Vanmiddag besloten om eens te kijken of een rondje fietsen door de polder mijn hoofd wat leeg kon krijgen. Op het laatste moment mijn camera mee-gegrist onder het mom " je weet maar nooit wat je tegenkomt " . Na een stuk fietsen was ik toch wel onder de indruk van de wolkenparij-en dus ik stond behoorlijk geconcentreerd foto`s te maken toen er ineens een oudere man naast me kwam staan. Of ik foto`s aan het maken was... ( nee joh ik sta gewoon wat door die lens te turen...

) Welk merk camera ik had. Toen ik hem liet zien reageerde hij dat Pentax toch echt hopeloos ouderwets was... Nikon Canon of Sony dat waren DE merken.. Heb nog gezegd dat ik anders behoorlijk tevreden was. Maar onverstoorbaar ging hij door dat hij ook foto`s maakte en er zat een vogeltje een stukje terug in het riet hij wist niet wat voor vogeltje, maar hij zat er bijna altijd.. heel mooi om op de foto te zetten.. .alhoewel... hoofdschuddend keek hij naar mijn camera .. ( daar zat een Tamron 17-50 mm op ) daar was mijn lens veeels te klein voor. Dat ging niet lukken. Tja.. en net toen ik dacht dat hij klaar was voegde hij er nog aan toe dat het eigenlijk allemaal niet uit maakte. Ik was nog te jong.. jonge mensen hadden het geduld niet om mooie foto`s te maken.. ;C Hierop ben ik maar weer weg-gefiets en heb meneer nog een hele prettige dag gewenst...
NIet veel verder kwam er een iet wat opgewonden man op me af gelopen die vroeg of ik " hem " al gezien had. Gezegd dat tenzij hij het over oude ietwat rare mannetjes had ik dacht dat ik " hem " niet had gezien. Bleek er een Lepelaar niet zo ver daar vandaan te zitten. Super mooie vogel ! Maar ja met mijn kleine lens werd dat natuurlijk niets, maar ik mocht van deze aardige man even door zijn wel heeeeel lange lens kijken. Hij had ook een maak van je lens een scope ding wat je op je objectief kon zetten en dan werd het een verrekijker. Werkte super. Het beestje dus even staan bewonderen. Er schijnt er nog 1 te zitten in de buurt dus binnenkort nog maar eens langs fietsen.
het was een enerverende middag, niet veel foto`s gemaakt, maar goed..