Auteur Topic: Uit het rijtje  (gelezen 1821 keer)

koor

• Gast
Re: Uit het rijtje
« Reactie #11 Gepost op: 11 april 2008, 16:30:47 »
Jaaa Yvonne, deze is beter!

Mooi geklooit!  ;)

« Laatst bewerkt op: 11 april 2008, 16:31:16 door koor »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 11 april 2008, 16:30:47 »

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 11 april 2008, 13:33:40 »
Ik heb het zelf ook nog eens geprobeerd.:

Eigelijk heb ik alleen maar alles auto aangepast: contrast, levels, kleuren en curves.
Ik vond de bewerking van wllm wat te "hard"  Maar graag wel laten staan hoor, want ik vind dit allemaal best moeilijk om goed te zien hoe het er uit moet zien.
Zo ben ik ook steeds met de witbalans aan het klooien en vaak niet tevreden met het resultaat  :(
« Laatst bewerkt op: 11 april 2008, 13:37:48 door yvonnepuntnl »

koor

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11 april 2008, 09:46:30 »
Mooie bewerking Wllm!

Offline wllm

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2008, 21:45:57 »
Yvonne, hierbij een aangepaste versie, als je het niets vind haal ik 'm weer weg, aangepast in Photoshop CS2. Als eerste de kleur aangepast met automatische kleuren, daarna niveau's bepalen. Hierna de laag dupliceren, deze nieuwe laag in hooglichten, straal 2 pixels omzetten. Deze laag selecteren en op "bedekken" zetten. Deze handeling geeft iets meer tekening. Per foto moet/kun je de "straal pixels" aanpassen, voor een meer over minder effect.

Misschien zou je een ander diafragma moeten kiezen om hetgeen te krijgen wat Ruud bedoelt.

wllm

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2008, 18:12:55 »
Ik ben nog niet zo handig met Photoshop, deze was ook niet in RAW geschoten. Misschie wil iemand die er wel handig mee is laten zien wat er beter kan aan de kleur en het contrast.
Is dat een "regel" met die scherpte??
Ik heb nl bewust scherpgesteld op de middelste geit en zie er ook niet zo het probleem van in. Ik snap wel wat jullie bedoelen.

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2008, 11:34:01 »
Hoi Yvonne,

Een apparte foto. Waar vindt je zoveel witte geiten. De ene geit die net even niet eet maakt het des te aparter dat alle ander dat wel doen. Goed getimed.

Voor de belichting moet je eens naar het histogram kijken. De foto is wat te donker en kan meer contrast gebruiken. Qua scherpte sluit ik me aan bij de vorige sprekers.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

koor

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2008, 09:44:54 »
Heel goed gezien!
Ik ga met Ruud mee, en zou hem dan ook nog links iets afsnijden,
zodat je slechts 1 geitje overhoudt dat omhoog kijkt, waardoor
de foto krachtiger wordt!

Ruud

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2008, 07:15:23 »
Mooie situatie om een foto van te maken. Hartstikke leuk.

Ik krijg wel het gevoel dat de scherptediepte hier niet goed is gekozen of de positie van waaruit is geschoten. Ik bedoel dat het nu een soort overzichtsfoto is van de hele familie waar links tante Ans en rechts oom Frans er niet scherp op staan en dat is niet goed. Als je daarentegen het rechter tiental bijvoorbeeld vanuit een positie verder naar rechts had genomen was zo'n scherpteverloop weer prachtig geweest. Moeilijk uit te leggen.

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2008, 00:05:29 »
Citaat
ik zou hem iets optrekken in kleur. Maar goed gezien :)

mvgr Walter
Kun je dat iets duidelijker uitleggen?

ToXiQ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2008, 00:02:40 »
ik zou hem iets optrekken in kleur. Maar goed gezien :)

mvgr Walter

yvonnepuntnl

• Gast
Uit het rijtje
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2008, 23:46:36 »