Auteur Topic: Samyang  (gelezen 2384 keer)

asplx

• Gast
Re:Samyang
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2012, 15:34:48 »
Dank U, Sire....

Maar het was echt oefening met een kunstbaard...
Eh... oefening baart kunst is het geloof ik...

:D :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2012, 15:34:48 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2012, 15:12:47 »
Ja klopt Ruurd, maar dat kan alleen een bepaalt ras
heel specifiek, dat is de Homo Photographicus Delfia Batavorum

;) :D

Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

asplx

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2012, 14:54:35 »
500mm f8 je zult toch altijd een beetje moeten diafragmeren, laat zeggen naar 11.
Wat denk je voor een sluitersnelheid nodig te hebben voor een 500mm? Op statief, maar dan wel een zware jongen om de zaak stevig en stil te laten staan. Dat statief is gegarandeerd duurder dan je lens....
De hoeveelheid licht denk je dat je nodig hebt..... ?
Misschien kun je aan de sterrenwacht vragen om een tweede zon er bij te zetten.

Dit verder buiten de optische kwaliteiten...
cire

:D :D

Maar toch....
Ik heb met de LX + 2x converter + de Sigma f/8-600 mm op Fujicolor 1600 's morgens om een uur of 7 in de winter
in de Groote Peel gefotografeerd met iets van 1/30 sec.

Het kan dus en ik heb er vergrotingen op 40x60 van laten maken.

Ruurd

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 14:23:49 »
500mm f8 je zult toch altijd een beetje moeten diafragmeren, laat zeggen naar 11.
Wat denk je voor een sluitersnelheid nodig te hebben voor een 500mm? Op statief, maar dan wel een zware jongen om de zaak stevig en stil te laten staan. Dat statief is gegarandeerd duurder dan je lens....
De hoeveelheid licht denk je dat je nodig hebt..... ?
Misschien kun je aan de sterrenwacht vragen om een tweede zon er bij te zetten.

Dit verder buiten de optische kwaliteiten...
cire
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 14:30:42 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 15:11:01 »
Spiegel of toeterlens, 500mm voor amper 100 euro kan gewoon niet. Samyang maakt best aardige lenzen (85 1.4, 14mm en 8mm fisheye) die voor hun geld meer dan behoorlijk zijn, maar de kachelpijpen en spiegellenzen zijn gewoon ronduit slecht. Ze komen ook onder andere namen voor, dus het is eigenlijk meer zo dat het jammer is dan Samyang zijn naam hieraan verbindt en te grabbel gooit.
Als je iets wilt rond de 500mm koop dan een Panagor 400mm of iets anders uit het analoge tijdperk of eventueel een 300mm met een 2x tc. Ben je voor minder klaar en heb je kwalitatief iets beters.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2012, 16:46:35 »
De spiegel is inderdaad slecht. De andere schijnen volgens de test in de Focus inderdaad goed te zijn. Een fish-eye lijkt me nog wel eens wat van dit merk.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

newmikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2012, 16:22:03 »
Wel vreemd, want het plaatje van de lens (kachelpijp) hoort niet bij de omschrijving (spiegellens) van het product. Eerst eens bellen wat het is. Ik vermoed dat dit de miskoop van het jaar gaat worden voor je (maar ja die moeten er ook zijn).

Er zijn 2 Samyangs 500mm: een spiegelgeval met K-bayonet (slecht) en een "normale" met T-mount die zoals hierboven al vermeld wordt in totaal slechts bestaat uit 4 elementen in 4 groepen - een beetje het wc-rol idee met vergrootglaslenzen misschien?

Die eerste is door Focus getest en slecht bevonden, die tweede....géén idee maar f8 met een T-mount en 4 stukjes geslepen glas? Ik kan me er niet veel goeds bij voorstellen. Ook bekend trouwens als Bower en Opteka.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2012, 16:16:11 »
Wel vreemd, want het plaatje van de lens (kachelpijp) hoort niet bij de omschrijving (spiegellens) van het product. Eerst eens bellen wat het is. Ik vermoed dat dit de miskoop van het jaar gaat worden voor je (maar ja die moeten er ook zijn).

newmikey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2012, 16:12:20 »
Is dit wat?
Natuurlijk geen beste kwaliteit ,,maar is het wat ,voor zo'n lage prijs.
http://www.kamera-express.nl/product/samyang-500mm-preset-f-8-0-t-mount/

[EDIT]EXCUUS, ik dacht dat het om de spiegel ging maar het gaat om de T-mount. Ik denk persoonlijk dat het echt helemaal niks is maar kan zo gauw niet aanwijzen waar het staat.

De rest van de Samyangs werden getest in Focus Magazine nummer 11, afgelopen november. Alle Samyangs komen er buitengewoon goed uit, behalve de 500mm spiegel!

"De optische kwaliteit viel voor de verandering tegen. De scherpte blijft achter bij die van de gewone objectieven en het contrast is laag, wat een grauw, futloos beeld geeft etc.etc."

De 8mm/f3.5, 14mm/f2.8, 35mm/f1.4 en 85mm/f1.4 kwamen verrassend goed uit deze test. Quote: "stuk voor stuk zijn het zinvolle aanvullingen op het aanbod aan merkobjectieven."

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2012, 16:08:29 »
het plaatje wat er bij staat lijkt me in ieder geval geen spiegelobjectief.
Er is een jijpijp filmpje van Samyang 500mm lens

Er zit ook erg weinig glas is  ;D http://www.syopt.co.kr/common/pdf/f=500F8.0Preset.pdf
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2012, 16:14:14 door roeland »
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline ad55

• Junior Member
  • Pentax rules!
Samyang
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2012, 16:06:38 »
Is dit wat?
Natuurlijk geen beste kwaliteit ,,maar is het wat ,voor zo'n lage prijs.
http://www.kamera-express.nl/product/samyang-500mm-preset-f-8-0-t-mount/
Leef van dag tot dag ,niemand heeft je morgen beloofd.