Auteur Topic: 200 euro per maand!  (gelezen 3373 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:200 euro per maand!
« Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2012, 10:55:01 »
De eerst staat binnen een half jaar op marktplaats.   Dan heeft Ron alweer een nieuwe. ;) ;)

grJohan

Van al mijn aankopen uit 2009 heb ik nog de DA*55mm en de DA40mm. De FA*85 is al van maart 2010 dus ook al een oudje. De K-5 Silver is al sinds april 2011 in bezit. Dat zijn toch flinke tijden zou ik zeggen ;) Ik heb wel een strategie van dingen verkopen als ik een vervangend product zie waar ik in mijn idee op dat moment beter uit de voeten kan. Tot nu toe heb ik nog niet iets teruggekocht aan lenzen wat ik eerder heb afgestoten, dus nog geen grote fouten gemaakt. Wel zou het voor mij handig zijn als er een FF camera komt aangezien ik voor aps-c nu geen groothoek meer heb na het wegdoen van de 15mm/21mm ten faveure van de FA31mm (die op FF natuurlijk weer een prachtige vervanging van de DA21mm is).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2012, 10:55:01 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 20 juni 2012, 21:53:55 »
Sorry Ron, ik dacht dat er facebook stond  ;)

Nee gewoon hieronder in je eigen privehoekje, met gastrubrieken van Berend en zo  :D

kdj4

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2012, 21:50:25 »
Sorry Ron, ik dacht dat er facebook stond  ;)

kdj4

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2012, 21:40:52 »
alvast veel plezier ermee en we zien het verschil wel in de fotohoek :)

Maar ik plaats nooit wat op facebook  :D

kdj4

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2012, 21:40:27 »
Welke?:)

Naast mijn 7D neem ik er de 5D II bij.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2012, 21:34:36 »
Naast mijn crop camera komt hier een FF  nog deze maand in mijn tas  :)

alvast veel plezier ermee en we zien het verschil wel in de fotohoek :)

kdj4

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2012, 21:29:13 »
Naast mijn crop camera komt hier een FF  nog deze maand in mijn tas  :)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2012, 22:12:59 »
"weet niet" gestemd.......

Aan de ene kant trekt FF me wel, oa. vanwege de betere resolutie en kortere scherptediepte etc maar de prijs vind ik nog erg hoog voor een FF camera (gerelateerd aan mijn fin. mogelijkheden dan he). Aan de andere kant vind ik de K-5 voldoende qua resultaten en heb ik voor bepaalde onderwerpen ook wel baat bij de grotere scherptediepte van een cropcamera  :evil:.

Voor het systeem "Pentax" zou een FF wel een goede zet zijn, want een compleet systeem met doorgroeimogelijkheden is toch wel een fijn idee.....

RonHendriks

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2012, 19:55:53 »
De eerst staat binnen een half jaar op marktplaats.   Dan heeft Ron alweer een nieuwe. ;) ;)

grJohan

Ik doe juist heel lang met mijn spullen, want ben er heel zuinig op.

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2012, 19:43:41 »
Als je google op full frame vs aps-c kom je bijvoorbeeld deze tegen.
Zo zijn er verschillende, ook Nikon vs Nikon maar wat ik wil zien, een ff met oud glas tov een aps-c met nieuw glas heb ik nog niet gevonden.

dat is inderdaad wel een interessante site,bedankt
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2012, 19:40:40 »
een mooie 2e hands over een paar jaar miss wel interessant is maar vindt het aps-c format wel prima zo

grJohan

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2012, 19:34:13 »
nee, ik vindt het te veel geld voor de hobby. niet gezegd dat een mooie 2e hands over een paar jaar miss wel interessant is maar vindt het aps-c format wel prima zo
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline SpeedyD27

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2012, 19:26:02 »
Net de K5 2 weekjes binnen. De mededeling aan de vrouw dat er een FF moet komen wordt me niet in dank afgenomen denk ik.
Daarnaast is het nog een beetje te veel geld voor me, het moet wel een hobby blijven.
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2012, 17:36:48 »
wie weet een goede vergelijk site?
Als je google op full frame vs aps-c kom je bijvoorbeeld deze tegen.
Zo zijn er verschillende, ook Nikon vs Nikon maar wat ik wil zien, een ff met oud glas tov een aps-c met nieuw glas heb ik nog niet gevonden.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2012, 17:01:49 »
wat ik nu wel eens wil zien is het verschil in beeld matriaal, zelfde lens, zelfde standpunt, aps-c / ff
er valt wel veel over te lezen weinig over te zien,wie weet een goede vergelijk site?
en als Pentax met een ff uitkomt waarom zou je dan voor Canon of Nikon gaan?

en nu ben ik eigenlijk heel tevreden met wat ik heb en de foto's die ik maak, maar ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2012, 15:27:37 »
ere wie ere toekomt deze quote van zuster forum

Herinnert u zich deze nog?
http://www.pentaximaging.com/files/pdf/lens_roadmap.pdf

Vast wel. Ziet u die 1.4x converter? Natuurlijk ziet u die. :)

Wat heeft dat met FF te maken?

Nou, alle DA en DA* zoomlenzen zijn niet FF compatible (merendeel van de primes wel).

