Auteur Topic: Door het oog van jouw lens  (gelezen 3902 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Door het oog van jouw lens
« Reactie #42 Gepost op: 20 mei 2012, 21:59:18 »
Ik vond hem vóór het USA verhaal eigenlijk ook al best goed. Het lage standpunt en de bewerking, die iets desolaats geeft, vond ik best geslaagd. Maar smaken verschillen hè  ;)

O, ik was benieuwd of het USA-ding nog invloed had op jouw kijk, thanks.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #42 Gepost op: 20 mei 2012, 21:59:18 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #41 Gepost op: 20 mei 2012, 21:12:39 »
Leuk Edzo, ik zie je duintjes er ook weer terug. Was deze foto voor jou eigenlijk al belangrijk voor het USA-incident of heeft die toen een boost in je waardering gekregen?

Ik vond hem vóór het USA verhaal eigenlijk ook al best goed. Het lage standpunt en de bewerking, die iets desolaats geeft, vond ik best geslaagd. Maar smaken verschillen hè  ;)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 20 mei 2012, 21:05:49 »
Leuk Edzo, ik zie je duintjes er ook weer terug. Was deze foto voor jou eigenlijk al belangrijk voor het USA-incident of heeft die toen een boost in je waardering gekregen?

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #39 Gepost op: 20 mei 2012, 20:29:21 »
Mooi interview Ron.
Zag trouwens ook een andere bekende van mij van het Ht forum.
Frank Doorhof. Ook een kanjer en zeer gedreven.

Mvg marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2012, 12:50:35 »
Heel erg leuk Edzo!

(we geven zo wel een lekker vertekend beeld :D Erg veel Pentax mensen op die blog terwijl we in werkelijkheid 0.00001% van de fotografen zijn  :D )

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #37 Gepost op: 20 mei 2012, 12:42:47 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #36 Gepost op: 12 mei 2012, 20:24:56 »
Leuk voor je dat op deze site staat!

Alleen een paar opmerkingen, ik lees dat je 20 jaar bent, en je hebt analoge ervaring, ooit een doka gehad....

En ik kan best begrijpen dat je blij bent om na 8 dagen eindelijk die adder te vinden, maar 8 dagen wachten en dan met onscherpe foto's thuis komen....die foto van die adder is onscherp of bewogen, jammer.

Mieg

Tja... Opmerking 1: Ja. Nooit zelf gebruikt maar wel mijn vader er mee bezig gezien/ geholpen. Hebben hem nog steeds ergens op zolder.
en twee: een foto waar je het trots op bent hoeft niet je mooiste foto te zijn. Op deze ben ik erg trots door het verhaal er achter. Daarnaast is hij op mijn scherm hier toch prima scherp op het origineel...

Offline Mieg

• Pentaxian
  • **
    • http://www.miegz.com
« Reactie #35 Gepost op: 12 mei 2012, 19:30:43 »
Vandaag is die van mij online gekomen: http://www.madelonkooijmans.nl/2012/05/door-het-oog-van-jouw-lens-lennart-van-wezep/

Leuk voor je dat op deze site staat!

Alleen een paar opmerkingen, ik lees dat je 20 jaar bent, en je hebt analoge ervaring, ooit een doka gehad....

En ik kan best begrijpen dat je blij bent om na 8 dagen eindelijk die adder te vinden, maar 8 dagen wachten en dan met onscherpe foto's thuis komen....die foto van die adder is onscherp of bewogen, jammer.

Mieg

« Laatst bewerkt op: 12 mei 2012, 19:38:45 door Mieg »
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2012, 18:20:23 »
Had Edzo ook al zien staan. Zijn goed vertegenwoordigd met Pentax zo :D
Tja. Ik ben nu eenmaal een doorzetter. Met mountainbiken vaak tot het domme af.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 12 mei 2012, 18:17:15 »
Leuk hoor, ik zie Edzo ook nog in de rij staan. Tsja, 8 dagen zoeken naar een addertje zou ik toch eerder hebben opgegeven.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2012, 17:59:38 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2012, 16:02:43 »
Hoe komt ze aan al die mensen om te interviewen? Gewoon jezelf aanmelden?

doe ook mee zou ik zeggen ;)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2012, 10:56:44 »
Leuk inderdaad dat er weer een Pentax fotograaf op staat.
Heb net even een reactie eronder gezet.
Vind het een leuke site overigens en leuk principe.
Hoe komt ze aan al die mensen om te interviewen? Gewoon jezelf aanmelden?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2012, 23:13:03 »
Van de eerste serie heeft madelon een pdf gemaakt (voor mij in hoge resolutie en ziet er echt goed verzorgd uit) dat online in lagere resolutie te lezen is:

http://issuu.com/madelonkooijmans/docs/doorhetoogvanjouwlenseditie1

Ook verschijnen er nog steeds nieuwe interviews en is de laatste weer eens een Pentax gebruiker met K100D:
Christel Verhoef

RonHendriks

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2012, 23:43:50 »
Wel geinig op de eerste zondag van plaatsing waren er 680 bezoekers voor het interview. Ik heb mijn best gedaan met promotie ervan (forums, facebook en twitter). De lopende week zal ook goed zijn geweest. :D Altijd wel leuk.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #27 Gepost op: 13 maart 2012, 19:26:11 »
Mooi interview en ik lees hier ook nog wijze woorden.
Met alle planning er omheen zou je nog 4 jaar in training kunnen voor je kan uitleven op de Olympische Spelen voor fotografen  ;)
Hard werken is het zeker, niet alleen voor het sportmoment, maar er ook omheen, getuige die plaat van de beachvolleybalster.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

RonHendriks

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 13 maart 2012, 16:24:36 »
Een camera is een camera en als een ander merk je beter kan helpen om doelen te bereiken waarom zou je die kans dan niet grijpen?

