Camera's zijn geen auto's!
Ik vroeg me al af waarom de vier wielen ontbraken :evil:
Ik denk dat we het er over eens zijn dat Pentax wel wat meer marktaandeel (en hopelijk daarmee ook profitability) mag hebben dan nu. Herkenbaarheid voor (potentiële) klanten kan daar bij helpen. Een consequente uitstraling van je beeldmerk, producten, reclame uitingen, etc. draagt daar aan bij.
Wat wel grappig is, is dat fotografische functies en instellingen deze camera’s wel heel veel gemeen hebben. Intern zijn er waarschijnlijk grote overeenkomsten tussen de Q, K5, K1 en D645. Uiteraard heeft elk product een andere maat en daarmee ergonomie naast het feit dat deze producten ook allemaal anders in de markt geplaatst en geprijsd zijn. Maar toch gezien de overeenkomst van de functie van het product (foto’s maken) en functionaliteiten (manier van instelling, speciale functies als HDR, etc) zou je verwachten dat het uiterlijk wat meer overeenkomsten zou kunnen hebben. Zeker als je gelooft in form follows function.
Dus het blijft me verbazen hoe erg deze producten – uiterlijk – niet op elkaar lijken.