEric, on Flickr
De lens gaat een mooi plekje krijgen in mijn uitrusting, verder testwerk met kleinere diafragma's moet nog gedaan worden.
Testshots gemaakt met een Panagor 2x teleconverter, maar dat was niet best te noemen.
Heb nog de Sigma 1.4x teleconverter, maar daar nog niet mee getest, dat lijkt me een betere combo.
Misschien heeft iemand er wat aan die info zoekt over deze lens.
Groet, Eric.