Ik heb je verhaal uitgebreid gelezen, Bart.
Ik snap ook je verhaal heel goed. En van de camera is nu bijgevoegd.
Maar dat neemt niet weg wat ik geschreven heb:
Was je mét je camera hier in Nederland naar je fotoboer gestapt en de flitser had gekocht, dan was het euvel meteen naar voren gekomen. En dan was de verkoper waarschijnlijk meteen bereid geweest jou ter wille te zijn. Nou mocht een ander de winst opstrijken en hij mag het werk doen.
Kijk Bart, het is niet alleen dat, maar jij geeft hem te kennen, dat hij niet voldoet, want je koopt in Amerika. Hij is dus niet goed genoeg meer, maar mag wél voor jou klaar staan. Ja, dikke l.... Â Dat is een volkomen menselijke reactie.
En wees eens eerlijk, Bart (Niet dat ik verwacht, dat je anders niet bent hoor): Laat jij je salaris ook op de rekening van je buurman storten?
Waarom dan?
Wat zegt je vrouw/vriend(in) daarvan?
Waarschijnlijk: Vent, je bent gek.
Nou mag hij klaar staan om de kastanjes voor iemand anders uit het vuur te halen. Waar hij een hoop sores aan heeft en misschien zelfs wel geld op toelegt.
Een
beetje off topic
En als je daar nou de eerste in was, gaf ik je wat meer gelijk, maar mede dankzij genoemde consumenten bond moet hij voor iederen klaar staan, wat de consumentenbond zelf ook niet doet.
Dat heeft niet alleen met wetgeving te maken, dat heeft ook met omgaan met elkaar te maken. En dat heeft de CB mede zelf in de hand gewerkt.
Ik ben hier cynisch in. Ik heb ook een beetje: Eigen schuld, dikke bult.
But no hard feelings.....

Groet, RuuRd