Hij is binnen. Past mooi, maar mijn ervaring met het veertje heeft hem ook al doen verdwijnen (wel bewaard voor de zekerheid). Heb nu wel vaak dat hij aan het objectief blijft zitten bij het wisselen van lenzen, maar liever dat dan aan de camera.
De hoofdreden voor deze aankoop was dat ik een 135mm 1:3.5 Takumar objectief had. Een dag na het bestellen van de adapter kom ik bij mijn schoonoma(?) en blijkt dat ze onder andere een 135mm 1:2.8 Panagor lens met K-vatting voor me had liggen (zie dit topic:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=24552.msg256204#new). Dus nu is de adapter een klein beetje overbodig, maar het geeft me in de toekomst wel een mooi excuus om M42 lenzen te kopen ;C.
Afgelopen weekend met de Panagor gewerkt, echt machtig mooi

! Iemand ervaring met deze lens? Of met Panagor in het algemeen? Kon niet echt info over deze lens vinden en ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
Eerste foto met de 135mm, onderwerp is de weldoenster zelve:

Foto is genomen met slecht één plafondschijner-lamp aan in de kamer en het was 's avonds, dus erg weinig licht. Ik verbaasde me erover dat er toch goed foto's gemaakt konden worden met dit objectief.