Auteur Topic: Nieuwe website draait  (gelezen 2857 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe website draait
« Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2012, 17:03:02 »
Ik heb net even zitten kijken naar je slideshow maar ik heb het idee dat de foto`s geresized worden naar de grootte van het scherm. Hier (op een 27") tonen ze namelijk wat onscherp en kartelig aan de randen. Op volledig scherm zie ik het helemaal goed (en ik kijk graag slideshows op volledig scherm)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2012, 17:03:02 »

newmikey2

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2012, 20:56:09 »
Ik heb eens op die Piwigo.org gekeken, best wel interessant, maar wel wat rommelig.
Vooral al die verschillende talen op de extensions pagina.
Ben wel benieuwd in hoeverre je je eigen templates kunt bouwen.
Wel aanpassingen via css, maar extra pagina's of iets dergelijks?

Er zit een plugin op genaamd: "Additional pages" en de naam zegt eigenlijk alles al, toch :D

Ik heb nu (met die plugin) op de hoofdpagina een javascript slideshow geintegreerd waar een selectie van de afbeeldingen voorbij komt. De site zelf is geupdate naar versie 2.4 van Piwigo - de snelheid is nu prachtig - en het geheel is nu wat mij betreft praktisch af. Nog wat rommelen met menus en zo, maar de uiteindelijke look&feel ligt nu wel vast.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2012, 21:13:25 »
Ik heb eens op die Piwigo.org gekeken, best wel interessant, maar wel wat rommelig.
Vooral al die verschillende talen op de extensions pagina.
Ben wel benieuwd in hoeverre je je eigen templates kunt bouwen.
Wel aanpassingen via css, maar extra pagina's of iets dergelijks?
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 21:17:37 door cemi »

majorb

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 19:09:03 »
Hij gaat nu inderdaad veel sneller.
Zo snel dat ik zelfs de moeite heb genomen om je foto's te bekijken. Mijn complimenten, er staat mooi werk tussen.

Offline lidy

• Senior Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 18:45:12 »
Gaat - nu - inderdaad heel snel, maar ik ben geen expert. Heb wel even genoten van zoveel mooie foto's bij elkaar!
K-5 en wat lenzen

newmikey2

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 10:36:12 »
Denk dat het daar fout gaat. DeHeeg heeft een hele snelle ping(even gecontroleerd) maar doordat je de site host in Amerika word hij automatisch een heel stuk langzamer. In theorie zou het niet uit moeten maken, maar in de praktijk valt dat toch tegen.

Eigenlijk zou dat niet moeten uitmaken op het laden van de site, temeer daar ik hier de .com domeinnaam gaf die geregistreerd is bij de hosting provider. Maar je hebt me toch een eind verder geholpen door die verwijzing naar die andere piwigo website. Door de sourcecode van die site even te bekijken heb ik gezien welk thema en welke plugins hij hanteert en hetzelfde bij mij gedaan - dat scheelde een stuk! Vooral de slideshow is er heftig op vooruit gegaan. Dus daarvoor: DANK!  :drinks:

newmikey2

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 09:34:42 »
Ik weet niet precies waar je domein hebt gekocht, maar veel domeinnamen kun je mee verwijzen zonder dat de link veranderd als je op een link klikt in de website. Redirect noemen ze dat. Misschien is dat een optie.
Overigens als je nog van je host af kunt komen weet ik nog wel een erg snelle host hier in nederland voor 12 euro per jaar. Dagelijks tot laat email ondersteuning, overdag telefonische ondersteuning en erg vriendelijk personeel. Werk ik zelf ook mee.

Ik heb al een redirect op bing-photography.nl bij DeHeeg. De webruimte zelf staat in de VS aangezien die niet zo scheutig waren met webspace en bandbreedte verbruik.

newmikey2

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 09:06:07 »
...ik neem aan dat dit een eerste experiment met webhosting is, en dat je er verder weinig ervaring mee hebt?

Verkeerde aanname. Ik run al heel wat jaartjes de site http://www.pclinuxos.nl samen met iemand in het oosten van het land. Fotohosting is echter andere chocola, ja. De site die je linkte is wel akelig snel en dat op piwigo.com hosting - toch nog maar eens naar kijken maar ik hou niet zo van die co-branding (http://mimmosantorofotografie.piwigo.com).

newmikey2

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 08:28:34 »
Als het goed is, is de site nu stukken sneller geworden. Er was één plugin (van de 20) die de boel ophield en het was een redelijk onverdachte dus moeilijk te vinden. Als iemand nog bereid is, hoor ik graag of jullie verbetering zien...

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 07:21:29 »
Ik zou wel iets proberen te doen aan die traagheid....
Mezelf kennende ben ik binnen die 5 sec ook weer weg....en ik ben niet de enige daar in.
Geduld is een schone zaak...maar dat heeft de gemiddelde internetbezoeker echt niet meer!