Maarrrr, zet er een convertertje tussen (bijvoorbeeld een mooie nieuwe 1.4x converter) en dan kan het ineens wel zonder problemen. Heeft meneer Rice alvast voor u uitgeprobeerd:
http://ricehigh.blogspot.nl/2012/06/k-5d-mark-iii-da-18-55-ii-converted-to.html

En wanneer komt dat handige convertertje uit? 2013...  8)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Ger Jansen

• Senior Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2012, 15:16:12 »
Ik heb net, een week geleden de K5 aangeschaft.
Daar heb ik lang over gedaan, om deze keuze te maken,maar ik ben nu dan ook tevreden.
Ik zeg altijd: goed is goed, en de K5 is zeer goed.
De komende jaartjes, zal ik dan hier ook mee doen.
De voordelen(voor mij he) van FF, zie ik niet zo zitten, zeker niet, als je de prijs er ook nog eens bij betrekt.

Ger

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2012, 10:44:59 »
Ik heb momenteel helemaal geen behoefte aan een FF camera, maar zal zeker volgen of een Pentax FF zich staande kan houden ten opzichte van de andere FF camera's. Belangrijk om te zien of Pentax dan flinke verbeteringen door voert op de punten waar ze nu een nog duidelijk minder zijn, bijv de AF, want dat zal dan ook terecht komen in de lagere modellen.
Fotografeer weer even iets minder als ik zou willen dus ga zeker geen grote investering doen in deze hobby.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2012, 09:09:09 »
Nee, ik heb geen behoefte aan een FF camera. Ik kan met mijn (heerlijk compacte!) cropcamera alles wat ik wil en ben dik tevreden met de kwaliteit van de foto's die je daar uit kan toveren.
Natuurlijk, FF is vast en zeker nog beter, maar ik vind het prima zo. Kost je bovendien klauwen met geld; dure (en grotere) camera, nieuwe FF lenzen...
Sorry, maar dan spaar ik liever door voor een zwaardere motorscooter... :evil: ;C
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2012, 07:53:58 »
Een van de belangrijkste argumenten om over te stappen zou het aanwezige arsenaal aan 35 mm glaswerk zijn en ik zou eerst willen zien of dat daadwerkelijk op een digitale body goed presteert, ik ben daar op het moment niet zo zeker van. Zo niet, zou dat betekenen dat ik ook voor een Pentax FF opnieuw (diep) in de buidel moet gaan tasten en dan is onder de streep alleen het verschil in beeldkwaliteit doorslaggevend. Dat verschil moet groot genoeg zijn om de investering te rechtvaardigen en €200 in de maand gedurende een klein jaar zal dan niet voldoende zijn vrees ik.

Dan mag je nog wel een meerjarenplan maken. Tsja, ik heb een goede lensverzameling met 31mm, 40mm, 55mm, 85mm, 300mm en sigma 70-200mm die allemaal geschikt zijn voor FF. Echter ook die lensverzameling is tot stand gekomen omdat ik al vanaf 2009 een investeringsplan heb om zo de hobby te bekostigen.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2012, 06:41:39 »
Ik zal niet bewust en doelgericht gaan sparen voor een FF maar ik ben wel benieuwd hoe een Pentax FF het eventueel gaat opnemen tegen de bestaande concurrentie. Een van de belangrijkste argumenten om over te stappen zou het aanwezige arsenaal aan 35 mm glaswerk zijn en ik zou eerst willen zien of dat daadwerkelijk op een digitale body goed presteert, ik ben daar op het moment niet zo zeker van. Zo niet, zou dat betekenen dat ik ook voor een Pentax FF opnieuw (diep) in de buidel moet gaan tasten en dan is onder de streep alleen het verschil in beeldkwaliteit doorslaggevend. Dat verschil moet groot genoeg zijn om de investering te rechtvaardigen en €200 in de maand gedurende een klein jaar zal dan niet voldoende zijn vrees ik.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2012, 23:17:36 »
Ach, ik snap al die ophef over FF niet zo. Tot de dag van vandaag ervaar ik geen beperkingen met de K5. Gewoon lekker foto's maken mensen! De foto's die ik laat afdrukken voor de fotoclub worden goed ontvangen waarbij (indirect) de resolutie en kleuren worden geroemd. Zolang ik bij een glossy afdruk van 30 x 45 of 60 x 40 uit de K5 mijn vingers nog aflik denk ik absoluut niet aan FF.

Maar goed, ieder zijn ding. En... als ik persé echt FF zou willen, dan stap ik over op Nikon.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2012, 23:22:25 door Lysvik »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2012, 22:35:03 »
Sparen voor een droom is natuurlijk prima...

...ik droom alleen niet van een FF.  ;)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline SimonWillig

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is altijd mis!
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2012, 20:56:35 »
Zolang ik nog mijn K10 nog niet 'tot the limit' heb gebracht is er geen denken aan een andere body - laat staan een FF.

.. en aan sparen kom ik helemáál niet toe ..
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2012, 15:40:01 »
Nee. FF trekt mij helemaal niet. Ben zeer tevreden met de huidige sensoren. Eind volgend jaar koop ik de K30 als deze zijn intro prijs kwijt is met waarschijnlijk wat leuke lenzen. Tot die tijd blijft de K-m en worden er vooral survival en camping gear gekocht.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's