Wat ik persoonlijk mis op 't forum is creativiteit. Wat er mee bedoel is dat er mn. gekeken wordt hoe de foto technisch is geworden. Er worden mooie foto's van landschappen geplaatst maar owee als de horizon teveel in 't midden ligt. Maar als ik nu eens de horizon diagonaal laat lopen? Hoe zal er dan op gereageerd worden, terwijl ik dat heel interessant zou vinden, onderscheidend ook.
Er worden foto's geplaatst van dieren. Hier heb ik dus niets mee. Ik reageer hier niet op terwijl de foto technisch perfect kan zijn. Misschien wat naief van mij om te denken dat mensen op dit forum juist wat minder gangbare paden zouden bewandelen, maar niets is minder waar. Overigens, op het Nikon forum, waar ik ook bij zit, is 't niet anders.
Ik kan ook nog altijd weglopen met een klassieke, technisch goede foto, maar ik probeer toch te zoeken naar iets wat de foto interessanter kan maken. Daarom ben ik nog altijd een fervent volger van Flickr. Hier kom je dus alles tegen en omdat je zo kris-kras kunt klikken kun je de creatieve, artistieke foto's en fotografen zoeken/volgen.
Dus, tja, wat is nu hoog/laag nivo. Ik kan er in ieder geval geen oordeel over geven. Iedereen moet hier zijn ding kwijt kunnen en ook als zodanig becommentarieerd. Op iedere foto is wel wat op aan te merken, maar dit komt al snel in de 'smaak' sfeer. Ik probeer in te leven in 't oog van de fotograaf. Wat heeft hij/zij gezien wat voor hem/haar interessant is.
Raymond