Wel leuke site...maar ik kijk er geen 2e keer op met deze snelheid :)

Henk

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2012, 21:53:01 »
Goeie feedback, daar kan ik iets mee! Dank je wel. Die traagheid was me ook al opgevallen - vraag me af of dat de hosting provider is of de inherente traagheid van PHP.  Zal idd Milwauke duidelijker aangeven en naar beneden verplaatsen - goeie catch!
Mooi man!
Een foto weergeven kost een kleine 5 seconden, bij mij in Firefox.
Ik denk niet dat traagheid inherent is aan PHP. Ik doe ook wat met PHP en er is mij nooit iets van traagheid opgevallen. Misschien een trage PHP-interpreter bij het hostingbedrijf.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2012, 20:47:50 »
Ik lees wel dingen over firefox, ik kijk nu met IE9 naar de site en dat gaat ook niet snel.
Website openen kost een seconde of 5 tot 6 en dat is eigenlijk bij elke wisseling.
Of je nu naar een nieuwe serie gaat of een volgende foto, de laadtijd is een seconde of 5, 6.
Ik heb iets van 50 Mbit, dus dat zou best sneller kunnen, traagheid moet dan wel aan je hosting provider liggen.

De site ziet er overigens prima uit en dat je foto's de moeite waard zijn, was me al eerder opgevallen!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2012, 20:18:15 »
Ziet er goed uit Mike, maar inderdaad in FireFox behoorlijk traag.
Je kunt de foto's ook kopen zie ik? Is dat een optie die er standaard in zit? Ik mis overigens een link naar PayPal of IDeal  :D ;)

jjw

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2012, 20:16:48 »
wat oudere lijst, maar hier moet je vast iets mee kunnen:

http://www.flickrbits.com/

;)

jjw

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2012, 20:14:35 »
Je zou ook je flickr kunnen gebruiken om de foto's op te zetten. De site is dan alleen een doorgeefluikje, mogelijk laden ze dan sneller. Gaat op flickr altijd wel rap.
Ook gewoon makkelijk omdat je dan niet alles dubbel hoeft te uploaden. Er zijn een hoop plugins en kant en klare mikmak te vinden voor flickr om te integreren in een website.

newmikey2

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2012, 20:03:05 »
Misschien heeft de snelheid (of beter traagheid) wel iets te maken de met de grootte van je opnames.
Als ik één foto open dan kan ik zelfs nog scrollen, wat zou kunnen betekenen dat de foto's niet verkleind worden met uploaden...

het is traag idd. als je boven een foto staat wordt die vergroot, dit is niet erg snel en ook die data eronder (pregramma, saturation etc) is m.i. nutteloos en afleidend. hier zou ik alleen een titel beter vinden.

Cees, je had gelijk: thumbnails waren niet aangemaakt.
Jos, je had gelijk: image preview uitgeschakeld

Dank heren, voor de goede service!

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2012, 19:39:24 »
het is traag idd. als je boven een foto staat wordt die vergroot, dit is niet erg snel en ook die data eronder (pregramma, saturation etc) is m.i. nutteloos en afleidend. hier zou ik alleen een titel beter vinden.

foto's zelf; er zitten mooie bij.

gr jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2012, 19:04:42 »
Misschien heeft de snelheid (of beter traagheid) wel iets te maken de met de grootte van je opnames.
Als ik één foto open dan kan ik zelfs nog scrollen, wat zou kunnen betekenen dat de foto's niet verkleind worden met uploaden...

newmikey2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2012, 16:56:06 »
Welke hostingprovider heb je dan?:)

arvixe.com

newmikey2

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2012, 15:20:08 »
Mike,

op firefox draait hij tergend langzaam. het openen van de albums duurt minimaal 15 sec.

Ik zag ook dat je onze mooie Nederlandse taal hebt gebruikt in de beschrijving.... :'(

De eerste set over Milwaukee is beveiligd met een wachtwoord. Geef dat aan op de titelpagina aub. Het is  vervelend om er op te klikken min 15 sec te wachten en dan te zien dat je de foto's niet mag bekijken

Succes!

Goeie feedback, daar kan ik iets mee! Dank je wel. Die traagheid was me ook al opgevallen - vraag me af of dat de hosting provider is of de inherente traagheid van PHP.  Zal idd Milwauke duidelijker aangeven en naar beneden verplaatsen - goeie catch!

majorb

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2012, 15:16:04 »
Mike,

op firefox draait hij tergend langzaam. het openen van de albums duurt minimaal 15 sec.

Ik zag ook dat je onze mooie Nederlandse taal hebt gebruikt in de beschrijving.... :'(

De eerste set over Milwaukee is beveiligd met een wachtwoord. Geef dat aan op de titelpagina aub. Het is  vervelend om er op te klikken min 15 sec te wachten en dan te zien dat je de foto's niet mag bekijken

Succes!

newmikey2

• Gast
Nieuwe website draait
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2012, 14:59:49 »
Toch maar de knoop doorgehakt en gewoon webhosting genomen en een paar domeinnamen geregistreerd. De webhosting provider biedt een hele zooi foto galleries aan ter installatie - een paar uitgeprobeerd en gekozen voor Piwigo (www.piwigo.org).

Het installeren gaat kinderlijk eenvoudig via een dashboard. Het confugureren heeft me nog wel de nodige hoofdbrekens bezorgd en een paar nachten/ochtenden heel laat (of vroeg naar bed). Ik laat het maar eens bezinken en hoor kommentaar graag aan - wie weet switch ik naar andere gallery software op termijn maar een beginnetje is er!

De link: mike.bing-photography.com (en jullie snappen natuurlijk dat subdomein aviva ook al aangemaakt is - nog niet gevuld, proefwerkweek gaat voor!)

Voorlopig ziet hij er zo uit: