Auteur Topic: Mijn eerste dag met d ePentax K-r door Amsterdam  (gelezen 1609 keer)

Offline a_salembier

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Mijn eerste dag met d ePentax K-r door Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2012, 11:24:19 »
 :good:   dank je John...in de kinderschoenen dan haha!

ik vind mezelf geen kunstenaar als ik zie wat sommige mensen kunnen produceren, maar ik vind het zeker een hele leuke nieuwe hobby!

Groetjes,

Arnaud
Pentax K-r,
SMC pentax DAL 1:3.5-5.6,  18-55mm AL lens
SMC Pentax DAL 1:4-5.6, 50-200mm ED lens
Asahi SMC-Pentax M - 1:1.7, 50mm lens
Sirui T-005 statief + C-10 balhoofd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2012, 11:24:19 »

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2012, 19:29:10 »
Tja........kunstenaar in de dop zou ik zeggen...............ga zo door!

Groet, John
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline a_salembier

• Full Member
  • *
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2012, 16:08:45 »
Hoi Dennis,

Bedankt voor je leuke reactie. Het zou kunnen dat het een beetje scheef is...heb het zo met de hand gefotografeerd, dus zonder statief op een vroege ochtend.
Heb inmiddels wel in een statief geinvesteerd (kleine Sirui T-005) die mooi in mijn koffer zal passen op reis naar de Filippijnen. Daar op ik mooie foto's mee te kunnen schieten, met name waterval en nachtfoto's .

Cees, op je advies heb ik een paar foto's in RAW kunnen maken en hier is het resultaat van een van de foto's na bewerking onder Photoshop.
Andere foto's passen niet in dit onderdeel van de forum en zal dus onder "natuur" en "voertuigen" posten, maar ik was erg blij met je advies en denk dat ik voortaan in RAW zal fotograferen.

001 (gebouw met kleine post processing effect)

Pentax K-r,

densch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 7 maart 2012, 22:26:12 »
Arnaud,

Volgens mijn heb jij wel een compleet eigen stijl. Vind ik wel leuk. Lekker anders maar wel mooi.
Foto 2 vind ik het mooist. Mooi licht dat door de constructie heen valt. Echter heb ik wel het
idee dat deze foto iets scheef staat, of het is bedrog.

Gr Dennis

Offline a_salembier

• Full Member
  • *
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2012, 10:47:23 »
Dank je Cees,

Ik ben hier net begonnen met het lezen van een boek " DSLR photography for dummies" ! Misschien niet de beste referentie op het gebied van fotografie lol, maar aangezien ik echt ermee begin, wil ik toch even snel de basis principes leren en dacht dat die dummies boek me wat kon vertellen op een makkelijke manier.
Ik zal dan ook me verdiepen in de extra mogelijkheden van RAW bestanden, zien wat het verschil is met JPG.
Ik kan wel met Photoshop CS aan het werk...die heb ik eigenlijk op de computer staan voor mijn werk, maar die gebruik ik zelden en normaal niet voor fotografie, ik zal dus ook proberen aandacht eraan geven en leren hoe en wat. Ik snap dat Picasa ook zijn beperkingen heeft!
Veel te leren dus in de komende tijd :)
Eind van de maand ga ik lekker een maandje weg naar de Filippijnen voor vakantie. Hoop dat ik daar een paar leuke foto's kan maken en dus ervaring opdoen. Dit zal dan meer over landschap gaan dan over steden. Wou een macro lens kopen voor mijn vertrek (De Filippijnen zijn rijk aan flora en kleine fauna)  maar zag dat het toch wel een paar honderd euro kost...dus dit wordt het niet. Krijg wel de kans om andere leuke dingen te doen met mijn nieuwe toestel.
Groetjes,

Arnaud

Arnaud
Pentax K-r,

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2012, 07:45:51 »
Als je van dit soort bewerkingen houdt zou ik het volgende willen adviseren:
ga in RAW fotograferen en probeer aan software te komen die meer mogelijkheden biedt dan Picasa.
Photoshop, Lightroom dat soort programma's.
Maar je hebt zeker een goede fotografische blik.

Cees

Offline a_salembier

• Full Member
  • *
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2012, 20:09:26 »
ik dank jullie allemaal voor de leuke reacties,
Ik was ook verbaasd toen ik het resultaat zag! Of het geluksfoto's zijn kan het best zijn, want ik heb vanochtend nog geprobeerd foto's te maken op weg naar mijn werk, maar het werd niks bijzonders! Of het aan het licht lag, weet ik niet, maar ik vond het resultaat wel heel erg saai, dit was een bedrijf gevestigd in een grote villa, wou een klein spooky achter effect eraan geven, maar dit lijkt meer op een mislukte foto van een makelaardij dan op een spookhuis! Ik vond het eigenlijk eentonig en vaag!

Hier het resultaat maar ik ben zeker niet blij mee. Misschien weet iemand wat ik had moeten doen wat betreft de instellingen van mijn K-r, of artistiek gezien waar ik de nadruk had moeten geven?

001

Daarnaast hier wat meer kleur vanuit een foto van een vloer op straat in Amsterdam vanochtend om 6uur. Of het mooi is weet ik dus ook niet, ik probeer wat meer abstract te gaan want gewone objecten zoals het kantoorvilla vond ik minder leuk om te fotograferen.

002

Pentax K-r,

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2012, 19:58:16 »
Een goede eerste serie hoor, ga zo door!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2012, 18:20:11 »
nr 1 deffo ..  humm Amsterdam ..  dat is al een heel stuk intresanter dan Zoetermeer ..  of zoek ik niet genoeg ... 
Humm dit weekend eens slummen in Sweet-lake-city !!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2012, 17:55:57 »
Mooie serie en dat voor de eerste keer.
De nr1 is voor mij de topper. En nr3 mag wel wat meer contrast hebben, die vind ik een beetje flets.

Cees

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2012, 16:13:09 »
1. Mooie abstracte kunstzinnige kleurenvlakkendeling!
2. De paal in het midden vind ik storend, foto oogt niet zo sterk, meer verwarrend.
3. Deze foto heeft een hele mooie herhalingsstructuur in de kruizen en lichtvlakken. Contrast zou nog een tikkie groter kunnen. Wel een prachtplaat!
4. Wat NewMikey ook al zegt, dit lijkt sterk op lomofotografie of het gebruik van een lensbaby. Het heeft een leuk effect.
5. Wat een mooie monotoon geheel, past zeer goed bij het onderwerp. Prachtige foto!

Ik vind het een knappe serie vooral omdat dit de eerste keer is.  :good:
1, 3 en 5 zijn mijn favorieten.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2012, 12:56:53 »
so doe je netjes, verschillende lichtinvallen in donkere situaties die er mooi uitkomen..ik zeg  :clap2:

Offline Machiel84

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2012, 10:13:17 »
Mooie serie, waarin foto 1 wat mij betreft uitblinkt! Erg mooi!
Pentax K10d | DAL18-55mm | XR Rikenon 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 40mm f1:2.8 | RMC Tokina 80-200mm f1:4 | SMC Takumar 135mm 1:3.5 | Pentax-F 28-80mm f1:3.5-4.5

newmikey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2012, 23:14:23 »
Verrassend! Ik mag dit wel eigenlijk, je hebt een oog voor kleur en lichtval. 1 en 5 vindt ik geweldig, 4 doet me aan lomografie denken. 2 en 3 boeien ietsje minder maar toch...petje af!

:respect: :toppie:

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2012, 23:12:31 »
Leuke foto's. Zeker voor de eerste dag een camera in handen. Natuurlijk is er altijd wel iets op te merken op foto's (zo is het lichte op foto 2 wat overstraald) maar je hebt zeker oog voor de fotografie. Veel plezier en mooi foto's blijven maken op deze manier. Dan gaan die kleinigheidjes vanzelf weg :good:

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline a_salembier

• Full Member
  • *
    • Mijn foto's op Flickr
Mijn eerste dag met d ePentax K-r door Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2012, 22:58:12 »
Hoi allemaal,

Hier dus een kleine selectie van mijn mooiste foto's (ook zeg ik het zelf)  op dag 1 van het bezit van mijn Pentax k-r.
Misschien vind niet iedereen dit mooi...het blijft een kwestie van smaak, maar ik vind de urban fotografie wel iets hebben en ook een uitdaging om iets moois te maken van wat men normaal gesproken lelijk zouden vinden.
Foto's zijn in Amsterdam gemaakt in de buurt van het centraal station, de eerste 3 waren onder een brug gemaakt waar ik toevallig liep en vond de verlichting erg mooi.
foto 4 is ergens in de buurt van de Ij in Amsterdam en de laatste was bij een bouwplaats. Dit is allemaal gedaan 's ochtends vroeg rond 7uur.
Foto's zijn wel wat verwerkt in Picasa. Ik hoop dat het mag voor de beoordeling. Ik weet dat ik nog veel over techniek moet leren...dit is mijn eerste DSLR en dan ook nog mijn eerste dag in gebruik.
Ik hoor het wel van jullie.
Wat betreft Exif gegevens...heb eigenlijk geen idee hoe het werkt en of het nog in de JPG aanwezig is. Zeker na het gebruik van Picasa! Maar misschien kunnen jullie me vertelen hoe het anders moet als die gegevens kwijt zijn.

Groetjes en fijne avond

001

002

003

004

005

« Laatst bewerkt op: 5 maart 2012, 23:05:15 door a_salembier »
Pentax K-r,