Hier een kleine serie foto's van een tocht die ik afgelopen donderdag met mijn vader heb geschaatst. De dag begon erg donker, sneeuw in de lucht, maar het werd later toch een stuk mooier.
Ik heb sommige foto's nog een beetje nabewerkt, vooral om er zeker van te zijn dat de sneeuw ook echt wit was. Tot slot nog een vraag: wanneer ik foto's bewerk in CameraRaw en vervolgens opsla onder een nieuwe naam worden ze ongeveer een derde van de originele grootte in mb's. Weet iemand waarom dit is, of dit kwaliteitsverlies inhoudt en of ik ook ergens kan instellen dat dit niet gebeurd?
Foto 1: Sopie

Foto 2: 'Drukte' op de Ee

Foto 3: Het Bolwerk in Dokkum

Foto 4: Kluun-voorbereidingen

Foto 5: Eindelijk zon!

Voor de geïnteresseerden: We zijn begonnen tussen Hurdegaryp en Ryptsjerk. Vandaar via de Grote Wielen naar Aldtsjerk. Vervolgens via Bartlehiem naar Dokkum. Daarna richting Kollum en via De Valom weer terug naar de opstapplek.
Per ongeluk waren we de afslag naar de Valom voorbij gereden, wat resulteerde in 10km extra omrijden, een totale afstand van een dikke 60km en een significante daling in het aantal genomen foto's de laatste kilometers van de tocht

.