Auteur Topic: Rustne Skibe [ DK ]  (gelezen 965 keer)

newmikey2

• Gast
Re:Rustne Skibe [ DK ]
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2012, 16:47:39 »
Goede compositie, mooie locatie. Ik heb wat moeite met de rechter bovenzijde, het stuk lucht rechts van de zwarte mast lijkt er bijgeplakt te zijn, ik zie kleurverschil met de rest van de lucht. Ik zal vanavond thuis nog eens opnieuw kijken, misschien ligt het aan het scherm hier op mijn werk.

Tonemapping heeft soms dat effect. Ik zie het ook vaak als ik HDR's tonemap waar stukjes lucht of muur bijv. door electriciteitskabels worden "ingelijst" (bij gebrek aan een betere uitdrukking). Het tonemap algoritme kan natuurlijk niet de hele foto beoordelen maar pakt steeds een hoopje dicht bij elkaar liggende pixels en stopt bij een lokale en plotselinge contrastverandering.

Daan: desalniettemin vind ik het een heerlijke plaat om naar te kijken of het nu wel of niet een tonemap is.
 :toppie:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2012, 16:47:39 »

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2012, 15:24:41 »
Goede compositie, mooie locatie. Ik heb wat moeite met de rechter bovenzijde, het stuk lucht rechts van de zwarte mast lijkt er bijgeplakt te zijn, ik zie kleurverschil met de rest van de lucht. Ik zal vanavond thuis nog eens opnieuw kijken, misschien ligt het aan het scherm hier op mijn werk.

ja, ik zie wat je bedoelt. Et doch vind ik het verder een erg fraaie foto met dito compositie!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2012, 09:50:57 »

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
Rustne Skibe [ DK ]
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2012, 23:14:31 »
Hier een lekker shot van een stel verlaten boten in een klein haven van Denemarken
we zijn aan boord geweest, en heb wat foto's gemaakt. maar deze wil ik echt delen
met jullie.

Voor meer zie: http://www.silvercube.nl/?p=1130