Eigenlijk is (sport) fotografie ook topsport vooral in de hogere kringen.

O, maar zoals gezegd ben ik ook niet gehecht aan mijn spullen. Bij Het EK Waterpolo heb ik ook ontdekt dat het hard werken kan zijn als je elke dag aan de bak mag. Ik heb daar echter ook gezien dat je sommige mensen wel een mooie camera in handen kunt drukken, maar dat dat niet betekend dat ze met iets bijzonders of moois thuiskomen. Echter er is nog een wereld van verschil tussen een D3s en onze K-5. Alles op zijn tijd, want ik heb nog genoeg te leren.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2012, 16:14:28 »
Tsja dat is verre van makkelijk en zoals Andre zegt moet Pentax ook mee willen met mij, want met hobbyspullen kom je er niet.

Niet om het een of ander maar het materiaal moet geen belemmering vormen in je ambities.
Een camera is een camera en als een ander merk je beter kan helpen om doelen te bereiken waarom zou je die kans dan niet grijpen?
Natuurlijk zou het leuk zijn als het met Pentax 'kan' maar kijk vooral ook naar de mogelijkheden van andere systemen.

Citaat
Het zijn van een goede (alround) fotograaf is één doel, maar het opbouwen van een voldoende groot netwerk is minstens zo moeilijk.
We hebben nog genoeg te hobbyen voorlopig.

Mee eens het draait allemaal om kennis en kennissen.
Er zijn een heleboel sportfotografen in Nederland (en wereldwijd natuurlijk ook) die hetzelfde als jouw kunnen of in bepaalde gevallen beter of slechter.
Eigenlijk is (sport) fotografie ook topsport vooral in de hogere kringen.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 13 maart 2012, 15:28:19 »
Met de aanloop naar dit doel zou je eerst een naam moeten vestigen in Nederland en als het kan daarna Europa en dan Mondiaal.

Tsja dat is verre van makkelijk en zoals Andre zegt moet Pentax ook mee willen met mij, want met hobbyspullen kom je er niet. Er zijn voor Nederland 7 accreditaties (vrije) voor fotografen. Verder zijn er een aantal persbureaus en kranten met een accreditatie (zoals AD Sport en Telesport). Het zijn van een goede (alround) fotograaf is één doel, maar het opbouwen van een voldoende groot netwerk is minstens zo moeilijk. We hebben nog genoeg te hobbyen voorlopig.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2012, 14:37:37 »
Dat is een doelstelling van formaat die je voor ogen hebt (die menig sportfotograaf zou willen bereiken).
Daar is niets mis mee natuurlijk, als je de stap naar prof. fotografie wilt maken zijn juist dit soort ambities belangrijk.
De vraag is alleen of het haalbaar is want het gastland heeft vaak voorrang met dit soort zaken.
Met de aanloop naar dit doel zou je eerst een naam moeten vestigen in Nederland en als het kan daarna Europa en dan Mondiaal.
Het zou een sensatie zijn als het je lukt binnen 4 jaar!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #22 Gepost op: 13 maart 2012, 14:27:06 »
Hartstikke leuk interview Ron.
Tot de volgende spelen in Brazilie geeft Ricoh/Pentax nog even de tijd om voor jou nog een paar mooie camera's en lenzen te ontwikkelen  :D

grtz, Andre

En een ticket te regelen met vergoeding van de verblijfskosten aldaar!  :D

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2012, 10:55:36 »
Hartstikke leuk interview Ron.
Tot de volgende spelen in Brazilie geeft Ricoh/Pentax nog even de tijd om voor jou nog een paar mooie camera's en lenzen te ontwikkelen  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2012, 20:20:37 »
aiai ja nu weet iedereen het :o als dat maar goed gaat :-\

Leuk interview! Op naar de Spelen met de FA*300mm F2.8.  ;)

grJohan

RonHendriks

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2012, 16:48:54 »
Ziet er goed uit Ron, en toch stiekem leuke reclame voor Pentax ook, want zijn stuk voor stuk goede foto`s die er bij staan.

Eigenlijk niet eens stiekum. Toch ook iets wat ik belangrijk vind. Ik had me ook kunnen beperken tot het noemen van één ding, maar dacht, ach we gaan reclame maken voor Pentax. Het kiezen van foto's is toch ook wel een lastige, want er zijn ook nog zoveel andere zaken die ik had kunnen laten zien.

Toch ook welgeinig, want gisteren ook mijn best gedaan om eenieder die ik ken (ook die me niet meer willen kennen) laten weten dat het interview er is. Ook leuk als mensen er kennis van nemen.

Reactie van Madelon:

Toch ook wel heel leuk.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2012, 12:15:24 »
Ziet er goed uit Ron, en toch stiekem leuke reclame voor Pentax ook, want zijn stuk voor stuk goede foto`s die er bij staan.