Als er dan perse een pentax FF zou moeten komen, dan was dit het gat waar ze in hadden moeten springen denk ik zo....
Een entry level FF, compacte body, sealed, dat was interessant geweest voor Pentax. Dat kan nog steeds, maar dan moet hij er dit jaar op de photokina in september toch wel liggen.
Als Pentax hier over een jaar mee komt missen ze de boot volledig.
Wel interessant dat Pentax en Nikon een aantal sensoren delen van Sony...is deze FF ook een Sony? Zou vast niet misstaan in een Pentax, al blijf ik er mijn twijfels bij hebben. Het budget om een stevige FF lijn neer te zetten ontbreekt denk ik, zeker als er concurrentie is vanuit Nikon met eenzelfde instap FF.
Over dat weathersealed trouwens, Pentax is de enige die er als hoofdmotto mee in de advertenties staat. Nikon en Canon hebben echter net zo goed sealed camera's, ze leggen er alleen niet zo de nadruk op. De 7D en de D7000 bijvoorbeeld. Of deze sealing gelijk is aan die van Pentax weet niemand, maar je mag aannemen dat die ook niet op of om kijken voor een regenbuitje. De lenzen...dat is een ander verhaal, die schijnen bij beide merken in het duurdere segment te zitten.
Maar goed, er wordt altijd gedaan alsof de sealing van Pentax zo uniek is. Dat is niet perse zo, alleen in de budget-lijn. Een typisch voorbeeld waar de marketing van Pentax dus wél werkt, benadruk een eigenschap genoeg en mensen gaan vanzelf denken dat deze uniek is voor het merk